Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Medlem

Tänk dig att lira l4d en kväll med polarna och bara köra listens genom matchmaking för det är vad detta är. Och eran uppkoppling kommer vara flaskhalsen, det skulle aldrig gå
(1 kille av 8 har fiber i gamingkretsen, resten adsl).

Tänk dig då att alternativet dedikerad server tas bort helt...
Spelarkapaciteten måste ju sjunka drastiskt på en server. Plus att klaner och moddare inte får göra sitt.
Utan moddat innehåll blir det bara knas för seriösa spelare.

Det är sorgligt att lyssna på hur grabbarna i intervjun får sina drömmar sågade, dem som gjort en hel del för communityt.

Jag var sugen på mw2 som klan spel och lira seriöst med kompisar, skaffa en dedicated på en bra lina som vi kunde kalla våran server...

Lyssna helst på hela intervjun innan kommentarer utdelas, det här är killar som gjort mycket för cod serien.

http://www.bashandslash.com/

Medlem

det blir xbox 360 för mig

Medlem

Jag önskar att jag hade 44 000 fötter, så jag kunde ge var och en på Infinity Ward 500 sparkar i arslet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

IW kommer faila totalt med detta spel, om de gör så för folk laddar ner spelen osv så kommer ännu fler ladda ner spelet för att spela SP och sen skita i spelet, många köper spelet för just MP delen vilket de just nu har fuckat upp totalt, för jag tänker fan inte spela på en server som någon .pl har satt upp.

Citat:

Earlier this morning, the executive producer for the Battlefield franchise tweaked Call of Duty over Infinity Ward ending dedicated server support, "confirming" that, yes, dedicated server support is "a given" in Battlefield titles on the PC.

"Dedicated servers FTW. What ever secures a better online experience is a given for us," Tweeted DICE's K.M. Troedsson.

http://twitter.com/l_twin
http://kotaku.com/5384290/dice-make...ver-controversy

Dice <3

Medlem

fail fail fail


signatur

B lup

Medlem

Men det måste ju finnas andra spel ni kan spela?

Duger det inte är det bara att låta bli. Själv tycker jag att det är bra om dom håller nere spelarantalet till max 16 per server då det annars blir en enda stor zerg av spelare.
Att det blir matchmaking ser jag inte som något negativt, man kan ju inte få allt.

Medlem

vafan ? är de helt slut eller? vem fan har beslutat något så jävla korkat?

Medlem

Jag bryr mig inte om det. Singelplayer är det som gäller och det som har varit det roliga i alla CoD spel hittills.
Så dom får gärna skippa MP helt!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Blekis:

Lär ju inte ha blivit några dedikerade servrar bara för att vi väntar till den 24:e

hela IW sammanbundet med steam tyder ju på att dom aldrig tänkt ha med funktioner för dedikerade servrar.

känns som spelutvecklarna drabbats av lathet och skyller det på piratkopiering.

Problemet är ju bara att ditt argument dock inte håller då alla tidigare cod titlar kört med dedikerade servers osv så hade det varit mindre problem för dem att låda det vara som innan.

De har ju tydligen investerat som fan i IW.NET vilket är sorgligt då det totalt dödar hela clan / community scenen på pcn.

Läsförståelse är svårt jag vet . vilket argument för vad? Uppenbarligen har man bestämt att köra samma system som för konsolern (vilka så vitt jag vet inte hade dedikerade servrar i cod 4?) genom att överge att köra två versioner spar man pengar och biter sig i foten. Obs bara för att du hade en fungerande serverlist/dedikerade servrar i cod 4 betyder inte att dom funktionern lyfter över sig automatiskt till MW (snålheten och enkelheten vinner)

Men just det att IW investerat massor i IW.net gör ju att dom förmodligen inte vill släppa möjligheterna till dedikerad server.

Medlem

Fail, ännu en anledning att inte köpa spelet.

Medlem
Inaktiv

Nu har jag också avbokat det, hoppas många gör det för det KOMMER att få utvecklarna att ändra bana.

Medlem

Tror det kommer bli bra med servrarna faktiskt.


signatur

Rawr

Inaktiv

1. PC kommer inte ha några begränsingar gällande antalet spelare, det kommer vara ekvivalent till CoD4

2. Community managers har yttrat sig att "server browsing will be released, but not out-of-the-box" tidigare. Om detta var ett PR-trick för att få alla serveradmins att hålla truten vet vi inte - jag skulle dock inte bli förvånad om vi får reda på att en dedicated server browser kommer att släppas till PC så småningom.

