Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av MMLazarus:

Kolla stats för MW och se hur många crackade servrar det finns. En bråkdel. Dom flesta dessutom tomma.
En bra administrerad dedikerat server kickar dessutom fuskare.

Det du säger är att vi alla är fuskare, där har du fel, dom som ropar högst är nog dom som i dag streamer till PBBans och Punksbusted.
Dom flesta hade inget strul med fuskare i MW.

okey så du menar att Infinite ward ljuger hela världen i ansiktet då för det var dem punkterna som gjorde att det inte blev nån dedicated server där mycket mer PENGAR finns.

Det har dom ju gjort förut, så ja. Det menar jag.
Infinity Fail vill bara tjäna pengar. Dom är sura för att dom som hyr ut servrar tjäner pengar som dom själv inte får. Dom är sura för att dom inte kunde ta betalt för patches till PC.
Nu kan dom det... vänta bara, nästa spel så blir det en månatlig avgift för att spela med...

Medlem
Skrivet av Pojii:

okey så du menar att Infinite ward ljuger hela världen i ansiktet då för det var dem punkterna som gjorde att det inte blev nån dedicated server där mycket mer PENGAR finns.

Hallå, vakna! Skulle ett företag ljuga? Det låter ju helt otroligt!

Pojii, du är en fanboy, allt som IW har skrivit är lag och den absoluta sanningen i din värld.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Pojii:

och med det vill du komma fram till vad?? vad har det här med sony lr xbox att göra??..jag säger det är tack vare fuskare och att det är obalanserad svårighet på dedicated servrar som Infinite Ward fick lyssna till MAJORITETEN av spelarna och SKITA i MINORITETEN..så om ni från början inte hade iaf FUSKAT på dedicated servern så kanske domen hade varit mildare.

Vad fan vet du om det? Du spelar ju på konsoll ffs.

Med tanke på att dem nämner fuskare så fattar jag inte varför dom använder sig av VAC denna gång. Blir man VAC bannad kan man inte lira på en secure server någonsin igen.

Säga en sak och göra en annan jippe.

Medlem

Ja och så säger de ju i deras senaste uttalande att det inte handlade om pengar pojiii


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

En av mina kompisar och medlem i Bash & Slash Call of Duty Hall of fame säger det bättre än jag kan. BritishBulldog1, tredje posten:
http://www.codboards.com/showthread.php?p=237107#post237107

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

En av mina kompisar och medlem i Bash & Slash Call of Duty Hall of fame säger det bättre än jag kan. BritishBulldog1, tredje posten:
http://www.codboards.com/showthread.php?p=237107#post237107

Fruktansvärt bra skrivit!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Pojii:

och med det vill du komma fram till vad?? vad har det här med sony lr xbox att göra??..jag säger det är tack vare fuskare och att det är obalanserad svårighet på dedicated servrar som Infinite Ward fick lyssna till MAJORITETEN av spelarna och SKITA i MINORITETEN..så om ni från början inte hade iaf FUSKAT på dedicated servern så kanske domen hade varit mildare.

Med detta vill jag få vissa att förstå anledningen till varför många är upprörda och känner sig svikna av bolagen. Vidare vill jag att de ska förstå att det är tack vare just pc spelare de har de spel de har idag och att dagens konsoler är så starka som de idag är. Hade det inte varit för att Sony började utveckla spel och konsoler så hade konsoler fortsatt att vara betydligt efter pc i prestanda. Eftersom prestanda är avgörande för att spela många nya spel hade det inte heller gått att överföra pc spelen till den. Många utvecklare/utgivare som idag säljer väldigt bra hade aldrig kunnat göra spel som Halo, GTA, Heavy Rain, Gears of War, Escape from Butchers Bay, Mass Effect, Dragon Age (jag kan fortsätta skriva ett bra tag till då de alla har gemensamt att de blivit så stora som de är tack vare just pc) då de inte haft de resurser som krävts. Anledningen till att spel idag är mer populärt än filmer beror inte på konsoler utan på datorer.

