"Spelupplevelsen viktigare än moddarna"
Usch,, måste verkligen få svära av mig lite.
Hur fan kan de sitta och tro att folk INTE kommer låta bli att köpa spelet och tanka ner det pirat istället när de väljer att ta bort ETT av få skäl till att man skulle köpt spelet i första taget??
Varför i helvete ska jag köpa ett spel där jag inte kan få välja själv med vilka jag ska spela mot, och på vilken server jag vill spela på?
Ge mig ett skäl till varför jag inte ska be någon fixa en bränd kopia till mig?
"Ja, men vi slipper ju aimbots utan dedikerade servrar", FUCK THAT SHIT! Jag hade inga problem på de servrar jag spelade på i COD4, så varför ska jag tvingas att spela på en skitserver som DE väljer åt mig bara för att Totte 12 år hade lite problem i COD4 och beskyllde alla för att använda aimbot etc när det gick dåligt?
Nåja,, med tanke på att deras "Prestige edition" bara är till konsol och allt annat är så hypat mot konsolerna så är det inte så svårt att förstå att de har gjort en enda jävla konsolkonvertering. MW2 är inte ett PC spel, det är ett konsolspel som emuleras på datorn att tro datorn är en konsol
De klarade helt enkelt inte av att göra ett värdigt PC spel.
DICE, nu hänger det fan i mig på er att ni fixar ett toppenspel för oss klanspelare. Fixar ni det så ska jag bränna alla mina Infinity Wards spel samtidigt som jag filmar det och sen lägga ut det på youtube
Det som ska bli riktigt intressant är att se hur allt det här påverkar försäljningen. Min personliga åsikt i det hela är att de är dumma och skjuter sig själva i foten - varför kan de inte ha både serverbrowser och matchmaking? Jag är dock inte lika säker som andra på att det är ett så korkat beslut ur ett rent ekonomiskt perspektiv... Visst man förlorar säkert en del av klanspelarna, men jag tror faktiskt inte de är fullt så korkade att de gör någonting som skrämmer bort dem helt... och pengarna ligger ju knappast hos PC-klanspelarna. Visst håller de spelet vid liv, men vad tjänar IW på det? Goodwill visserligen, men är det tillräckligt mycket för att det ska vara värt mer än möjligheten att ta betalt för banor, etc
Tveksamt... det här är ju knappast något de bara vaknar upp en dag och beslutar sig för att göra, de har nog haft välutbildade människor som har räknat på det fram och tillbaka innan de kom fram till det här beslutet och tråkigt nog så kan det nog vara det bästa för dem rent ekonomiskt - även på lång sikt.
Tror iofs det kommer vara dedikerade servrar man spelar
på fortfarande, bara att inte vem som helst kan sätta
upp en server.
Lite snedvriden debatt här kanske?
En av 402s meningar i blogginlägget syftar lite på det men om det verkligen är så att det är dedikerade servrar och inte något annat trams har jag ingen aning om.
IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player
Mitt hat lättades något av detta blogginlägg, inte mycket men lite. Jaja, får se hur det blir. Synd att klanscenen kommer få det jobbigt, även modscenen.
Inget köp planerat i nuläget dock.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
ca 120000 personer har undertecknat:
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw
Alltså 120000*60$ som IW kan tjäna genom att officiellt intyga att en uppdatering med ded.servrar kommer att släppas. 7,2 miljoner dollar kan väl knappast vara en struntsumma för IW, eller?
60% pirater låter som en extremt hög siffra.
Håller med. Har svårt att tro att det är så stor andel.
Nej, det kan säkert stämma. De lär kunna ha stor koll på hur många som startar spelet (iaf online.exe'n) och inte har en giltig cd-key / samma cd-key som 100 andra haft.
60% pirater låter som en extremt hög siffra.
Håller med. Har svårt att tro att det är så stor andel.
Nej, det kan säkert stämma. De lär kunna ha stor koll på hur många som startar spelet (iaf online.exe'n) och inte har en giltig cd-key / samma cd-key som 100 andra haft.
Tror iofs det kommer vara dedikerade servrar man spelar
på fortfarande, bara att inte vem som helst kan sätta
upp en server.
Lite snedvriden debatt här kanske?
Nej, det är samma teknik som på konsollerna där en av spelarna är server. Loggar han av eller dyl så förs "servern" över till en annan spelare.
*edit* Kan ha fel om detta när jag läst lite mer... Ska bli intressant att se hur det faktiskt funkar sen.
F.ö. är detta the crappiest news ever... Även om Cod 4 (och 5) hade en riktigt dålig serverbrowser och community-features så var det enda hyffsat enkelt och strait forward.
Jag som endast spelar tillsammans med polare kommer med största sannolikhet få ett helvete att komma in på samma servrar nu.
Det är helt uppenbart att IW helt har tappat kontakt med PC marknaden när man gör en så här stor ändring, dessutom är det lika uppenbart att de är lögnare.
Intervju 22:a September: - http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=1200
Shack: By the way, have you changed the way multiplayer games function on the PC at all?
