Playstation 5-prislappen kommer tilltala gamers – men också motsvara konsolkraften

Medlem

Jag räknar med liknande på Xbox Two Anaconda plus lite till på ett par punkter. Lockhart strax under PS5. Och mellan 100-150$ billigare. Och kommer vara "ett spel från Sony's spelbok".

Medlem

Det är ju fint om det har 8k, finns det en på marknaden förresten? Dyraste TV jag kan hitta på Elgiganten för 140.000kr har inte det iaf.

Men när det väl kommer så är det väl bra antar jag, men de vore det trevligt med ett val mellan bättre grafik och FPS i 4k istället. Jag har inte ens någon skärm med 4k i dag.

Medlem

Samma visa varje gång det är dags för konsolsläpp; mycket hype,liten leverans.

Konsolerna kommer kosta som en low end pc och kommer ha prestanda som densamma.

Eller ska det komma dragandes med mirakelprestanda via molnet igen? Eller att all prestanda inte är "upplåst" vid release?

Säljsnack.

eld
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Samma visa varje gång det är dags för konsolsläpp; mycket hype,liten leverans.

Konsolerna kommer kosta som en low end pc och kommer ha prestanda som densamma.

Eller ska det komma dragandes med mirakelprestanda via molnet igen? Eller att all prestanda inte är "upplåst" vid release?

Säljsnack.

Håller med dig om att det kommer kosta som en low end pc och ha prestandan efter priset,
men, tänk på vad spelutvecklare gör med en "low end pc" som är 6 år gammal:

Tänk sen vad de kan göra med en ännu nyare "low end pc".

Inaktiv

Nej nej nej, de får bestämma sig på ett av dom.

Medlem

@eld:

Absolut, det kommer se bra ut. Ingen tvekan. Utvecklingen på den fronten går hela tiden framåt.
Men att konsolerna skulle innebära något stort framsteg är bara bull. Iofs, om man bara är van vid konsolgrafik och prestanda så är den nya konsolen givetvis en massiv förbättring.

Medlem

Vild gissning. 499$. Kanske till och med 549$. Tror inte att de kan ta 399$ som PS4. Och det var endast för att vara billigare än Xbox One. Back in the Day.

Medlem

Är det inte 5år för tidigt med 8K konsoller när 4K inte ens är standard 2019. Sen är det lite skillnad mellan 1080p vs 4K på en Oled LG G7 iaf om man sitter 3m i från tv men kanske steget mellan 4K och 8K kan va större. Sen duger 1080p i ett par år till då de flesta vill ha SPEL och inte vassare prestanda

123
Skriv svar