Neo-Geo är en konsol som var väldigt dyr, hade en prestanda som ingen annan konsol (eller dator för den delen) kunde mäta sig med. Sålde den bra? Nej, de sålde rent ut sagt uselt med dagens mått mätt och spelen till den kostade en hel förmögenhet. På den tiden fanns dock inte pc och hårdvaran i Neo-Geo kostade därför multum. Ati och Nvidia (som båda utvecklat gkorten i PS3 och Xbox 360) hade aldrig kunnat göra detta om det inte var för just datorer. Ska jag fortsätta förklara varför det är datorer som leder utvecklingen av spel framåt ;)?

Det jag däremot kan hålla med om är att spel som Heavy Rain, Killzone 2, God of War, Ratchet & Clank, Sly, Metal Gear Solid, Jak & Daxter (Naughty Dogs utvecklare imponerar verkligen, har blivit ett fan) alla är spel som saknar egentliga motsvarigheter på pc.

Faktum är att den enda skillnaden idag mellan en konsol och en dator är handkontrollen och att man inte kan byta ut dess komponenter. Gränserna mellan konsol och datorer har suddats ut rejält iom Microsofts Xbox.

Tyvärr har det även medfört att många utvecklare/utgivare "övergett" pc eftersom det finns betydligt mer pengar att tjäna på konsol om man inte säljer lika bra som Blizzard då vill säga. Det har också inneburit att de kan skylla på piratkopiering så fort ett spel inte säljer så bra som väntat eftersom (än så länge) denna kopiering är betydligt mer begränsad på konsol.

Den egentliga anledningen till all den här DRM:en är en enda, kontroll. De vill ha full kontroll över sin produkt och detta innebär att ingen annan än de ska tjäna pengar på den. Blizzard borde vara det bolag som till fullo förstår fördelarna med att låta spelarna köra spelet på egna servrar men inte inte.

Eller sanningen är nog snarare den här, Activision ger ut båda spelen, och jag kan sätta en peng på att detta beslut helt och hållet är deras. Varken Blizzard eller IW (i synnerhet inte Blizzard) hade genomfört något sådant här då de nog förstår vad detta gör för försäljningen och deras rykte som utvecklare.

Framför allt så hade Starcraft ALDRIG blivit ett så stort spel som det idag är om spelet varit lika begränsat som uppföljaren verkar bli. Det är ganska ironiskt att de valde att meddela att uppföljaren skulle komma i Syd Korea som varit den största anledningen till att spelet fortfarande än idag spelas på elit nivå när de iom LAN borttagandet samtidigt ser till att många Koreaner kommer bli väldigt besvikna.

Activisions VD David Pokress "verkar inte ha alla hästarna i stallet", för hans beslut hittills tyder på det. Skiter i spel som Brutal Legend, Ghostbusters och behåller spel som 50 Cent för att sedan stämma EA när de köper rättigheterna att ge ut samma spel de ratat=). Så ett sådant här beslut förvånar mig inte för fem öre, snarare mer väntat än oväntat, tyvärr.

Medlem

Jag älskade Activision när de släppte River raid. Nötte det spelet rätt mycket. Fast det är 27 år sedan såklart... :-/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fy åt vassen vilket jävla skiT

Medlem

Gör som jag, skriv under du med!
Vid tidpunkten för min namnunderskrift hade insamlingen lite drygt 60 000 underskrifter medan man, för en liten stund sedan, låg på över 140 000 och när Infinity Ward fick nys om denna underskrift kommenterade man den med orden !__"Vi kommer inte ignorera spelarnas önskemål"__! vad det betyder och hur Activision kommer reagera återstår att se. Klart är i alla fall att vi MÅSTE försöka rädda Modern Warfare 2 från en säker LAN-död och pusha för dedikerade servrar, om det inte går propsar jag för EN BOJKOTT AV MODERN WARFARE 2 och att vi istället återgår till Call of Duty 4 som redan har en finfin promodifikation och ett livligt community.

