Far Cry 2 DRM-skyddas
Herrejävlar va ni småbarn gnäller om principer, jag ser inga som helst problem med skyddet, om man avinstallerar korrekt så får man tillbaka "licensen" man använde vid första installationen.
Och vem fan installerar spelet på mer än 3 datorer?
Sluta gnälla över något som ni inte vet vad ni snackar om.
Men för fan. Antingen får ni ju köpa spelet OCH ladda ner det för att slippa SecuROM, att bara avboka och sedan ladda ner och spela det iallafall kommer bara leda till att fler och fler företag slutar att ge ut/Utveckla spel till PC. Att bojkotta spel med kopieringsskydd kommer bara leda till att PCn som spelplatform dör snabbare än nödvändigt.
När folk börjar köpa spelen igen så kommer skydden att försvinna och priserna gå ner, knappast bara för att folk klagar och piratkopierar mera. De som tror att dem är nobla och står för sin sak när de piratkopierar för att försöka få utgivare att sänka priser/ta bort skydd är bara idioter som inte förstår att dem aldrig kommer att ha råd att chansa allt på ett kort och sänka priserna när det sedan visar sig att folk är snåla och ändå inte betalar för sig så att hela företaget går i graven.
Känns ofta som att folk skyller på DRMskydd för att rättfärdiga att dem piratkopierar för att få slippa betala för sig.
Det är ju det som INTE kommer hända. Om vi inte visar att vi är missnöjda kommer ju inte spelutvecklarna att agera överhuvudtaget.
Du menar alltså att så fort som alla börjar köpa spel, då kommer utvecklarna att börja plocka bort skydden? Det är ju bara en idiot som skulle tänka så. Utvecklarna kommer ju tro att de har lyckats få bort piraterna, och kommer då fortsätta på samma sätt för att vara säkra på att just de personerna inte ska komma tillbaka.
Men, ja... Vill du bli blåst av spelutvecklarna så får du väl bli det. Jag och säkerligen hundratusentals andra personer vill inte bli det och därför försöker vi framföra våra åsikter, bl.a. genom att bojkotta de spel som använder dessa idiotiska skydd.
Utrota piraterna så försvinner problemet.
Herrejävlar va ni småbarn gnäller om principer, jag ser inga som helst problem med skyddet, om man avinstallerar korrekt så får man tillbaka "licensen" man använde vid första installationen.
Snälla, förklara vad vi inte förstår.
Ska inte jag som betalande konsument ha rätten att installera ett spel hur många gånger jag vill, på hur många datorer jag vill?
Ta bort drm piraterna blir ju fler med skyddet, dessutom skyddar drm inget spore fanns ju innan spelet kom ut.
Det verkar ju som de förlorar kunder med skyddet jag kommer köpa far cry 2 i alla fall.
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Ska inte jag som betalande konsument ha rätten att installera ett spel hur många gånger jag vill, på hur många datorer jag vill?
Så du äger mer än 3 datorer? Och du spelar på mer än 3 datorer med just detta spel? Tror knappast det.
Så du äger mer än 3 datorer? Och du spelar på mer än 3 datorer med just detta spel? Tror knappast det.
Är folk verkligen SÅ dumma?
Det handlar om PRINCIPER! Men, ja... Kan ändå citera mig själv...
Jag har då förbrukat mer än tre datorer under den tiden jag har växt upp, och jag spelar fortfarande vissa spel som jag spelade på min första dator. Så bara för att jag har mer, eller har använt mer, än tre datorer ska inte jag få spela de spel jag har KÖPT?
Som vanligt, DRM straffar lagliga kunder och gör absolut inget för att stoppa vanliga pirater. Musikindustrin har börjat inse detta, och vi ser DRM-fria MP3-låtar i e-butiker bli allt vanligare, så det är bara en tidsfråga innan spelindustrin når samma slutsats.
Om musikindustrin, som varit den mest långsamma att haka på nymodigheter såsom Internet, kan inse detta så borde ju en bransch som är mer modern och "inne" få till det.
Men det handlar inte om det. Det handlar om principer, mina rättigheter som konsument. Jag frågar igen:
Ska inte jag som betalande konsument få installera hur mycket jag vill?
Utrota piraterna så försvinner problemet.
Pirater går inte att utrota.
Det är tråkigt att PC spelbranschen verkligen kör på det här spåret, känns ju som att Ubisoft helt spårat ur.
Pirater = alla fördelarna.
Ärlig konsument = alla nackdelarna.
Verkligen lockande att köpa... Inte för att jag är ens intresserad av FarCry 2, men är ju jävligt taskigt mot dom som nu är intresserade av spelet.
