Se åtta minuter gameplay från nya Prey

Robot
Medlem
Se åtta minuter gameplay från nya Prey

"This video is private"

Medlem

Vad är Prey-spelens signum? Lite förvirrad över det faktiskt. Sci-fi pangare är jag med på. Portaler var stort signum för första spelet och huvudpersonen var väl en indian om jag inte tänker helt fel.

Men uppföljaren som lades ner kändes knappt som samma universum och visade väl knappt upp varken indianer eller portaler. Känns som ett förvirrat ip som jag tror väldigt få har kopplingar till?

Det jag vill komma till är väl varför spelet ovan heter Prey och inte något annat. Är det ett ip som verkligen är värt mycket i folkmun?

Medlem
Medlem

Wow, såg ruskigt grymt ut! Deus Ex feat Dishonored. Förhoppningsvis spelbart på PC denna gång (dåligt optimerat Dishonored 2)!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Vad är Prey-spelens signum? Lite förvirrad över det faktiskt. Sci-fi pangare är jag med på. Portaler var stort signum för första spelet och huvudpersonen var väl en indian om jag inte tänker helt fel.

Men uppföljaren som lades ner kändes knappt som samma universum och visade väl knappt upp varken indianer eller portaler. Känns som ett förvirrat ip som jag tror väldigt få har kopplingar till?

Det jag vill komma till är väl varför spelet ovan heter Prey och inte något annat. Är det ett ip som verkligen är värt mycket i folkmun?

Verkar vara en blandning av System Shock 2, Dead Space och Bioshock.

Innan prey 2 lades ner första gången så handlade det ju om Bounty Hunters in space, så det fanns inte direkt något koppling då heller. Huvudkaraktären kanske var native american?

Medlem

Såg för himla rackligt ut när facehuggersarna sprängdes i bitar.

Skägg.
10 Chambers

Knas. Nu funkar trailern.


signatur
Gen
Medlem

Riktigt tufft spel!

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Pettor:

Vad är Prey-spelens signum? Lite förvirrad över det faktiskt. Sci-fi pangare är jag med på. Portaler var stort signum för första spelet och huvudpersonen var väl en indian om jag inte tänker helt fel.

Men uppföljaren som lades ner kändes knappt som samma universum och visade väl knappt upp varken indianer eller portaler. Känns som ett förvirrat ip som jag tror väldigt få har kopplingar till?

Det jag vill komma till är väl varför spelet ovan heter Prey och inte något annat. Är det ett ip som verkligen är värt mycket i folkmun?

Verkar vara en blandning av System Shock 2, Dead Space och Bioshock.

Innan prey 2 lades ner första gången så handlade det ju om Bounty Hunters in space, så det fanns inte direkt något koppling då heller. Huvudkaraktären kanske var native american?

Om jag inte minns fel så slutade orginalet med

att det hintas starkt att Tommy kommer transporteras till rymdcivilisationen med hjälp av indianstammen på rymdskeppet. Har alltid trott att 2an skulle utspela sig i framtiden där rymdindianernas (lol) ättlingar lever omkring galaxen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Rätta mig om ja har fel men HHS gjorde Rune & Prey 1, vad har Archane Studios med dessa att göra mer än att de båda har Bethesda som förläggare

Medlem
Skrivet av zauii89:

Rätta mig om ja har fel men HHS gjorde Rune & Prey 1, vad har Archane Studios med dessa att göra mer än att de båda har Bethesda som förläggare

Klant att ja inte läste hela nyheten, nvm, stog att ganska tydligt att HHS pysslade med den nedlagda versionen.

Medlem

Blir ju ingen tyngd i vapen om man inte kan kötta varelser

Medlem

omgomgomg, fråga: är det kopplat till gamla Prey på något vis? storymässigt eller annat?

Skrivet av Pettor:

Vad är Prey-spelens signum? Lite förvirrad över det faktiskt. Sci-fi pangare är jag med på. Portaler var stort signum för första spelet och huvudpersonen var väl en indian om jag inte tänker helt fel.

Men uppföljaren som lades ner kändes knappt som samma universum och visade väl knappt upp varken indianer eller portaler. Känns som ett förvirrat ip som jag tror väldigt få har kopplingar till?

Det jag vill komma till är väl varför spelet ovan heter Prey och inte något annat. Är det ett ip som verkligen är värt mycket i folkmun?

Faktum är att man bara valde namnet för att det var ledigt och lät bra.

Och jag tror inte så jättemånga bryr sig egentligen om hur mycket det här har med original prey att göra.

Skrivet av Spooner:

omgomgomg, fråga: är det kopplat till gamla Prey på något vis? storymässigt eller annat?

Nej, det är ett helt nytt IP, bara med samma namn.

Medlem
Medlem

Ser riktigt, riktigt bra ut. Kul!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Pettor:

Vad är Prey-spelens signum? Lite förvirrad över det faktiskt. Sci-fi pangare är jag med på. Portaler var stort signum för första spelet och huvudpersonen var väl en indian om jag inte tänker helt fel.

Men uppföljaren som lades ner kändes knappt som samma universum och visade väl knappt upp varken indianer eller portaler. Känns som ett förvirrat ip som jag tror väldigt få har kopplingar till?

Det jag vill komma till är väl varför spelet ovan heter Prey och inte något annat. Är det ett ip som verkligen är värt mycket i folkmun?

Faktum är att man bara valde namnet för att det var ledigt och lät bra.

Och jag tror inte så jättemånga bryr sig egentligen om hur mycket det här har med original prey att göra.

Jag bryr mig.
Namn gör ju att man associerar ett spel till tidigare version.
Men i det här fallet så finns ju inget samband alls.
Därför undrar man ju om namnvalet.


signatur

autograph

Inaktiv

Den där trailern såg verkligen bedrövlig ut. Generiskt blaj som skamlöst härmar tidigare spel utan att tillföra något som såg innovativt eller påhittigt ut alls.
Wow, är det verkligen sant? Får jag möjlighet att utforska ÄNNU EN havererad rymdstation där alla människor ligger i blodpölar så att jag själv får gissa vad som hänt där innan allt gick åt fanders? Wow! Snälla gud låter det även finnas gott om textloggar och ljudfiler att plocka upp så att jag kan pussla ihop händelseförloppet när
(A: rymdvarelser invaderade
B: galet experiment sket sig
C: nytt supervirus spred sig
D: allt ovanstående)
skedde. Fy så spännande.

Medlem

Får lite vibbar av System Shock, Bioshock, Half Life 2(Glue Gun istället för gravity gun), Dishonored, Xcom: Declassified/ Edge Of Tomorrow (stilen på aliens).

Gillar idén med de olika lösningarna på problem, klart intressant spel.

1
Skriv svar