Taget från: http://www.rakaka.se/index.php?news_id=11998

Hoppas det är sant och annars kommer jag inte köpa MW2, då blire TOTAL bojkott.....

Medlem
Skrivet av maXifalk:

Gör som jag, skriv under du med!
Vid tidpunkten för min namnunderskrift hade insamlingen lite drygt 60 000 underskrifter medan man, för en liten stund sedan, låg på över 140 000 och när Infinity Ward fick nys om denna underskrift kommenterade man den med orden !__"Vi kommer inte ignorera spelarnas önskemål"__! vad det betyder och hur Activision kommer reagera återstår att se. Klart är i alla fall att vi MÅSTE försöka rädda Modern Warfare 2 från en säker LAN-död och pusha för dedikerade servrar, om det inte går propsar jag för EN BOJKOTT AV MODERN WARFARE 2 och att vi istället återgår till Call of Duty 4 som redan har en finfin promodifikation och ett livligt community.

Taget från: http://www.rakaka.se/index.php?news_id=11998

Hoppas det är sant och annars kommer jag inte köpa MW2, då blire TOTAL bojkott.....

Total bojkott av ALLA spel som Activision släpper! Det är en otäck utveckling det här med DLC. Stödjer folk det så kommer man sitta med spel som inte går att anpassa över huvud taget utan att det kostar pengar. Även LAN och e-sports kommer försvinna.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Satan va PC folket wajnar. Det blir inga mer server browsers för er del. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppa in i en hosted map rotation som alla andra som har spelat FPS de senaste åren. (sorry, pc spel räknas inte iom att det är en sådan fruktansvärd minioritet nu för tiden)
Jag håller med att det va bäst på pc och den gamla standarden med server listor etc. Men det är över nu, moderna populära spel kommer inte ha det formatet längre. Så ni som lipar kan ju lika gärna lägga ner FPS spelandet totalt i framtiden eller håll er till obskura titlar som ingen spelar, dom kanske håller det gamla formatet vid liv lite till.

Ska vi vara helt ärliga så är det faktiskt roligare på konsoll imo.
Man kan chilla i soffan framför 40 tummaren och njuta av simpelheten att allt bara funkar. Visst är mus/tangent det klart bästa sättet att lira fps, men sen måste du även sitta framför datorskärmen och på en dator stol. Så om man väger pros och cons så vinner ju konsollen med hästlängder, det ända övertaget pc'n har är just mus/tangent. Det märks ju på marknaden också, hade det varit bäst på pc så hade folk lirat det på pc, det gör dom inte. Det är konsoll som gäller gubbar! Pc'n använder man för mmo's, thats it.

edit: och ni som säger att fps spel inte varar länge på konsoll kan ju bara ta och va tysta. mw/halo3 är fortfarande dom mest spelade titlarna på xbox live. Hundratusentals spelare som lirar fortfarande. Och dom har ett par år på nacken nu.

Medlem

Och varför är det inga konsollspelare som klagar på att dom inte har det lika bra som PC haft? Var det inte bättre att lägga krutet på att förbättra konsollernas MP än att försämra PC's?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Och varför är det inga konsollspelare som klagar på att dom inte har det lika bra som PC haft? Var det inte bättre att lägga krutet på att förbättra konsollernas MP än att försämra PC's?

För att det är inget att klaga på direkt. Visst man kan inte välja server, men jag pumpade mw mp konstant i flera månader och kom man in på en dålig connection så är det bara att hoppa ut och in i en ny. Det hände mycket sällan att det laggade ska sägas.
Och vill man lira med polare så gruppar man upp innan man hoppar in så hamnar man på samma lag osv.
Det att man inte kunde välja map va något som va hårt att svälja i början, man har ju sina favoriter och vill bara köra dom. Men detta systemet tvingar dig att spela alla mappar lika mycket, så efter ett tag så kan man alla utantill och det är ju faktiskt först då som det börja bli roligt att lira. Sen röstar man ju också inför varje map, så tycker man inte om den så röstas den förhoppningsvis bort.
Kommer inte ihåg att jag störde mig på någon specifik map faktist, dom var alla välgjorda och kul att spela på så det va bara att köra på.