Robert Bowling: PC will be the same as it always was.
---
Och att 60% skulle spela med piratkopia är ren BS, möjligtvis kan det vara så att 60% av de som spelar singelplayer laddade ned men att det skulle vara så många i MP är helt enkelt lögn, särskilt med tanke på 95% av alla servrar som man joinar kör CD-nyckel koll varje gång man joinar. Visst finns det piratservrar men det är mindre än 100 av sammanlagt över 14.000 servrar som är uppe just nu.
Med detta drag kommer de tappa Klanspelare, modspelare och vanliga spelare som gillar alla aspekter som fanns i CoD4. Säkerligen mellan 200.000 och 300.000 spelare, sedan kommer det tillkomma 100.000+ spelare som inte köper det eftersom det inte har någon framtid i multiplayer. Sammanlagt mellan 200.000-400.000 spelare, kanske mer.
---
Uppenbart är det också att de har noll koll på vad som driver PC sidan när de tar bort dedikerade servrar. Som det har varit nu med CoD4 så kan man spela public eller match på neutrala servrar lokaliserade i England eller Holland och möta Spanjorer eller Portugiser. Med konsollstuket så kommer det inte bli någon match eftersom ingendera kommer vilja spela på den andres server pga av lagg.
IW =
Det roliga är den största delen av alla som gnäller och klagar kommer att köpa spelet ändå.
Folk som säger att spelet kommer att bli det mest kortlivade spelet i historien...ja vad ska man säga?
Största delen spel säljs på konsol och där kommer det garanterat vara en storsäljare och säkert gå minst lika bra som COD4.
Tror även att det kommer spelas rejält på PC även med matchmaking.
Jag förstår folks irritation, det här med community aspekten är ju inte kul att man tar bort
Tycker dock att argumenten från IW är sunda och tror spelet kommer vara riktigt bra, båda på PC och konsol.
Tror inte det kommer vara så hemskt och horribelt som alla vill försöka få det att framstå:)
men läs om dedikerade servrar ngn så ni iallafall förstår vad de menar. det handlar om att de själva ska ha kontrollen över sina servrar och inte använda outsourcing. Problemet blir om servrarna kommer för långt ifrån kunden men köp spelet så smäller de upp ett par i Stockholm så har ingen i Sverige ngt att klaga om.
tycker det är kul att folk inte vet hur internet fungerar fortfarande.
Har vi inte? Jag vill inte spela med dumma svenskar, spelar helst med Britter, vill inte spela med alla svenska p12or.
Och nu kommer du verkligen inte få välja om du ska spela med britter eller svenskar.
IW är ju smarta ju! (ironi) dom ville inte ha kvar inkomsterna från PC marknaden och inför nästa spel kan dom ju för sina ägare hävda att det inte är någon idé att utväckla PC spel då dom säljer för dåligt. Och man kan i lugn och ro göra programerings mässigt mindre intensiva spel till konsolerna.
Det är helt sjukt alltså, helt jävla sjukt! Fattar inte hur de tänker, ser det framför mig hur fourzerotwo står med dollartecken i ögonen och djävulshorn på huvet, Infinity ward gick precis om EA och tog över tronen som djävulen?!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Sir Mauser, varför ska IW bestämma vem jag ska spela med?
Tycker inte alls det verkar som om dom ens ska ha några dedikerade servrar, utan att det blir listen server mot listen guest, via IW.net och då blir det i alla fall lagfest oavsett vem du ska spela mot...
Varför tittar de inte på OFP dragon rising? Spelet är hur kul som helst i Co-op men är en sådan stor besvikelse i "vanlig" multiplayer, mestadels för att servrarna är kraftigt begränsade när det gäller befolkning eller så laggar det rejält.
Skulle väl kunna vara snål- och lathet, varför ge pc-spelare mer innehåll när de betalar mindre (jag tycker att spel till konsol brukar kosta 700 kr i nyskick jämfört med samma spel fast till pc, som istället kostar 500 kr)?
Det är givetvis synd om de som har konsol och måste betala mer för samma spel jämfört med pc-versionerna, men activision är helt bäng om de tror att pc-spelare tänker slänga ut 700kr på vanilla MW2 (inte specialversionerna), särskilt om det saknar (för pc) viktigt innehåll.
Många här o på andra forum som gråter o känner sig missfördelade angående detta.
Dem som är dem stora förlorarna på detta är inte vi spelare utan dem som hyr ut servrar. Är detta framtiden så kommer ju dem företagen att mista intäkter och många får då lämna sina arbeten.
Men jag har efter noga läst igenom IWs senaste utlägg börja komma till insikt att det är så här dem kommer att göra och vi kan inte göra något åt det oavsett vi vill eller ej. Mer har jag även börjat tänka mig att det skulle ev kunna fungera OM det verkligen blir som dem uttalar sig.
Den som lever får se. Och gillar mand et inte så har man all rätt i världen att avstå ifrån spelet.Det är vårat eget val.