S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat ute 5 februari

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat ute 5 februari

Blir väl lika buggigt och ospelbart som dem andra innan den femtitolfte patchen kommer ut.

Medlem

Har redan klarat ut spelet (rysska versionen) och det är mycket spelbart, märkte nästan inga buggar alls


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Lite "oförhappandes".. Är detta fz:s senaste bidrag till ordlistan?

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Blir väl lika buggigt och ospelbart som dem andra innan den femtitolfte patchen kommer ut.

tänkte precis samma sak

Medlem

Angående buggar: Jag har spelat ungefär halva spelet (ryska versionen) och inte märkt av några buggar, förutom en mindre grafikbugg.

Medlem

gav upp på dom två första, krävdes femtioelva olika mods för att göra spelet ens intressant att spela sen alla konstiga buggar o krascher utan anledning gjorde ju att man tröttnade, inte ens nån support från utvecklaren finns det.. dom skyller bara på ens dator fastän hela spelmotorn är kodad av drunk russians..

Medlem

Kör STALKER - Shadow of Chernobyl med modden "Complete 2009" så lär ni nog ändra uppfattning. Grafiken kommer smått få er att tappa hakan om ni spelat vanilla innan, och balanseringen är riktigt skön. Går även att smyga nu, och fiender kan tappa bort dig om du är snabb (finns dock tyvärr ovanliga tillfällen då de ser dig genom buskar och träd, men klar förbättring!). Så ge de en chans till om ni vill få er ett underhållande lir. Kostade btw 20kr på steam för någon dag sen...

Medlem

Hoppas detta tar tillbaka lite av SoC:s känsla.
CS hade härliga animationer, men saknade mycket av känslan.

Skrivet av helmesjo:

Kör STALKER - Shadow of Chernobyl med modden "Complete 2009" så lär ni nog ändra uppfattning. Grafiken kommer smått få er att tappa hakan om ni spelat vanilla innan, och balanseringen är riktigt skön. Går även att smyga nu, och fiender kan tappa bort dig om du är snabb (finns dock tyvärr ovanliga tillfällen då de ser dig genom buskar och träd, men klar förbättring!). Så ge de en chans till om ni vill få er ett underhållande lir. Kostade btw 20kr på steam för någon dag sen...

Jag sitter med den modden nu, riktigt härliga texturer!

Jobbigt att inte kunna maxa CoP, har inget DX11-kort :/

Skrivet av SWEBarb:

gav upp på dom två första, krävdes femtioelva olika mods för att göra spelet ens intressant att spela sen alla konstiga buggar o krascher utan anledning gjorde ju att man tröttnade, inte ens nån support från utvecklaren finns det.. dom skyller bara på ens dator fastän hela spelmotorn är kodad av drunk russians..

:P.
Har man låg buggtröskel så är det så.

Medlem
Skrivet av helmesjo:

Kör STALKER - Shadow of Chernobyl med modden "Complete 2009" så lär ni nog ändra uppfattning. Grafiken kommer smått få er att tappa hakan om ni spelat vanilla innan, och balanseringen är riktigt skön. Går även att smyga nu, och fiender kan tappa bort dig om du är snabb (finns dock tyvärr ovanliga tillfällen då de ser dig genom buskar och träd, men klar förbättring!). Så ge de en chans till om ni vill få er ett underhållande lir. Kostade btw 20kr på steam för någon dag sen...

Modden såg lovande ut, har laddat ner och ska testa senare ikväll. Har du något liknande förslag till Clear Sky?

Medlem

LURK är ett annat alternativ till Complete 2009, jag tyckte det verkade lite häftigare. Också till SoC, inte Clear Sky.

Medlem

Jävlar vad dom har optimerat motorn sedan Clear Sky.
Med allt på Ultra i 1680x1050 och DirectX 10.1 hade jag en avg framerate på över 100fps. I Clear sky kanske jag hade 20-30fps med samma settings.

Dator:
Core 2 @ 3.0ghz
4GB Ram
ATI HD4890

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Modden såg lovande ut, har laddat ner och ska testa senare ikväll. Har du något liknande förslag till Clear Sky?

Inte vad jag vet på rak arm, men kolla på http://www.moddb.com/mods eller http://stalker.filefront.com så hittar du säkert något lovande.

Skrivet av Pulkafettot:

LURK är ett annat alternativ till Complete 2009, jag tyckte det verkade lite häftigare. Också till SoC, inte Clear Sky.

Aa, fast jag rekommenderar att vänta på 1.1 releasen isf (vilken dock har blivit framskjuten i över 2 månader nu). Arena systemet i LURK 1.1 ser iaf sjukt intressant ut om man tittar på deras preview!

Vapnen är ju jobbigt stora tar ju upp hela skärmen t.om. på höga upplösningar. Äckligt jobbigt jue


signatur
1
Skriv svar