Secret World Legends går att spela nu

Robot
Secret World Legends går att spela nu
Medlem

Det kanske är en självklarhet för många men om man redan har ett konto för TSW så behöver man inte skapa ett nytt, det är bara att logga in.

Medlem

And it is awesome

Angående transfer av grejjer från gamla The Secret World. Om man loggar in på https://account.secretworldlegends.com/ med sitt login som man använde till The Secret World så finns det en knapp för att länka konton, "legacy"-nånting.
När man gör det så kopieras nästan alla kosmetiska föremål över (alltså kläder, pets etc) och man låser upp att kunna använda alla vapentyper från start istället för att bara kunna välja två vapen och köpa access till resten. Men det handlar alltså inte om att kopiera över faktiska vapen, utan bara möjligheten att använda alla typer direkt.
Man kopierar även återstående subscription tid, och om man en gång köpte livstids sub i TSW får man alltså det i SWL också.

Avstängd
Skrivet av Ahris:

Det kanske är en självklarhet för många men om man redan har ett konto för TSW så behöver man inte skapa ett nytt, det är bara att logga in.

Funkade inte för mig, fick skapa ett nytt konto.

Medlem

Har spelat en timme eller så. Ganska kul än så länge!


signatur

Niet.

ELF
Medlem

@waeress: Jag får bara något med authentication failed när jag försöker logga in. Får la gå in på forumet och läsa lite.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@ELF: Bästa sättet att reda ut saker brukar vara support via: http://livechat.funcom.com/
Funcom har en bra support och man brukar kunna lösa saker snabbt. Har hört gott om dom sen det startade igår trots att dom har mycket att göra.

ELF
Medlem

@waeress: Räckte med en password reset märkte jag


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@ELF: Toppen! Hoppas det blir roligt

Medlem

Nice!

Drog igång tsw i våras men la ned när jag hörde om detta. SKa bli kul att äntligen få köra igenom .

Medlem

hade man ett lifetime konto i TSW så får man även det i TSWL

Medlem

Mycket bättre system. Enda jag undrar varför dom inte tog med var gamepad support skulle funka galant köra på teven.

Medlem

Har varit sjukt buggigt än så länge, vet inte om jag har haft otur. Men när det väl funkar så är det kul ^^

Medlem

gött tack för nyheten. men nu visar det sig att jag får error på att tanka ner skiten. illa.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

gött tack för nyheten. men nu visar det sig att jag får error på att tanka ner skiten. illa.

De har maintenance plus updatering atm som blev förlängd fram till 8 ikväll :>

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

gött tack för nyheten. men nu visar det sig att jag får error på att tanka ner skiten. illa.

Skrivet av Alchem:

De har maintenance plus updatering atm som blev förlängd fram till 8 ikväll :>

Yes, dom skulle ha 2 timmar downtime för en patch. Men under natten så upptäcktes en exploit som gjorde att vissa spelare lyckades fuska till sig hundratusentals aurumn (in-game pengar som man egentligen köper för riktiga pengar). Så dom var tvugna att förlänga downtime för att fixa.

Medlem

Spelade lite igår men ledsnade när jag såg att man måste ha nycklar för att låsa upp kistor i dungeons. Man börjar med 10 som gratisspelare och när man låst upp 10 lådor så får man inge mer den dagen, jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag tycker att det ska vara färre kistor och att de ska vara gratis att öppna.

Medlem
Skrivet av Alchem:

De har maintenance plus updatering atm som blev förlängd fram till 8 ikväll :>

+ Ytterligare 3 timmar nu.. så tidigast kl 23.00 :/


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Spelade lite igår men ledsnade när jag såg att man måste ha nycklar för att låsa upp kistor i dungeons. Man börjar med 10 som gratisspelare och när man låst upp 10 lådor så får man inge mer den dagen, jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag tycker att det ska vara färre kistor och att de ska vara gratis att öppna.

Eftersom det har blivit ett rent f2p spel nu så var det en del förändringar dom behövde göra för att uppmuntra köp för pengar mer. Annars går inte spelet att driva och utveckla.

Man kan använda Marks of Favor som man får från att göra daily challanges för att öppna fler kistor per dag, kostar 250 marks per kista om jag minns rätt. Marks of Favor kan man även byta till sig med andra spelare på en börs mot Aurum som man köper för pengar.
Man kan som mest få 10000 marks per dag genom att spela och alltså inte trade:a med andra spelare. Och även om marks används till andra saker så kommer dom andra sakerna bli färre ju mer man spelar. När man låst upp allt annat man vill ha som kostar marks och är vid endgame så kommer man kunna öppna många kistor varje dag.

Medlem

Härligt, äntligen. Ska testa i veckan!

Medlem

Nu är det online igen. Här är en del av förklaringen till den långa nertiden: https://secretworldlegends.com/news/hotfix-june-25-2017-downt...

Medlem

@waeress: Har inte hunnit testa ännu, vad tycker du om förändringarna?

1
Skriv svar