Medlem

FFFFUUUUU


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

jag spelar alla mappar... fast jag kan inte spela med mina kompisar, eftersom dom finns spridda över hela västra halvklotet. Ergo elendig ping.

för att ni konsollare bättre ska förstå varför vi klagar, och kanske lära lite om multiplay som det var tänkt se dessa film
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=86161&page=6#post_118377...

Medlem
Skrivet av Comkilla:

Satan va PC folket wajnar. Det blir inga mer server browsers för er del. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppa in i en hosted map rotation som alla andra som har spelat FPS de senaste åren. (sorry, pc spel räknas inte iom att det är en sådan fruktansvärd minioritet nu för tiden)
Jag håller med att det va bäst på pc och den gamla standarden med server listor etc. Men det är över nu, moderna populära spel kommer inte ha det formatet längre. Så ni som lipar kan ju lika gärna lägga ner FPS spelandet totalt i framtiden eller håll er till obskura titlar som ingen spelar, dom kanske håller det gamla formatet vid liv lite till.

Ska vi vara helt ärliga så är det faktiskt roligare på konsoll imo.
Man kan chilla i soffan framför 40 tummaren och njuta av simpelheten att allt bara funkar. Visst är mus/tangent det klart bästa sättet att lira fps, men sen måste du även sitta framför datorskärmen och på en dator stol. Så om man väger pros och cons så vinner ju konsollen med hästlängder, det ända övertaget pc'n har är just mus/tangent. Det märks ju på marknaden också, hade det varit bäst på pc så hade folk lirat det på pc, det gör dom inte. Det är konsoll som gäller gubbar! Pc'n använder man för mmo's, thats it.

edit: och ni som säger att fps spel inte varar länge på konsoll kan ju bara ta och va tysta. mw/halo3 är fortfarande dom mest spelade titlarna på xbox live. Hundratusentals spelare som lirar fortfarande. Och dom har ett par år på nacken nu.

du är antagligen den dummaste personen jag har hittat på internetet, vad skulle ni göra om IW tog ur hela multiplayern ur consol versionen? vem hade gnällt då? ja inte pc spelarna, vi hade suttit och skrattat åt er när ni whinar som vi gör, för det är just det dom gjorde för pc spelarna, men det är väl för mycket vatten i huvudet på dig för att fatta?

och detta handlar inte bara om dedicated servers, det handlar om hur dom beter sig mot folk som gjorde dom till vad dom är idag och dom börjar bli jävligt giriga, dom gjorde detta för att förminska nerladdningar, bara för att dom gjorde så här så ökar dom nerladdningar och minskar försäljningen, men dumma och naiva amerikanare gillar vi <3 om dom kommer med dedicated servers efter releasen så fattar dom vad dom förlora på att skippa det och antagligen så kommer inte dom eller något annat företag att göra om det misstaget

men sedan så har vi cpl? hur ska dom spela MW2 i deras tävlingar? oh wait......... det kan dom inte? då försvinner IW ifrån allt som har med tävlings spelande att göra

Medlem

Det som irriterar mig mest med att man inte kan ha dedikerade servrar utan måste slänga upp en server hemma på datorn själv eller spela på någon annans dator är att det oftast då inte finns möjlighet att starta upp som host och låta ens dator fungera som en server medans man går och tittar på tv eller gör något annat medans en klan spelar för fullt.

