Säsong 4 – september
Något oklart vad som hände med FC 26 och varför det låstes vid 79%? Det är nu tillbaka på 81, mindre än en timme efter artikeln publicerades... Andra gången den här säsongen som ett spel låses vid en temporär dipp.
Borderlands 4 har ju serien 83,83,83,82,83,83,83,83,83,83,83,83,83....
Något oklart vad som hände med FC 26 och varför det låstes vid 79%? Det är nu tillbaka på 81, mindre än en timme efter artikeln publicerades... Andra gången den här säsongen som ett spel låses vid en temporär dipp.
Borderlands 4 har ju serien 83,83,83,82,83,83,83,83,83,83,83,83,83....
Vi bestämde tidigare i veckan att vi skulle låsa det i dag, för någon gång måste man ju låsa det. Det har gått nästan två veckor sedan release och embargolyft, och betyget har legat stabilt sedan förra veckan. Det kändes som att det var dags.
Vilket annat spel menar du? NHL låste vi efter en vecka (vilket brukar räcka) när betyget hade legat still ett tag. Sen dippade det kraftigt veckan därpå. Det är enda gången snittet ändrats mycket efter låsning.
EDIT: Vi låste på 79 efter 59 recensioner. Nu är det 81 efter.... 59 recensioner. Vi får gräva i detta.
En 8:e plats inte fy skam, även om man inte får en tröja..... *bitter*
Men grattis till vinnarna! Välförtjänt!
Den går att köpa för ynka 10.000kr!
Vi bestämde tidigare i veckan att vi skulle låsa det i dag. Nån gång måste det ju låsas, och det har gått nästan två veckor sedan release och embargolyft, och betyget låg stabilt kring 82 sedan förra veckan.
Vilket annat spel menar du? NHL låste vi efter en vecka (vilket brukar räcka) när betyget hade legat still ett tag. Sen dippade det kraftigt veckan därpå. Det är enda gången snittet ändrats mycket efter låsning.
FC 26, dippade, och väldigt kortsiktigt, två poäng. Det är ju inte att stabilisera sig...
Det är ju också en fråga gällande vad som OpenCritic sysslar med. Kan inte tänka mig annat än att spel lades till felaktigt och som sedan togs bort.
Borderlands 4, det låstes när det dippade till 82 efter ha legat på 83 i tre dagar, sen hoppade det tillbaka till 83, där det nu legat på i nio dagar.
Edit: Citerade ditt inlägg och pausade medans jag gick igenom recensionerna, ser nu att du har uppdaterat. Vilket då styrker min gissning, något gick snett hos OpenCritic...
Edit 2: Endast en "Top Critic"-recension var publicerad i oktober. LevelUp som gav det 8 av 10.
Vad är det här för toppliste-rasism?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
FC 26, dippade, och väldigt kortsiktigt, två poäng. Det är ju inte att stabilisera sig...
Det är ju också en fråga gällande vad som OpenCritic sysslar med. Kan inte tänka mig annat än att spel lades till felaktigt och som sedan togs bort.
Borderlands 4, det låstes när det dippade till 82 efter ha legat på 83 i tre dagar, sen hoppade det tillbaka till 83, där det nu legat på i nio dagar.
Edit: Citerade ditt inlägg och pausade medans jag gick igenom recensionerna, ser nu att du har uppdaterat. Vilket då styrker min gissning, något gick snett hos OpenCritic...
Kollade opencritic efter att det dippade, och en recension låg på 0,8/10 vilket troligen var en miss hos den som gjort recensionen. Drog nog ner snittet rejält, och när den korrigerades till 8/10 så åkte snittet upp igen.
En stabil 196.e plats!
Bara de allra bästa hamnar på plats 196.

Kollade opencritic efter att det dippade, och en recension låg på 0,8/10 vilket troligen var en miss hos den som gjort recensionen. Drog nog ner snittet rejält, och när den korrigerades till 8/10 så åkte snittet upp igen.
Och där har vi svaret.
Edit 2: Endast en "Top Critic"-recension var publicerad i oktober. LevelUp som gav det 8 av 10.
Ja, nåt är knas hos OC här. Fan vet vad. Vi beslutade som sagt att låsa tordag när det såg stabilt ut, sen hade det plötsligt sjunkit i dag. Vi beslutade att följa planen, sen höjdes det efteråt igen (trots inga nya recensioner).
Vi har brottats en hel del med när vi ska låsa, men det är smått omöjligt att hitta en fungerande mall så vi har kommit fram till att man får avgöra från fall till fall. Det har funkat för det mesta. B4 är ett undantag svårt att undvika, men både NHL och FC sticker ut rejält - dels har recensionerna varit extremt sega, dels har betygen sjunkit markant långt efter release. Kanske hade vi behövt vänta tre eller fyra veckor, men då är frågan om det är värt det? Vissa gynnas om betyget ändras, andra missgynnas. Jag tänker att det är bäst att kolla läget efter embargolyft, spika ett datum som känns lämpligt och låsa på det. Blir ju samma förutsättningar för alla.
Vad fan! FC låg på 80+. Inte för att jag skulle hamnat först eller ens top 20, men ändå, varför och vad fan hände?
Glöm den här säsongen är mitt tips. NHL avlästes på releasedagen som 78 och har stabiliserat sig på 72. Vi får se framåt helt enkelt.
Cptn BaseballBatBoy!
Vad fan! FC låg på 80+. Inte för att jag skulle hamnat först eller ens top 20, men ändå, varför och vad fan hände?
pengarna tog slut för att betala recensenter..?