3 sämsta spelen ni spelat

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har ingen bottenranking, det blir bara en gröt av dåliga spel till slut. Däremot står sig The Settlers II 10th Anniversary som det sämsta jag någonsin spelat.

Men, det som är så mysigt ju 🥰

ZF
Medlem

Dåliga spel som borde vara bra kanske är mer ämnet för tråden. Annars skulle ju rimligen samtliga vara några meme-spel från Steams djupaste träsk.

Så, en trio spel som Arkane studios utvecklat, men förmodligen allt de gjort.

Dishonored, Prey..

Kan inte precisera varför, för koncept och design verkar fantastiskt till att börja med, men oundvikligen infaller en känsla av: "kanske borde jag tvätta bilen..".

Nu blir det sällan en biltvätt heller naturligtvis, men jag avbryter spelet tillfälligt, och fortsätter aldrig igen.

Gen
Medlem

Förr i tiden hade jag kunnat rada upp mängder med exempel men då köpte jag fler bundles och "bra att ha" spel. Nuförtiden köper jag bara spel jag verkligen vill ha och tror på mao blir det sällan kasst. Sen kan det bli så att man börjar spela ett spel som ändå visar sig vara skit.

Medlem

Ring cycle
Dragon age 2
Postal 2

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Kommer från personen som jag inte har sett säga en enda positiv sak sen jag joinade FZ.

För mig så är det Witcher spelen, den urusla combaten förstör spelen för mig helt.

Så av alla spel du spelat är Witcher några av de absolut sämsta?

Jag betvivlar starkt att du verkligen tycker att spelen är så dåliga, men eftersom många tycker de är fantastiska måste du dra till med något lite provocerande istället för något seriöst.
Vare sig du vet det eller ej så beter du dig exakt som ett troll.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så av alla spel du spelat är Witcher några av de absolut sämsta?

Jag betvivlar starkt att du verkligen tycker att spelen är så dåliga, men eftersom många tycker de är fantastiska måste du dra till med något lite provocerande istället för något seriöst.
Vare sig du vet det eller ej så beter du dig exakt som ett troll.

Gick mer efter "det du har blivit mest besviken på" som har pågåtts i några sidor i denna tråd. Ingen aning om varför du attackerar mig om detta, men sure!

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Gick mer efter "det du har blivit mest besviken på" som har pågåtts i några sidor i denna tråd. Ingen aning om varför du attackerar mig om detta, men sure!

För att du så ofta postar onödigt provocerande till synes bara för att få en reaktion. Du skriver ofta bra inlägg med bra innehåll men på meningslöst otrevligt maner.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag gillar det inte heller. Att många gillar det betyder inte att en själv måste göra det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Last Inua är det jag alltid tänker på när jag tänker på de sämsta spel jag spelat, kanske främst för att det var den första riktiga nitlotten jag drog. Tråkigt och trasigt, med vad som känns som ett cyniskt utnyttjande av inuiternas kultur för att lura folk (som mig) att köpa det.

I år spelade jag AR-K och det är det sämsta peka/klicka-spel jag någonsin spelat, så till den grad att jag knappt kan tro att faktiska människor verkligen skapat det. Jag ångrar att jag spelade det, vilket inte ofta händer.

Utöver dem två har jag inte någon självklar trea, men Orborun förtjänar nog att nämnas; en 3D-platformare som var näst intill ospelbar på grund av sin kamera. Vet inte riktigt hur de tänkte när de gjorde det spelet.

Sedan finns det naturligtvis spel jag ogillat som annars är populära, men jag skulle nog tveka att kalla dem direkt dåliga spel. De jag listat kan jag ganska säkert säga vore bäst för alla att undvika, även om man fått med något av dem i någon bundle.