Även till Xbox360 skulle jag vilja ha denna funktion, att kunna hosta åt andra även om jag själv inte vill spela, men konsoler är så jävla dåliga och folk accepterar så mycket skit till dem så där räknar jag inte med att företagen bryr sig, men till ett PC spel anser jag ändå att där ska de fan ge oss vad vi vill ha.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Comkilla:

Satan va PC folket wajnar. Det blir inga mer server browsers för er del. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppa in i en hosted map rotation som alla andra som har spelat FPS de senaste åren. (sorry, pc spel räknas inte iom att det är en sådan fruktansvärd minioritet nu för tiden)
Jag håller med att det va bäst på pc och den gamla standarden med server listor etc. Men det är över nu, moderna populära spel kommer inte ha det formatet längre. Så ni som lipar kan ju lika gärna lägga ner FPS spelandet totalt i framtiden eller håll er till obskura titlar som ingen spelar, dom kanske håller det gamla formatet vid liv lite till.

Ska vi vara helt ärliga så är det faktiskt roligare på konsoll imo.
Man kan chilla i soffan framför 40 tummaren och njuta av simpelheten att allt bara funkar. Visst är mus/tangent det klart bästa sättet att lira fps, men sen måste du även sitta framför datorskärmen och på en dator stol. Så om man väger pros och cons så vinner ju konsollen med hästlängder, det ända övertaget pc'n har är just mus/tangent. Det märks ju på marknaden också, hade det varit bäst på pc så hade folk lirat det på pc, det gör dom inte. Det är konsoll som gäller gubbar! Pc'n använder man för mmo's, thats it.

edit: och ni som säger att fps spel inte varar länge på konsoll kan ju bara ta och va tysta. mw/halo3 är fortfarande dom mest spelade titlarna på xbox live. Hundratusentals spelare som lirar fortfarande. Och dom har ett par år på nacken nu.

du är antagligen den dummaste personen jag har hittat på internetet, vad skulle ni göra om IW tog ur hela multiplayern ur consol versionen? vem hade gnällt då? ja inte pc spelarna, vi hade suttit och skrattat åt er när ni whinar som vi gör, för det är just det dom gjorde för pc spelarna, men det är väl för mycket vatten i huvudet på dig för att fatta?

och detta handlar inte bara om dedicated servers, det handlar om hur dom beter sig mot folk som gjorde dom till vad dom är idag och dom börjar bli jävligt giriga, dom gjorde detta för att förminska nerladdningar, bara för att dom gjorde så här så ökar dom nerladdningar och minskar försäljningen, men dumma och naiva amerikanare gillar vi <3 om dom kommer med dedicated servers efter releasen så fattar dom vad dom förlora på att skippa det och antagligen så kommer inte dom eller något annat företag att göra om det misstaget

men sedan så har vi cpl? hur ska dom spela MW2 i deras tävlingar? oh wait......... det kan dom inte? då försvinner IW ifrån allt som har med tävlings spelande att göra

Haha villket aggro. Jag pratade bara om hur situationen är och inga "tänk om detta händer" argument. Det du sa om att tänk om dom tar bort MP helt för konsoll, det va nog ett av de mest korkade argument jag hört. Du låter lite som en arg liten rebel som måste bli sur över förändringar. Själv har jag lärt mig att det är inte lönt att bli sur. Ta det för vad det är, gillar du det inte så skit i att lira det. Dom äger spelet och kan göra vad dom vill, vill dom ta betalt för varje lite grej så har dom all rätt att göra så. Välkommen till verkligheten. Du kanske skulle ta och besöka nån kommunist träff någon gång, du skulle nog träffa många likasinnade där.

Inaktiv

Är det bara dedikerade servrar till PC för modern warfare 2 och inte till PS3 och 360?

Medlem

Det är inga dedikerade servrar ALLS.


signatur

- PiDuT

Inaktiv

Är det bara PC-versionen som inte har dedikerade servrar till modern warfare 2 eller gäller det också för PS3 och 360?

