Nytt Age of Empires i Unreal Engine 5? Platsannons skvallrar
Start the game already
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Kan ändå bli bra ifall dem utgår från unreal 5.7 eller senare.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Ja 4an tilltalade mig inte alls. Gör om gör rätt
Samma här. Hoppas på en uppföljare utan färgstarka färger och tecknade-looken.
Finns potential i genren om de tar till sig lärdomarna från andra spel och sedan använder den nya tekniken.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Samma här. Hoppas på en uppföljare utan färgstarka färger och tecknade-looken.
Finns potential i genren om de tar till sig lärdomarna från andra spel och sedan använder den nya tekniken.
Ja, alltså designvalet framförallt på de jävla nerf-vapnen gubbarna sprang runt med gjorde mig tokig.
Ad hoc addendum
Lite kul detalj med AoE2.
Sandy Peterson var en av de viktigare personerna som jobbade på AoEII.
Vilket är helt galet för han jobbade ju även på Doom och Quake... och dessutom skrev rollspelet Call of Chtuhulu. Vilket är ett av de största själen att folk känner till tentakelmonstret och har bidragit till att kosmisk fasa är så stort nu
Ja, alltså designvalet framförallt på de jävla nerf-vapnen gubbarna sprang runt med gjorde mig tokig.
Japp o glöm inte pilarna som var lika tjocka och stora som träd
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Japp o glöm inte pilarna som var lika tjocka och stora som träd
Jo, jag försöker att glömma, men det går inte
Ad hoc addendum
Unreal engine är fucking badass..... på riktigt, gillar den starkt.
Men på samma gång känns det så otroligt vekt att ett av de absolut största gamingföretagen i världen inte ens skulle kunna köra på en av sina andra motorer eller utveckla något nytt specifikt för deras projekt.
Om inte MS skulle klura ut det, vem kan då?
Har inte spelat fyran. Ni som gjort det, vad gjorde det bra? Vad gjorde det dåligt? (Även om ni varit inne på det lite grann.) Har varit sugen på det, men det finns alltid nåt spel som ligger liiite högre i backloggen.
Jag spelade inte fyran så mycket då det var ett par saker som fick mig att sluta ganska snart. Så minns inte jättebra, spelet har tyvärr dammat i backloggen sedan ganska länge. Men om jag minns rätt:
Positivt:
- Grafiken
- Ljudet
- I regel bra GUI
Negativt:
- Enheter som saknas
- Den där jäkla massiva muren som knappt går att rasera
- Måste spelas på ett visst sätt, därmed inte samma frihet i taktik och strategi (ev. delvis på grund av ovannämnda mur)
Det var väl det jag kom på just nu, kan fylla på lite senare om jag kommer på något.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.