Battlefield 2042 får "tekniska test" i augusti, och systemkrav för dessa

Robot
Battlefield 2042 får "tekniska test" i augusti, och systemkrav för dessa

Olika tester olika tider nästa vecka.

#battlefield-2042, #systemkrav


Inaktiv

Helt rimliga systemkrav kan jag tycka. Ingen slump förstås att ett så stort och brett spel som Battlefield vill fungera på så många maskiner som möjligt men samtidigt ge de som fått tag i Nvidias 3000-serie kort valuta för pengarna

Medlem

Väldigt förvånad över de låga kraven, sen är det ju gjort för att fungera på gamla konsoler som ps4 så är väl inte direkt förvånande på det sättet. Ska bli spännande att se hur spelet lirar i alla fall.

Medlem

”Please remember that sharing any information associated with this Playtest (including the contents of this email) is strictly prohibited and in violation of confidentiality under the EA Community Playtesting Pre-Release Feedback Agreement.”

Bra där, VGC..


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Here are the Battlefield 1 System Requirements (Minimum)
CPU: Core i5 6600K / AMD FX-6350.
CPU SPEED: Info.
RAM: 8 GB.
OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10.
VIDEO CARD: DirectX 11.0 Compatible video card with 2 GB VRAM (AMD Radeon HD 7850 / nVidia GeForce GTX 660)

Nästan ingen skillnad i CPU-prestanda. Tyvärr inte oväntat men fan vad trist att nästan alla större utgivare ska fega med en fot i förra konsolgenerationen, som redan när de släpptes hade relativt kass processor-del.

Även om det inte står i systemkraven tror jag de flesta, om inte alla spel, fortfarande går att lira med en i7 920 från 2009. Okej det blir konsol-fps i många spel men att det fortfarande går är ju sjukt. Tänkt dig kunna lira Crysis på en CPU från 90-talet :S.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Here are the Battlefield 1 System Requirements (Minimum)
CPU: Core i5 6600K / AMD FX-6350.
CPU SPEED: Info.
RAM: 8 GB.
OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10.
VIDEO CARD: DirectX 11.0 Compatible video card with 2 GB VRAM (AMD Radeon HD 7850 / nVidia GeForce GTX 660)

Nästan ingen skillnad i CPU-prestanda. Tyvärr inte oväntat men fan vad trist att nästan alla större utgivare ska fega med en fot i förra konsolgenerationen, som redan när de släpptes hade relativt kass processor-del.

Även om det inte står i systemkraven tror jag de flesta, om inte alla spel, fortfarande går att lira med en i7 920 från 2009. Okej det blir konsol-fps i många spel men att det fortfarande går är ju sjukt. Tänkt dig kunna lira Crysis på en CPU från 90-talet :S.

Dice har väl varit väldigt bra på att optimera Frostbite de senaste släppen. Känns som de hittar en bra balans med att pusha de nya korten samt att få med de gamla.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Here are the Battlefield 1 System Requirements (Minimum)
CPU: Core i5 6600K / AMD FX-6350.
CPU SPEED: Info.
RAM: 8 GB.
OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10.
VIDEO CARD: DirectX 11.0 Compatible video card with 2 GB VRAM (AMD Radeon HD 7850 / nVidia GeForce GTX 660)

Nästan ingen skillnad i CPU-prestanda. Tyvärr inte oväntat men fan vad trist att nästan alla större utgivare ska fega med en fot i förra konsolgenerationen, som redan när de släpptes hade relativt kass processor-del.

Även om det inte står i systemkraven tror jag de flesta, om inte alla spel, fortfarande går att lira med en i7 920 från 2009. Okej det blir konsol-fps i många spel men att det fortfarande går är ju sjukt. Tänkt dig kunna lira Crysis på en CPU från 90-talet :S.

Hade hållt med dig helt och hållet, om det inte vore så att jag har en dator som precis klarade Battlefield V.
Nu hoppas jag att den klarar Battlefield 2042, och att det inte bara är så att de är identiska på pappret.

Medlem
Skrivet av Thane:

Dice har väl varit väldigt bra på att optimera Frostbite de senaste släppen. Känns som de hittar en bra balans med att pusha de nya korten samt att få med de gamla.

Pusha grafik ja men inte fysik och förstörelse som jag tycker blivit stelare och mer nedskalad jämfört med BC2.

I BF3 var det betydligt mindre förstörelse. I BF4 fanns levelution men det var ju mest bara scriptad gimmick vilket sabba bandesignen och i övrigt var förstörelsen minst lika begränsad som i 3an.

Efter det verkar det som Dice knappt försökt. Deras Star Wars spel fick ju inte ens någon förstörelse alls, riktigt tråkigt. Och i BF2042 ser förstörelsen lika begränsad ut som i deras senaste BF-spel.

Vilket inte är konstigt. Ska man ha större banor och spelarantal än BC2, men ändå förhålla sig efter fånigt svag processor-kraft, tja då måste man kompromissa.

Jävligt trist dock att man 2021 fortfarande måste anpassa sig och designa efter den usla och uråldriga Jaguar-APU. Medans en vanlig mainstream Ryzen som finns i nextgenkonsolerna är ca 10x kraftigare.

1
Skriv svar