Medlem

1: Bikini Samurai squad (tror jag det hette)
2: Ghost and Goblins
3: Street Fighter (innan Street Fighter 2 alltså)

Medlem

Löjligt.
Det är som vanligt omöjligt att definiera smak.
Jag kan tycka att spel som Half Life, Zelda och Super Mario 64 Ghost & Goblins etc är dåliga pga att jag inte uppskattar den typen av spel. Däremot är det fel då dessa spel är välgjorda och bra designade utifrån vad de ska uppnå.
Spelen kan inte vara "de sämsta" du spelat.
De som postar dylika spel vill förmodligen bara provocerande alternativt belysa vad de tycker är dåligt pga smak.
För med handen på hjärtat.
Det finns miljontals spel på mobila plattformar och även på Steam, PSN, Nintendos digitala bibliotek (vad det nu heter?) och på Xbox som rent spelmekaniskt är betydligt sämre.
Men, ni kanske aldrig spelat sådana spel?
Pga den uppsjö av spel som kommer på diverse plattformar idag så blir det en svår fråga.
Big Rigs eller Super Man 64 är idag dussinspel om man tittar på AppStore eller Google Play.

Medlem

1. Blood 2 vad fan hände med detta skit spel
2. Zelda Breath of The Wild tyckte att de var alldeles för mycket saker som störde mig
3. Postal 3 det gick fan knappt att klara det

Lägger några till här
Heroes of might and magic 7
Alla terminator spel som gjordes år 2000 och upp till resistance. Terminator Dawn of Fate, Terminator 3 The Redemption och Terminator 3 Rise of the Machines kan fortsätta i evigheter.

Medlem

Nu börjas det igen. Witcher 3 är det bästa spelet jag har spelat och det bästa spelet någonsin enligt väldigt många. Fast nu tycker vissa på denhär tråden att det är det sämsta de har spelat, hur!? Visst man kanske inte gillar genren fast man måste väl fortfarande kunna se ur det tekniska att det är ett extremt bra spel. Nu blir det så att de som kanske inte gillar den typen av spel eller att det inte var som ni hade förväntat er men det kan omöjligt vara det sämsta ni har spelat, ni måste har brutalt hög standard annars. Enligt mig finns det inga spel som ens kommer i närheten av hur stort och välgjort Witcher 3 är, vilket gör det sjukt att vissa tycker att Knack 2 är ett bättre spel.
Tack för mig!

Skrivet av NizzeG:

Nu börjas det igen. Witcher 3 är det bästa spelet jag har spelat och det bästa spelet någonsin enligt väldigt många. Fast nu tycker vissa på denhär tråden att det är det sämsta de har spelat, hur!? Visst man kanske inte gillar genren fast man måste väl fortfarande kunna se ur det tekniska att det är ett extremt bra spel. Nu blir det så att de som kanske inte gillar den typen av spel eller att det inte var som ni hade förväntat er men det kan omöjligt vara det sämsta ni har spelat, ni måste har brutalt hög standard annars. Enligt mig finns det inga spel som ens kommer i närheten av hur stort och välgjort Witcher 3 är, vilket gör det sjukt att vissa tycker att Knack 2 är ett bättre spel.
Tack för mig!

Det är som att du aldrig varit på en skolgård förut. Alltid ska det vara någon som väljer att vara lätt hipster-anti mot det som är unisont hyllat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Nu börjas det igen. Witcher 3 är det bästa spelet jag har spelat och det bästa spelet någonsin enligt väldigt många. Fast nu tycker vissa på denhär tråden att det är det sämsta de har spelat, hur!? Visst man kanske inte gillar genren fast man måste väl fortfarande kunna se ur det tekniska att det är ett extremt bra spel. Nu blir det så att de som kanske inte gillar den typen av spel eller att det inte var som ni hade förväntat er men det kan omöjligt vara det sämsta ni har spelat, ni måste har brutalt hög standard annars. Enligt mig finns det inga spel som ens kommer i närheten av hur stort och välgjort Witcher 3 är, vilket gör det sjukt att vissa tycker att Knack 2 är ett bättre spel.
Tack för mig!

Som sagt, finns mycket bra om Witcher spelen, men combaten förstör helt för mig. Därför en besvikelse. Då det var vad någon pratade om någon sida innan.

Att vara så weirdly obsessive med detta spel är lite knepigt, dock.

Medlem

1 Werewolf (Nes)

2 Death Stranding

3 Kommer inte på någe fler

Medlem

Jag har inte spelat så många spel så listan att hämta från är mager.

Som de poppat upp ur minnet:
1 Sims.
2. Battlefield 1 (det som heter 1, inte det första som kom)
3. Leauge of Legends

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Att vara så weirdly obsessive med detta spel är lite knepigt, dock.

Är inte besatt av Witcher, men tycker det är extremt bra spel

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Är inte besatt av Witcher, men tycker det är extremt bra spel

Det är helt ok att du tycker så. Jag har som sagt inte sagt att Witcher 3 var dåligt. Bara att combaten förstör för mig.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag gillar det inte heller. Att många gillar det betyder inte att en själv måste göra det.

Nej, men det är en skillnad på att inte gilla ett spel, och anse det ett av de sämsta någonsin.
Det första kan man förstå, det andra är bara skrattretande när det handlar om ett av de mest hyllade och älskade spelen någonsin.

Att ett spel som nått den nivå av hyllning som TW3 gjort skulle vara det sämsta som t.ex. du någonsin spelat är helt enkelt inte trovärdigt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

1. Ett väldigt populärt spel
2. Ett annat populärt spel
3. Ännu ett populärt spel

Medlem

Tror jag börjar med varför jag hatar spelen nedanför.

Triggeraction skit
Unskippable cutscenes = alt+f4 uninstall +refund
Inte färdiga spel
Sen samma combo om och om igen

Listan:

God of War 3 kanske ?
Red dead redemption 2
Cyberpunk

Bonus:
Witcher 3
Metal gear solid minns inte vilken den var.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Det är helt ok att du tycker så. Jag har som sagt inte sagt att Witcher 3 var dåligt. Bara att combaten förstör för mig.

Håller med dig så hårt, förstår inte varför mina kompisar tycker om det. Men jag hatar combaten med.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Att ett spel som nått den nivå av hyllning som TW3 gjort skulle vara det sämsta som t.ex. du någonsin spelat är helt enkelt inte trovärdigt.

Trovärdigt eller ej. Du vet ju inte heller vilka spel jag spelar. Jag väljer ju bort alla dåliga spel och försöker spela dom bästa. När då ett av de bästa som du säger inte är bra för mig så blir det ett av mina sämsta.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Terminator Salvation(ps3) försök att slå det om ni kan. Vissa ovanför verkar inte ens veta vad ett skit spel är. Dom verkar vara väldigt bortskämda.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Breath Of The Wild (ja, jag tyckte det var så dåligt), Big Rigs Over The Road Racing och Superman 64.

This! Nu har jag krigat på i typ 10-12 timmar i BOTW och jag ser verkligen inte storheten?? Vad är det som är kul här egentligen? Världen är oerhört tom, story finns knappt och combat är som bäst funktionell...En del pussel är kul, men det stannar också där för mig....Riktigt längesedan jag blev såhär besviken på ett spel och jag undrar om anledningen till att det här har blivit så oerhört hyllat är på grund av att det finns så mycket människor där ute som har en anknytning till Zelda sedan barnsben, för jag ser verkligen inte storheten....Ni som älskar det så, upplys mig gärna om varför BOTW är ett sådant fantastiskt spel.

Moderator | Testpilot

Allihopa, kom ihåg att dessa bara är åsikter.

Om striderna i Witcher III förstör upplevelsen så mycket för någon att de har svårt att njuta av allt annat spelet har att erbjuda så är det okej. Alla har vi olik smak och vad som är viktigt för oss i ett spel.

Låt folk bara få skriva av sig om vad de inte tycker om och så skippar vi alla diskussioner om de har rätt eller fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem

1. The A-Team (C64)
2. Skrull (Amiga)
3. Duke Nukem Forever (Xbox)

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Terminator Salvation(ps3) försök att slå det om ni kan. Vissa ovanför verkar inte ens veta vad ett skit spel är. Dom verkar vara väldigt bortskämda.

Vissa spelar inte lika många spel, vissa har ett bra skräpspelfilter och ger sig inte på den värsta dyngan av spel därav så blir i vissas ögon bra spel nominerade

Medlem

Breath of the Wild
Elden Ring
No Mans Sky

Skriv svar