Är det snart dags för en Super Nintendo Classic Edition?

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av brandter:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av kadavriak:

Hahaha alla gnällspikar som inte lyckats få tag i en NES Classic

Den är ju värdelös.

För att?

Få spel, korta kontrollsladdar etc. Bara NES.

Kontrollsladarna ja, det andra är ju bara skitsnack. För priset är de 30 spelen man får helt ok, sen vad förväntar du dig av en NES classic? Att de ska göra upp med 100tals utvecklare, många som inte ens finns längre och ägs istället av andra företag som aldrig skulle tillåta Nintendo tjäna pengar på deras gamla spel.

Snacka om att gnälla för att gnälla.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Hade varit värt varenda öre bara för super metroid, mario och chrono trigger. Är långt ifrån en Nintendo-fanboy och många likt mig hade nog öppnat lädret, ännu mer än för NES mini.

Förstår inte Nintendos jävla idiottaktik att inte tillverka tillräckligt många. De gör så här hela tiden, likadant med Amiibos och Wii. Om de planerar en SNES mini och inte tillverkar nog många så är det nog dags att kasta in handduken.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av brandter:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av kadavriak:

Hahaha alla gnällspikar som inte lyckats få tag i en NES Classic

Den är ju värdelös.

För att?

Få spel, korta kontrollsladdar etc. Bara NES.

Å fan, är det bara NES-spel till NES Classic!? Genialiskt argument.

Medlem

Jag vet inte riktigt alltså... Efter att ha kört både NES och SNES via Emulatorer under så många år ser jag bara ingen nytta med dessa. Tråkigt med ett begränsat antal spel med där man inte kan byta. Jag håller med om att den lilla konsolen är ball som samlarobjekt, men inte mycket mer än så. Om jag hade varit tvungen att välja låter dock SNES mini snäppet roligare.

Medlem

Tvivlar starkt på att man vill ha en del av retro-kakan, från de som enbart vill spela de gamla klassikerna.

Winkyface.

Så länge man är resonabel, eftersom man ändå ska komma ihåg att det handlar om återförsäljning.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Säljer som smör, som att emulatorer inte någonsin funnits. Nostalgi värkar vara ett starkt varumärke.

*Verkar

12
Skriv svar