Granblue Fantasy är Final Fantasy-veteranernas nya spel

Robot
Medlem
Granblue Fantasy är Final Fantasy-veteranernas nya spel

Uematsu har väl i och för sig bara gjort ett fåtal av låtarna till Chrono Trigger. Yasunori Mitsuda står för den större delen av dem.

Medlem

Värt att notera att detta troligtvis blir ett mobil spel, bolaget i fråga har enbart gjort sådana, och enbart för Japanska marknaden.

Edit: http://campaign-granbluefantasy.com/ Spelets hemsida & finns massa info här, och ja det är ett mobil spel.

Medlem

Jag trodde Nobuo Uematsu gått in i väggen. Glad att se att han är tillbaka.

Medlem

Slutade läsa efter "Detta visade sig vara mobilspelet"...

gnu
Medlem
Medlem

YES vad AWES.... till mobil???? MEN FÖR FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!AAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNN

Medlem

Karaktärena fick mig att tänka på Kirito och Asuma... han med vapnet var Klein!

Medlem

Sweet! Men finns det inga videos på faktiskt gameplay?

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag trodde Nobuo Uematsu gått in i väggen. Glad att se att han är tillbaka.

Nej, han är inte tillbaka för han har aldrig varit borta. Hans senaste arbeten är Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, Project Phoenix och nu detta.

Medlem
Skrivet av Susurrous:

Uematsu har väl i och för sig bara gjort ett fåtal av låtarna till Chrono Trigger. Yasunori Mitsuda står för den större delen av dem.

Yes, Nobou Uematsu får alltid lite oförtjänt extra beröm för Chrono Trigger. Yasunori Mitsuda är egentligen the big deal i det spelet.

Medlem

Vackert spel men besvikelsen blev stor när jag såg att det bara kommer till Android...
Ps3 eller PC hade gjort mig gladare...:(

Mobilspel kan dra sig i väggen och utrotas. Tyvärr samma med bärbara konsoler, jag har aldrig varit ett fan av psp eller gameboy (dock hade jag ett klassiskt gameboy back in the days). allt bara förstörs när de ska göra saker till dessa: Kingdom hearts otaliga titlar, final fantasy titlar (fy på dem att inte översätta type-0). Jag förstår inte världen nu för tiden. Allt ska göras för den "allmänna" massan. Kostar spelen verkligen så mycket mer nu för tiden att man inte bara kan göra den vision som spelskaparna har innan de tvingas in i val av teknik och annat tjafs? Istället måste det alltid väljas folkmassorna där folk irrar omkring och kränker varandra med bilder, ord, ork och nätmobbning samtidigt som de i slutändan inte bryr sig om de spelar Hay day eller angry birds.

*aja idag är jag väl lite väl bitter*


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Men åå mobilspel när ska denna plågsamma plattform dö. Den förstör så mycket med sina värdelösa spel där du får bygga ett hus i taget men det tar bara 35 timmar att färdigställa huset men betala gärna så får du det klart nu. Hoppas så att Angry burds floppar totalt till konsol eftersom just angry burds är ett spel man tog ner när det kom för att ha något att göra när man åker tåg eller buss en längre bit och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Vackert spel men besvikelsen blev stor när jag såg att det bara kommer till Android...
Ps3 eller PC hade gjort mig gladare...:(

Skaffa: Ni no Kuni: Wrath of the White
Witch till Ps3 om du inte redan har det.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Gaara:

Vackert spel men besvikelsen blev stor när jag såg att det bara kommer till Android...
Ps3 eller PC hade gjort mig gladare...:(

Skaffa: Ni no Kuni: Wrath of the White
Witch till Ps3 om du inte redan har det.

Det har jag, skaffa det samma dag det släpptes, Studio Ghibli äger

1
Skriv svar