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Comkilla:

Satan va PC folket wajnar. Det blir inga mer server browsers för er del. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppa in i en hosted map rotation som alla andra som har spelat FPS de senaste åren. (sorry, pc spel räknas inte iom att det är en sådan fruktansvärd minioritet nu för tiden)
Jag håller med att det va bäst på pc och den gamla standarden med server listor etc. Men det är över nu, moderna populära spel kommer inte ha det formatet längre. Så ni som lipar kan ju lika gärna lägga ner FPS spelandet totalt i framtiden eller håll er till obskura titlar som ingen spelar, dom kanske håller det gamla formatet vid liv lite till.

Ska vi vara helt ärliga så är det faktiskt roligare på konsoll imo.
Man kan chilla i soffan framför 40 tummaren och njuta av simpelheten att allt bara funkar. Visst är mus/tangent det klart bästa sättet att lira fps, men sen måste du även sitta framför datorskärmen och på en dator stol. Så om man väger pros och cons så vinner ju konsollen med hästlängder, det ända övertaget pc'n har är just mus/tangent. Det märks ju på marknaden också, hade det varit bäst på pc så hade folk lirat det på pc, det gör dom inte. Det är konsoll som gäller gubbar! Pc'n använder man för mmo's, thats it.

edit: och ni som säger att fps spel inte varar länge på konsoll kan ju bara ta och va tysta. mw/halo3 är fortfarande dom mest spelade titlarna på xbox live. Hundratusentals spelare som lirar fortfarande. Och dom har ett par år på nacken nu.

du är antagligen den dummaste personen jag har hittat på internetet, vad skulle ni göra om IW tog ur hela multiplayern ur consol versionen? vem hade gnällt då? ja inte pc spelarna, vi hade suttit och skrattat åt er när ni whinar som vi gör, för det är just det dom gjorde för pc spelarna, men det är väl för mycket vatten i huvudet på dig för att fatta?

och detta handlar inte bara om dedicated servers, det handlar om hur dom beter sig mot folk som gjorde dom till vad dom är idag och dom börjar bli jävligt giriga, dom gjorde detta för att förminska nerladdningar, bara för att dom gjorde så här så ökar dom nerladdningar och minskar försäljningen, men dumma och naiva amerikanare gillar vi <3 om dom kommer med dedicated servers efter releasen så fattar dom vad dom förlora på att skippa det och antagligen så kommer inte dom eller något annat företag att göra om det misstaget

men sedan så har vi cpl? hur ska dom spela MW2 i deras tävlingar? oh wait......... det kan dom inte? då försvinner IW ifrån allt som har med tävlings spelande att göra

Haha villket aggro. Jag pratade bara om hur situationen är och inga "tänk om detta händer" argument. Det du sa om att tänk om dom tar bort MP helt för konsoll, det va nog ett av de mest korkade argument jag hört. Du låter lite som en arg liten rebel som måste bli sur över förändringar. Själv har jag lärt mig att det är inte lönt att bli sur. Ta det för vad det är, gillar du det inte så skit i att lira det. Dom äger spelet och kan göra vad dom vill, vill dom ta betalt för varje lite grej så har dom all rätt att göra så. Välkommen till verkligheten. Du kanske skulle ta och besöka nån kommunist träff någon gång, du skulle nog träffa många likasinnade där.

"Det du sa om att tänk om dom tar bort MP helt för konsoll, det va nog ett av de mest korkade argument jag hört."

det är ju för fan det dom har gjort till PC -.-

+ att jag antar att du inte läste resten av vad jag skrev... och jepp, jag och 150 000 andra som vill ha dedicated server är kommunister... för att vi vill ha ett spel som dom kan tjäna massor av pengar på att bli bra? allt dom gjorde för MW1 skiter dom i? det är som att gå bakåt i tiden...