Det är vad högsta hönset på EA anser, absolut ingen fakta.
Kommer köpa spelet ändå, som sagt jag har 2 datorer som jag lär installera på och då bryr jag inte mig om dessa regler. Plus så kommer jag tanka ner spelet så jag slipper securom, men köper det bara för att betala utvecklarna för det "eventuellla" bra jobb de gjort på spelet. Jag kan både förstå dom som enligt sina principer inte vill stödja företagens DRM skydd, och kan samtidigt förstå företagen, speciellt när det gäller PC spel. Jag vill inte att PC ska dö som spelmaskin, därför gör/tänker jag som jag nu gör.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Är folk verkligen SÅ dumma?
Det handlar om PRINCIPER! Men, ja... Kan ändå citera mig själv...
Jag har då förbrukat mer än tre datorer under den tiden jag har växt upp, och jag spelar fortfarande vissa spel som jag spelade på min första dator. Så bara för att jag har mer, eller har använt mer, än tre datorer ska inte jag få spela de spel jag har KÖPT?
Är du verkligen så dum? (lite flamewar tillbaka!). Står klart och tydligt att om man avinstallerar ordentligt och rätt så får man tillbaka licensen man använde.
Och sluta hålla på med principer, om du avinstallerar ordentligt och inte installerar på varenda jävla dator som du kanske max använder 1 timma i veckan/månaden så kan du spela utan några som helst problem.
Bara för att du sitter med en eller två datorer så betyder det inte att alla andra gör det. Finns folk som vill kunna spela på sin dator i sovrummet, på laptoppen under 40-minutersresan till jobbet, på sin arbetsdator under lunchrasten, hos flickvännen på hennes dator medan hon tar en sväng till gymet, hos föräldrarna på deras maskin medan man väntar på att de ska dyka upp.
Med andra ord, du kan tro vad du vill, men den -riktiga- verkligheten kommer inte skapas efter dina - eller utgivarnas - tankar och föreställningar.
Tror du verkligen själv att folk har 1 spel installerat på en laptop, en dator i sovrummet, arbetsdator , flickvännens dator samt hos föräldrarna?
Datorn som är på jobbet ska användas för att jobba med, och jag tror knappast någon chef tillåter dig att installera spel och dylikt som kan försämra ditt jobbande.
Du är bara för go.
Hehe, lite som Microsofts, 7/10 Vista-användare stöter aldrig på UAC-varningar, eller 5% av Xbox 360-konsolerna är defekta. Nåt sånt.
@ Petah: Du förstår helt enkelt inte. Glöm vad man gör, tänk istället på vad man inte får göra. Ungefär som att du inte får åka till USA även om du aldrig hade tänkt åka dit ändå.
Skall det vara DRM vill jag ha möjlighet att slippa ha dvd i läsaren när jag spelar. Spelet Sacred 2 har en bra procedur, installera regga och slipp dvd skivan i driven skönt. Tror det är DRM oxå men ack så skönt att slippa störande brummande från läsaren och att leta upp skiva varje gång. Ett + man kan installera spelet hos kompisar och dem har 24 timmars gratis lir sen får dem betala om dem vill spela mer. Finns möjlighet att köpa direkt i spelet en cdkey.
E man snabb kanske man kan plöja igenom ett par level på sin gubbe eller kvinna
Hehe, lite som Microsofts, 7/10 Vista-användare stöter aldrig på UAC-varningar, eller 5% av Xbox 360-konsolerna är defekta. Nåt sånt.
haha mjo, dom ser gärna vad dom vill se
Men åh, varför ska dom envisas att göra illa folk som köper spelen? Spore släpptes för nerladdning innan releasedatumen, säger inte de allt om hur bra kopieringsskyddet är mot pirater? Antingen blir de att man köper de till Xbox eller så bara för att jävlas laddar ner de på PC, för är dom så jävla elaka mot folk som köper de så ska dom fan inte få pengar av mig.
Kanske just det som är problemet, att det inte avinstalleras korrekt, för att man t ex måste formatera om datorn pga att något har skitit sig (exempelvis ett kopieringsskydd som har flippat ur).
Kanske inte hur många datorer man vill, kanske räcker med max en dator och hur många installationer man vill. Annars skulle man ju kunna vara 10 pers som delar på en upplaga.
Fast här har vi den ultimata lösningen för alla (utom kopieringsskyddsföretagen): Droppa alla kopieringsskydd. Win/Win för producent/konsument. Lose för kopieringsskyddsföretagen, men vem orkar bry sig om dem så som de håller på och jävlas?