Klicka loss – Betrayal-expansionen till Path of Exile är ute nu

Robot
Klicka loss – Betrayal-expansionen till Path of Exile är ute nu

Förhör dina måltavlor i ett Shadow of Mordor-doftande nemesissystem.

#free-to-play, #grinding-gear-games, #nyhetstips, #path-of-exile


Medlem

Blir riktigt sugen på att ta upp PoE igen, och då körde jag ändå inte igenom det mer än en gång sist jag spelade för några år sedan. Hur är det, har det samma system som Diablo-serien där du kör igenom "Normal" för att sedan upprepa med "Nightmare" och "Hell"?
Vore surt i så fall, gillar inte upplägget där man först måste repetera om och om igen innan "end-game" och dess grindande.

Medlem

@Ender: Dom tog bort normal,nightmare och hard för någon expansion sen så du kör bara igenoim allt börjar bli riktigt bra med kontent me poe nu.

Medlem
Skrivet av Ender:

Blir riktigt sugen på att ta upp PoE igen, och då körde jag ändå inte igenom det mer än en gång sist jag spelade för några år sedan. Hur är det, har det samma system som Diablo-serien där du kör igenom "Normal" för att sedan upprepa med "Nightmare" och "Hell"?
Vore surt i så fall, gillar inte upplägget där man först måste repetera om och om igen innan "end-game" och dess grindande.

Nu när det finns tillräckligt med Acts behöver du bara köra igenom 1 gång. Därefter kan man börja grinda maps.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kommer aldrig vänja mig hur ont i ögonen man får av den stela grafiken, en helt livlös värld och kassa animationer.

Medlem

Att man kan bygga sin karaktär hur man vill i oändligt många olika specs gör att spelet typ aldrig känns gammalt.
Detta är den sanna efterföljaren till d2 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag har försökt komma igång med spelet flera gånger men aldrig lyckats. Kanske dags för ett nytt försök nu då.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Ravenknight:

Samma här. Fastnar inte för det..

första exalted here we go

Medlem

Säkert lagt 100 timmar + i PoE men någon Diablo uppföljare är det verkligen inte, till Diablo 3 möjligtvis men Diablo 2 bitch please som de säger!

Otroligt tråkigt skillträd och ingen av klasserna känns direkt unika och grafiken är inget men hurrar över direkt.
Var inget direkt fan av skillgems heller för den delen, kändes onödigt invecklat och mest frustrerande.

Det ända som kändes bra var eng-game kartorna, dock sluta jag lira eftersom man var tvungen att betala folk orbs för kunna få joina någons map för att få XP.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Förspker verkligen att komma in i PoE har inte roligt än men får väl grinda på se om det blir bättre.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

@Ravenknight @Comstedt @Nehcrom (och alla andra som läser i samma situation), jag har spelat oräkneliga timmar PoE och hjälper mer än gärna till med att svara på frågor eller förklara om det är nått som är otydligt. Forumet, PMs, eller GeekGaming discorden (Pobiega#2671) funkar finfint

Medlem

Vad är det här för ett spel egentligen? Evighetsprojekt? Grinda? Jag försöker läsa mig till det och titta på trailers men får aldrig något grepp om det.

Medlem
Skrivet av HerrB:

@Ravenknight @Comstedt @Nehcrom (och alla andra som läser i samma situation), jag har spelat oräkneliga timmar PoE och hjälper mer än gärna till med att svara på frågor eller förklara om det är nått som är otydligt. Forumet, PMs, eller GeekGaming discorden (Pobiega#2671) funkar finfint

Tackar! Skall kolla in Discorden vid tillfälle. Vad för en klass bör man starta med om man som jag bara vill köra solo?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Haziza:

Säkert lagt 100 timmar + i PoE men någon Diablo uppföljare är det verkligen inte, till Diablo 3 möjligtvis men Diablo 2 bitch please som de säger!

Otroligt tråkigt skillträd och ingen av klasserna känns direkt unika och grafiken är inget men hurrar över direkt.
Var inget direkt fan av skillgems heller för den delen, kändes onödigt invecklat och mest frustrerande.

Det ända som kändes bra var eng-game kartorna, dock sluta jag lira eftersom man var tvungen att betala folk orbs för kunna få joina någons map för att få XP.

Med tanke på att Path of Exile var spelabart en månad innan Diablo 3 med den stängda betan som man kunde köpa i april 2012. Så är de väl i så fall Diablo 3 som är en uppföljare.


signatur
Medlem

Har de bytt ut det urtråkiga passiva skillträdet än? Annars är det ju helt ointressant.

Medlem
Skrivet av HerrB:

@Ravenknight @Comstedt @Nehcrom (och alla andra som läser i samma situation), jag har spelat oräkneliga timmar PoE och hjälper mer än gärna till med att svara på frågor eller förklara om det är nått som är otydligt. Forumet, PMs, eller GeekGaming discorden (Pobiega#2671) funkar finfint

Tackar


signatur

^Katten, idle extreme.

Skägg.
10 Chambers

Raderade käbbel, skärp er.


signatur
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Tackar! Skall kolla in Discorden vid tillfälle. Vad för en klass bör man starta med om man som jag bara vill köra solo?

Sorry för sent svar... Beror på vad du helst gör i spelet. Vill du ta dig genom storyn och köra "maps" smidigt och utan några större krav på investering av tid och energi rekommenderar jag Templar Heirophant (Arc totems) eller Shadow Saboteur (Arc traps). Kan ta sig oförtjänt långt helt utan nån form av uniques eller komplicerade spelstilar.

Vill du istället hellre vara lite tanky och kunna ta ett par slag från bossarna rekommenderar jag en Marauder Juggernaut. Gör inte alls lika mycket skada och kräver lite mer av spelaren, men är utan tvekan den mest svårdödade av alla karaktärer. En Witch Necromancer hade också kunnat funka för bosskilling.

Lycka till!

Medlem
Skrivet av HerrB:

Sorry för sent svar... Beror på vad du helst gör i spelet. Vill du ta dig genom storyn och köra "maps" smidigt och utan några större krav på investering av tid och energi rekommenderar jag Templar Heirophant (Arc totems) eller Shadow Saboteur (Arc traps). Kan ta sig oförtjänt långt helt utan nån form av uniques eller komplicerade spelstilar.

Vill du istället hellre vara lite tanky och kunna ta ett par slag från bossarna rekommenderar jag en Marauder Juggernaut. Gör inte alls lika mycket skada och kräver lite mer av spelaren, men är utan tvekan den mest svårdödade av alla karaktärer. En Witch Necromancer hade också kunnat funka för bosskilling.

Lycka till!

Tackar! Är i full gång och det är verkligen roligare än förut.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar