Bygg städer med Cities XL

Robot
Medlem
Bygg städer med Cities XL

Vill ha ett Sim City 5. =/

Ja alltså ett spel som verkligen förtjänar namnet Sim City 5 ska det vara.

Varför kan inte fler gilla den här typen av spel så att det utvecklas fler? xD

Medlem
Medlem
Skrivet av Exxo:

Ja alltså ett spel som verkligen förtjänar namnet Sim City 5 ska det vara.

Finns väl inget spel som påståtts varit 5an å andra sidan? Förstår att du tänker på Societies, men det är ju en spin-off.

Vet inte hur bra City-utvecklarna kommer lyckas, eller hur bra deras City Life har gjort ifrån sig, men ändå smått intressant riktning av genren.
Sist jag läste något som Sim City så var det väl ett en 5a skulle stunda först när tekniken tillåter en utveckling av serien.
Se hur City XL blir, kanske EA känner sig mer sugna på att lägga pengar på ett Sim City 5 efter det.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Sim City 5 lär bli starkt influerat av The Sims tyvärr.

Medlem

detta spel har potential att bli fett som fan iaf


signatur

//monster

Medlem

Definitivt ett steg i rätt riktning. Det här skulle mycket väl kunna bli vad Societies misslyckades med.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Betala för att vara online, de skämtet håller fortfarande. AAhahaha!!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Sim City mmo.. klockrent

dock ser jag inte riktigt hur det skulle fungera, i ett normalt cim city spel tar några timmar så har man byggt en stad i storlek med new york.. efter en månads spelande på samma stad, städerna lär ju bli gigantiska..

Medlem

Jag vill ha några nya City-Builder spel i den gamla 2D motorn. Ex. Zeus, emperor, pharao och Caesar. Detta ser bara krågligt och för snyggt ut.

Inaktiv
Ozo
Medlem

Ser fram emot detta riktigt mycket, frågan är som nämnt, hur de ska få det att funka som ett MMO? kanske handlar det om import och export? hur som haver så skulle man nog kunna döda många timmar på detta spel om de får det att vara roligt. I City Life så var det värdelöst att man var tvungen att sätta ut sjukhus osv överallt för att folk skulle vara glada, samma med polisstationer och brandstationer.. vem bryr sig vart stationerna befinner sig? bara det kommer en polis eller ambulans när man vill ha de så bryr iaf inte jag mig om stationen ligger 500m eller 3 mil från min bostad.

Medlem

hmm jo det gör du tänk efter


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Fy fan va gött!

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag vill ha några nya City-Builder spel i den gamla 2D motorn. Ex. Zeus, emperor, pharao och Caesar. Detta ser bara krågligt och för snyggt ut.

Tur du är relativt ensam om den åsikten.

1
Skriv svar