Medlem
Skrivet av Comkilla:

Satan va PC folket wajnar. Det blir inga mer server browsers för er del. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppa in i en hosted map rotation som alla andra som har spelat FPS de senaste åren. (sorry, pc spel räknas inte iom att det är en sådan fruktansvärd minioritet nu för tiden)
Jag håller med att det va bäst på pc och den gamla standarden med server listor etc. Men det är över nu, moderna populära spel kommer inte ha det formatet längre. Så ni som lipar kan ju lika gärna lägga ner FPS spelandet totalt i framtiden eller håll er till obskura titlar som ingen spelar, dom kanske håller det gamla formatet vid liv lite till.

Ska vi vara helt ärliga så är det faktiskt roligare på konsoll imo.
Man kan chilla i soffan framför 40 tummaren och njuta av simpelheten att allt bara funkar. Visst är mus/tangent det klart bästa sättet att lira fps, men sen måste du även sitta framför datorskärmen och på en dator stol. Så om man väger pros och cons så vinner ju konsollen med hästlängder, det ända övertaget pc'n har är just mus/tangent. Det märks ju på marknaden också, hade det varit bäst på pc så hade folk lirat det på pc, det gör dom inte. Det är konsoll som gäller gubbar! Pc'n använder man för mmo's, thats it.

edit: och ni som säger att fps spel inte varar länge på konsoll kan ju bara ta och va tysta. mw/halo3 är fortfarande dom mest spelade titlarna på xbox live. Hundratusentals spelare som lirar fortfarande. Och dom har ett par år på nacken nu.

Haha, fick mig ett gott skratt. Så du menar att FPS-spel på PC dör ut? Du har då inte alla fåren i hagen. Får jag fråga, har du någonsin spelat FPS på PC? Det låter inte som du gjort det någorlunda seriöst i alla fall. Läs om ditt eget inlägg några gånger så tycker du nog som oss andra.

Det är bara dumt att sitta och försöka jämföra PC mot konsol, för det spelas ofta på olika sätt. Hade jag spelat "mindre seriöst" eller itne brytt mig lika mycket om vilka jag spelade med så hade jag troligtvis föredragit konsol. Suttit och "chillat" i en soffa. Då hade det kvittat totalt vilken bondeserver jag hade kommit in på, och vad min ping var, och att hosten av spelet har övertag. Men nu sitter jag på PC och då anserar jag att detta + communityt kring servrar är väldigt viktigt.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Funderade länge på om man skulle bojkotta spelet...bestämt mig nu... Inget köp och en kråka på "skit ner er" listan.
Lite synd, längtade ju efter spelet...men va fan, vill man ha något så får man f-n stå på sig lite!

Medlem

Så fruktansvärt sjukt jävla dåligt.
Kommer inte ens bry mig om information om det här spelet mer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

jag hoppas verkligen att det blir någon effekt av allt rantade så att man slipper se det på topplistan för pc spel sen..,men jag är tveksam

Hitler är inte heller glad, ifall någon inte tröttnat på dessa remakes än: (jag har det inte, och har inte läst hela tråden heller)

http://spel.feber.se/art/167720/hitler_lackar_p_avsaknade_av_...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så fruktansvärt sjukt jävla dåligt.
Kommer inte ens bry mig om information om det här spelet mer.

Vilket spel pratar vi om?


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Medlem

Asså ni fattar inte, dom skiter fullständigt i er. PC är en sån liten del av deras vinnst. Dom kommer tjäna igen det dom förlorar på den .1% som boykottar genom PC DLC, och mycker mer därtill.
Ha så kul när ni rånar er själva från årets spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

Asså ni fattar inte, dom skiter fullständigt i er. PC är en sån liten del av deras vinnst. Dom kommer tjäna igen det dom förlorar på den .1% som boykottar genom PC DLC, och mycker mer därtill.
Ha så kul när ni rånar er själva från årets spelupplevelse.

Nog fattar vi att dom skiter i oss. Så nu tänker vi skita i dom.

Jag tror för egen del inte att vi rånar oss från årets spelupplevelse, eftersom jag är totalt likgiltig till SP och tror att MP kommer vara helt undermåligt.
Men tiden visar ju om du har rätt.

Skriv svar