Testa A Vampyre Story

Inaktiv
Testa A Vampyre Story

Kan vara precis hur grymt som helst detta liret!

Medlem

Coolt, det här har jag väntat på länge. Tragiskt bara att det är så sjukt mycket spel man ska lira nu. Måste ju fokusera annars blir det kaos.

Medlem

fy fan jag klarar verkligen inte av huvudrollens pipiga röst, helt sjukt vad jobbigt det är att lyssna på henne :S

Medlem
Skrivet av ghoül:

fy fan jag klarar verkligen inte av huvudrollens pipiga röst, helt sjukt vad jobbigt det är att lyssna på henne :S

stod inte ut mer än i 5 minuter. kommer aldrig palla spela igenom hela demot, för att inte tala om fullversionen. tappert försök, men platt fall.

Medlem

Håller med om att hennes röst är för pipig. Men annars verkar det väldigt bra.

Medlem
Skrivet av wiki:
Skrivet av ghoül:

fy fan jag klarar verkligen inte av huvudrollens pipiga röst, helt sjukt vad jobbigt det är att lyssna på henne :S

stod inte ut mer än i 5 minuter. kommer aldrig palla spela igenom hela demot, för att inte tala om fullversionen. tappert försök, men platt fall.

Samma här, dock klarade jag inte fulla 5 minuter :S

VARFÖR?!

Medlem

de kanske rättar till det i fulla versionen av spelet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inget fel på den rösten i mitt tycke, passar bra till spelets stämning att vrida den gotiska vampyrdamselsmyten lite på ända och köra med en röst som är helt motsatt. Finner den heller inte så störande, måste vara ett lyxproblem om något att inte klara av att lira spelet pga. det.

Inte jätteimponerad av humorn i det, men pusslet som bjuds på påminner iaf starkt om de smärre problemen i typ Monkey Island-spelen. Så länge de varieras och är bra rätt igenom (samt humorn blir bättre) kan det nog vara en hit som fullspel.

Medlem

Kört igenom demot hoppas att längden på det inte är proportionellt mot hela. Men å andra sidan var ju demot till Curse of Monkey island bra kort det med (inne i skyttegluggen i LeChucks skepp). Tyckte rösten var jobbig till en början med, men den passar ändå henne mycket bättre än om hon skulle ha haft en mörkare röst. Precis lagom klurig gåta, och smart sätt att hantera stora inventory objects. Kanske blir ett köp ändå.

EDIT: 2 saker bara. Varför envisas de med att köra förrenderade in-game intron vid vissa tillfällen? Det är det värsta som finns! Och varför kan de inte ha åtminstone 2 versioner av karaktärerna? Jag förstår att de hade i åtanke att många skulle kunna spela spelet oavsett hårdvara, men jag skulle jättegärna vilja ha en möjlighet att få lite finare karaktärer. Ingenting fancy, bara en snabb meshsmooth räcker.

Medlem

Inte ett dugg imponerad av humorn, samt så stör jag mig en del på "lösningarna" i en del av dessa sorters av spel.

Bara jag som har problem med att ej kunna interagera med vattenpölen som blir efter man smält isen under dörren?

Edit: Var tvungen att göra om allt från början 4 gånger för att få det och fungera. Fint med buggar i ett demo?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Nej vad kul! Måste genast testa

Medlem

...nja.

Kändes lite tveksamt det där. Väldigt konstigt pussel som valts ut. Avvaktar nog med det här spelet.

En udda grej också: Hon har "super undead strength" och har inga problem med att dra en hästvagn, men det var för tungt att bära med sig lite ved?

Medlem

Håll er borta! The artist who gave you Monkey Island visst men fanken inte the comedians eller nåt annat. Skittråkiga röstskådespelare. De måste verkligen haft låg budget.

Sen buggade filmsekvenserna bort av någon anleding. Jag antar att det var filmsekvenser för det blev bara svart långa stunder. Trodde det hade hängt sig.

Mitt tips är att ni installerar Monkey Island istället. This won't do!

Medlem

Nä det här blir inget köp, men trevligt med ett nytt äventyrsspel. Finns ju inte precis något överskott på dem nu för tiden.

Medlem

Tyckte det var helt ok


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Jag vill att Tim Shafer ger oss Grim Fandango 2!!


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av LEIJO:

Hon har "super undead strength" och har inga problem med att dra en hästvagn, men det var för tungt att bära med sig lite ved?

Sådana detaljmissar är så förbannat irriterande.

Medlem

Känns lite som att för dom som inte har spelat igenom alla gamla klassiska adventure spel borde göra det först innan man ger sig på det här.

Efter att ha spelat nya Sam&Max spelen och testat det här kan man bara konstatera att det var bättre förr.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Känns lite som att för dom som inte har spelat igenom alla gamla klassiska adventure spel borde göra det först innan man ger sig på det här.

Efter att ha spelat nya Sam&Max spelen och testat det här kan man bara konstatera att det var bättre förr.

hehe allt var bättre förr

Medlem
Skrivet av LEIJO:

...nja.
En udda grej också: Hon har "super undead strength" och har inga problem med att dra en hästvagn, men det var för tungt att bära med sig lite ved?

dra och bära är skillnad

Medlem

Första PC spel jag spelar på många år.
Tycker spelet var bra.

Medlem

Jag måste medge att det var underhållande.. Men å andra sidan så har jag alltid vart lättroad när det kommer till alla dem här äventyrsspelen. Huvudkaraktären är lite smådryg men man kan nog stå ut. Men ja, jag skulle kunna tänka mig spela det här

Inaktiv
Skrivet av Keza:

Jag måste medge att det var underhållande.. Men å andra sidan så har jag alltid vart lättroad när det kommer till alla dem här äventyrsspelen. Huvudkaraktären är lite smådryg men man kan nog stå ut. Men ja, jag skulle kunna tänka mig spela det här

Samma här.

Blir nog kanske ett köp.

Medlem

Tyckte demot var riktigt bra och vid det här laget är jag så utsvulten på bra äventyrsspel att det inte är mycket som kan stå ivägen för ett köp


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av wiki:

stod inte ut mer än i 5 minuter. kommer aldrig palla spela igenom hela demot

Hade du hållit ut en minut till hade du varit igenom demot, 450MB till vad egetligen??.

Kul med peka-och-klicka äventyr igen men ja som så många andra vet jag inte riktigt, blir det något så blir det inte till fullpris.

Medlem

Blev sugen på Beneath a steel sky igen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Jag tycker att demot var på tok för kort för att jag ska få en bra idé om hur spelet är. Rolig logik i alla fall!

1
Skriv svar