Ni no Kuni II får nytt story-dlc imorgon – perfekt jullovsmys?

Robot
Ni no Kuni II får nytt story-dlc imorgon – perfekt jullovsmys?
Medlem

Jag vill verkligen spela Ni No Kuni men det jag testade fick fighterna att kännas så simpla, fanns inget djup i det och de kändes inte speciellt responsiva, allt hade en delay på sig och animationerna gjorde reaktiva handlingar nästintill omöjliga då de hade längre låsning än vad det tog för fienderna att göra attacker på spelaren. Man stod mest och väntade på att fienderna skulle lämna en öppning och hoppades att de inte slog till en medans man försökte få ut lite skada. Förutom det verkade spelet väldigt nice.

Moderator | Testpilot
Skrivet av MrPeters:

Jag vill verkligen spela Ni No Kuni men det jag testade fick fighterna att kännas så simpla, fanns inget djup i det och de kändes inte speciellt responsiva, allt hade en delay på sig och animationerna gjorde reaktiva handlingar nästintill omöjliga då de hade längre låsning än vad det tog för fienderna att göra attacker på spelaren. Man stod mest och väntade på att fienderna skulle lämna en öppning och hoppades att de inte slog till en medans man försökte få ut lite skada. Förutom det verkade spelet väldigt nice.

Intressant då jag inte kände av något av det du skrev. Tyckte allt hade bra respons och fiender var intressanta att slåss mot (de gånger det faktiskt var lite utmaning).

Största problemet för mig var som sagt svårighetsgraden. Ganska så tidigt in i spelet kom jag till en punkt när jag bara kunde spamma attack-knappen och vinna nästan alla strider. Skit tråkigt. Helst när det finns ett visst djup i stridssystemet med att rulla undan, magi och specialattacker, familiars som kan hjälpa till osv. Det gjorde också att större delen av kungadömet man kunde bygga upp kändes hopplös då många uppgraderingar påverkade striderna.

Tack och lov för patchen som la till fler svårighetsgrader <3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Började spela för ca 1 vecka sen så detta var ju bta timing 🙂

Skrivet av MrPeters:

Jag vill verkligen spela Ni No Kuni men det jag testade fick fighterna att kännas så simpla, fanns inget djup i det och de kändes inte speciellt responsiva, allt hade en delay på sig och animationerna gjorde reaktiva handlingar nästintill omöjliga då de hade längre låsning än vad det tog för fienderna att göra attacker på spelaren. Man stod mest och väntade på att fienderna skulle lämna en öppning och hoppades att de inte slog till en medans man försökte få ut lite skada. Förutom det verkade spelet väldigt nice.

Håller med till viss del, har kört ca 25t nu och upplevde att spelet var VÄLDIGT lätt dom första 20ich timmarna, bara spamma 1 knapp typ. Men dom sista timmarna jag kört (lvl 40+) så har spelet totalvänt och jag dör konstant av fiender runt samma level 😜
Så största problemet jag har är att det verkat bara väldigt ojämn svårighetsgrad samt att det krävs sjuk med grind för att hålla sig onpar med content på högre levlar

Medlem

Ni No Kuni 2 är inte på långa vägar lika gripande och engagerande som första var. Storyn känns medioker i jämförelse och ja alldeles för enkelt. Sprang igenom spelet på några kvällar. När jag klarat det var jag inte alls sugen på att plocka mera saker. Blir verkligen inte sugen på att spela DLCn heller

Medlem
Skrivet av robbis:

Ni No Kuni 2 är inte på långa vägar lika gripande och engagerande som första var. Storyn känns medioker i jämförelse och ja alldeles för enkelt. Sprang igenom spelet på några kvällar. När jag klarat det var jag inte alls sugen på att plocka mera saker. Blir verkligen inte sugen på att spela DLCn heller

Håller med. Är ingen jrpg-spelare (har spelat typ ff7,8,9) men nåt med första gjorde mig intresserad och jag älskade det verkligen. Men tvåan hade inte alls det där magiska, även om det på pappret såg fint ut.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Blir inget bättre spel ändå, fjantigt, fjompigt, klichéartat till tusen och med en story som får barn över 10 att vrida på i soffan i ren tristess. Ni no Kuni serien kan vara de mest överskattade spelen de senaste 10 åren faktiskt. Ser absolut inte storheten med de spelen.

Jäklar vad negativ jag var idag då.

Medlem

@MrPeters:

Det är ingen vidare spel faktiskt. Enormt överskattat enligt mig. De som sticker ut är den mysig grafiken, för spelet i sig är simpelt, fjantigt, barnsligt, det saknar fullt talande dialoger som för tankarna till de tragikomiska usla grymtande ljuden från Fable spelen. Utöver det är det på tok för enkelt och det är dessutom överjävligt grindigt som de flesta JRG's jag spelat tyvärr ofta är. Gissar på att spelen fått fina betyg för att fans av genren har skygglappar stora som månen på sig och inte kan se nyktert på de problem, fel och tillkortakommanden som spel i genren kan ha.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chomag:

@MrPeters:

Det är ingen vidare spel faktiskt. Enormt överskattat enligt mig. De som sticker ut är den mysig grafiken, för spelet i sig är simpelt, fjantigt, barnsligt, det saknar fullt talande dialoger som för tankarna till de tragikomiska usla grymtande ljuden från Fable spelen. Utöver det är det på tok för enkelt och det är dessutom överjävligt grindigt som de flesta JRG's jag spelat tyvärr ofta är. Gissar på att spelen fått fina betyg för att fans av genren har skygglappar stora som månen på sig och inte kan se nyktert på de problem, fel och tillkortakommanden som spel i genren kan ha.

Folk tycker olika. Personligen gillar jag ändå helheten med Ni No Kuni 1 & 2 då striderna är rätt så roliga, världen är kul att utforska och det är faktiskt kul med ett JRPG som inte är så seriöst. Stilen och grafiken är också riktigt snygg och många gånger startar jag spelen bara för att få springa runt i en "Ghibil"-värld.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar