Recension – Resident Evil Resistance

Robot
Recension – Resident Evil Resistance

Resident Evil i multiplayer gör motstånd, men inte på det sättet vi hoppades på.

#capcom, #neobards, #resident-evil-resistance


Medlem

Må tänka egoistiskt men jag hade helst sluppit multi-player i single-player spel. Och allra minst i ett spel som Resident Evil...

Istället för en MP del kanske de hade kunna lägga resurserna på en längre SP del i RES3, hade behövts.

Eller i tex RDR2, istället för online kanske man hade fått sig ett par finfina storybaserade DLC:n.

Medlem

Asiatiska utvecklare, dem kan inte det här med multiplayer.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

"När man ser 40-talister på ICA" XD

Medlem

väntat det skulle vara rena skitet.... pinsamt varför dom släpper sån här dynga..

Medlem

Rolig idé, hade kunnat fungera för mig, om det inte rörde sig i Resident Evil universumet.

Medlem

Tycker definitivt att det förtjänar högre betyg än en 2:a dock. Verkar också gå betydligt snabbare att hitta games på PC. Du missade även den taktiska aspekten i din recension som gäller att göra builds med karaktärerna vilket blir mer ju högre rank man blir.

Det är inte fullfjädrat någonstans men jag tycker än så länge att det är rätt så roligt och en rätt bra grund till något som kan bli riktigt bra i framtiden, om de lägger lite mer tid på det.

Medlem

Ja han som recensera gick in med dåligt attityd, klart den får dåligt betyg då..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Ja han som recensera gick in med dåligt attityd, klart den får dåligt betyg då..

Det var nog inte bara attityden som spelade in: delar av multiplayer funkar inte, obalanserat med mera. Sånt spelar in.


signatur
Redaktör
Ponny

@Dudinkalv: Skulle nog säga att grunden är skakig snarare än stabil. Men som jag skriver är det absolut inte bortom räddning (det är inget Umbrella Corps). Det finns definitivt något här, men i dagsläget haltar det betänkligt. Och jo, den taktiska aspekten hade jag kunnat gräva mer i. Bra feedback, det tar jag till mig!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kleptoman:

Ja han som recensera gick in med dåligt attityd, klart den får dåligt betyg då..

Skulle nog snarare säga att jag var nyfiken än pessimistisk, för grundidén är väldigt spännande. Spelet gjorde det dock snabbt svårt för sig med tekniska trubbel och hafsigt genomförande i framför allt bandesignen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det såg inte så roligt ut, eller så är det bara jag. Tror inte många spelar detta om en månad.

Medlem

Om dom vill göra multiplayer varför inte köra Outbreak igen? Nåt åt det hållet tycker jag vore lite tilltalande iallafall.

Medlem

Urk. Bara effekterna när dom healar varandra och buffar ser ju förjävliga ut, passar inte in för fem öre med gröna auror och skit i resident evil get a grip.

Dom där på capcom som gör co-op mp spelen borde inte göra det, det är ju inte första som är skitdålig direkt.

Medlem

Re 3 var för kort för att kunna säljas enskilt och detta är för dåligt för att säljas enskilt så det fick bundlas med varandra

Medlem

Tycker det är tragiskt att de skalade av singleplayerdelen och lade till ett multiplayerläge som inte ens är särskilt bra. De hade kunnat ha många fler som jobbade med singleplayerdelen och gjort det bättre.

1
Skriv svar