3. Dör PC gaming (främst FPS och multiplayerlägen) kommer således att hela PC enthusiast hardware marknaden att också dö. Varför köpa ny hårdvara när du ändå begränsas av en lokal anslutning till en sketen listenserver borta i .nl med en ping på 200?
En Xbox360 är 5 år gammal, men det är ändå där flera företags stora andel ligger. Således anpassas spelen till t.ex. en 360 eller PS3, således får vi ytterligare ingen anledning till ytterlig hårdvaruppgradering.

Som det ser ut nu finns det bara en viabel marknad för PC gaming - MMO, även om konsoller även där börjar få mer att säga till om (AoC till 360 som exempel).

Medlem

Nu tror jag att du snackar massa skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Nu tror jag att du snackar massa skit.

#1 och #2 är ren fakta.
#3 är visserligen spekulation. Men ta en titt på CoD-franchisen. 10% av deras sålda ex. är till PC. 90% till konsol. Varför fokusera på de 10% när du kan mjölka ut pengar från de andra 90%, som inte har tillgång till en mapping community, där du kan ta betalt 10 USD för 3 nya maps?

Inaktiv

Vad sur jag blir. Har de så jävla dålig koll på multiplayer-communityn för pc?


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem

Man bryr sig bara om konsoler nu för tiden och det är jävulskt sorligt... Vafan ska man meda alla dessa jävla nya i7 CPUer, snabba bajs minnen, och ultragalna MONSTER-grafik-kort?!!! Det utvecklas ju bara bajs, som ändå är ooptimerat.

Att pula med moddar är oxå en stor del av min hobby, till datorspel.

MM, jag hoppas oxå att inte Dice stampar på PC spelarna. BF2 har ju hängt med väldigt länge.

Var är de bra spelen? Var hur många år sen som helst, som jag var överväldigad över ett klockrent spel!!!! är oerhört besviken på dessa jävla gubbar på företagen som skall tjäna sina jävla fete-löner!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pc kids^^

förbokat till xbox

Det går inte ihop att skratta åt PC folket när man själv visar upp Max's nuna

Medlem

Skulle själv köpa spelet med några polare enbart för MP delen men nu när den är borta lär det väl bli att skita i att köpa det och ladda ner det för SP delen. Snacka om att skjuta sig själv i foten, jävla idiot jävlar på IW

Medlem
Skrivet av Cane:

Skulle själv köpa spelet med några polare enbart för MP delen men nu när den är borta lär det väl bli att skita i att köpa det och ladda ner det för SP delen. Snacka om att skjuta sig själv i foten, jävla idiot jävlar på IW

Amen to that.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Tror det kommer bli bra med servrarna faktiskt.

HUR kan det bli bra? Om dom inte ångrar sig och tillåter dedikerade serrvrar och mods.

Medlem

Konsollrötan sprider sig mer och mer till PC. Senast Dragon Rising och nu detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Buuuuuu!!! Avboka om du har förbeställt det, de gjorde jag, om många gör det så kanske dom ändrar sig. Moddarna va jue faktiskt hälften av nöjet i COD 4

Medlem
Skrivet av Westmountain:

Buuuuuu!!! Avboka om du har förbeställt det, de gjorde jag, om många gör det så kanske dom ändrar sig. Moddarna va jue faktiskt hälften av nöjet i COD 4

Avbokade så fort jag såg nyheten.

Medlem

Shit vad ni härjar, sluta följ med i strömmen och tyck lite själva istället för att kopiera föregående inläggs känslor om saker och ting.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Cane:

Skulle själv köpa spelet med några polare enbart för MP delen men nu när den är borta lär det väl bli att skita i att köpa det och ladda ner det för SP delen. Snacka om att skjuta sig själv i foten, jävla idiot jävlar på IW

Amen to that.

Hur tänker du nu?
Du ska ladda ner det och ha roligt... och visa dom en läxa?
Skärp dig och köp spelet.
Gratisgenerationen alá född efter 1990 blir döden för många spelföretag

Medlem
Skrivet av hansen:

Shit vad ni härjar, sluta följ med i strömmen och tyck lite själva istället för att kopiera föregående inläggs känslor om saker och ting.

Jag har vart med om matchmaking och privata servrar. Då var det L4D med MAX 8 personer, oftast värdelös ping. Tänk dig hur bra prestandan blir på nätet med 50+ pers på samma server. Ett rent helvete.

Medlem

Fan va dåligt, dom dödade ju hela MP upplevelsen

Skriv svar