Äger 5 %, nu rapporteras Tencent vara på jakt efter större andel Ubisoft-aktier

Robot
Äger 5 %, nu rapporteras Tencent vara på jakt efter större andel Ubisoft-aktier

Ska vara i kontakt med Ubisofts grundare.

#tencent, #ubisoft


Medlem

Var det inte ett rykte att Ubisoft grundarna var själva intresserad av att köpa flera aktier? Har dom ändrat sig nu när det inte går så bra för Ubisoft?

Skribent
Skrivet av jehuty:

Var det inte ett rykte att Ubisoft grundarna var själva intresserad av att köpa flera aktier? Har dom ändrat sig nu när det inte går så bra för Ubisoft?

De kanske inte har råd? Är ju ändå en stor investering och ekonomin i världen nu är ju rätt skakig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ubisoft och Tencent - En härlig blandning av det värsta med spelbranschen.

Medlem

Var inte franska staten inne och ville blockera att ubisoft skulle bli uppköpt av ett företag som inte är franskt. Frankrike är ett konstigt land.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Ubisoft och Tencent - En härlig blandning av det värsta med spelbranschen.

Just my ten cents: you be soft with those kind of statements!

Medlem

Usch, inget mer Kina nu. Vi måste sluta vara så beroende av det landet.

Medlem

Kan inte Microsoft bara ta och köpa upp dem istället? Ubisoft har för många bra IP:n för att bli en diktaturs propagandamaskin.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Usch, inget mer Kina nu. Vi måste sluta vara så beroende av det landet.

Bättre med Saudiarabien?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Bättre med Saudiarabien?

Sa han det?

Medlem
Skrivet av DreaZ:

Sa han det?

Nej, men jag frågade det? För detta land har gått in i vissa spelbolag också och många brukar ha åsikter om dem.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Nej, men jag frågade det? För detta land har gått in i vissa spelbolag också och många brukar ha åsikter om dem.

Men nu gäller tråden Tencent som är kinesiskt juh.

Medlem

Om man vill sätta eld under benen på Ubisoft så att de löser sina personal-problem och trakasserier så är kanske Tencent, som historiskt sett bara köper och lämnar helt ifred, ett mindre bra val. De äger ju Riot Games och där har det väl inte blivit särskilt mycket bättre kultur-mässigt, Nicolo Laurent är tex. fortfarande VD... Så ett uppköp av ett lite mer aktivt företag kanske är lämpligare för Ubisoft så de kan rensa bort skräpet som händer där.

Medlem
Skrivet av DreaZ:

Men nu gäller tråden Tencent som är kinesiskt juh.

Ok, kanske skulle ha frågat vad personen hade emot Kina.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ok, kanske skulle ha frågat vad personen hade emot Kina.

Jag tycker istället att du ska sluta spela dum, och sluta ställa ledande frågor som du självklart redan vet svaren på. Det är uppenbart vad du håller på med.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tycker istället att du ska sluta spela dum, och sluta ställa ledande frågor som du självklart redan vet svaren på. Det är uppenbart vad du håller på med.

Spela dum? Nu får ni lägga av. Vad är det jag håller på med? Varför går folk in i försvarsposition när jag ställde en enkel fråga från början? Nu får du det att låta dom att jag har en hemlig agenda av något slag.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Usch, inget mer Kina nu. Vi måste sluta vara så beroende av det landet.

Börjar du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Börjar du?

Försöker i den mån det går men som enskild person är det ofantligt svårt i dagens Sverige att helt undvika Kina. Hade dock varit villig att betala något mer för produkter om det innebar att produktionen på olika saker flytta från den unkna fascisthålan.

Men kort sagt, ja jag försöker. Gör du?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spela dum? Nu får ni lägga av. Vad är det jag håller på med? Varför går folk in i försvarsposition när jag ställde en enkel fråga från början? Nu får du det att låta dom att jag har en hemlig agenda av något slag.

Ser man på dina tidigare inlägg så verkar du mest vara ute efter att provocera.

Men med risk att lägga ord i mun på någon annan så försöker jag svara vad en del personer har emot ett uppköp av Kina. Kina äger stora delar av världsekonomin, och blir på så sätt en maktfaktor som vi alla blir beroende av. Samtidigt som de kallar sig en demokrati har de fortfarande flertalet icke-demokratiska värderingar. Dessutom ”försvarsövar” de just nu runt lilla Taiwan, samtidigt som vi har ett pågående krig från ett annat stort land mot ett mindre. Om Kina plötsligt blir fientligt så är det dåligt att ha flyttat över viktiga företag och produktion dit.

Det finns flera sätt att tänka kring Kina, men många känner nog just så här i nuläget.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Försöker i den mån det går men som enskild person är det ofantligt svårt i dagens Sverige att helt undvika Kina. Hade dock varit villig att betala något mer för produkter om det innebar att produktionen på olika saker flytta från den unkna fascisthålan.

Men kort sagt, ja jag försöker. Gör du?

Det vill jag inte påstå.
Jag har en del Xiaomi produkter och jag har till och från genom åren investerat i fonder osv som investerar i Kina.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pada-chan:

Ser man på dina tidigare inlägg så verkar du mest vara ute efter att provocera.

Men med risk att lägga ord i mun på någon annan så försöker jag svara vad en del personer har emot ett uppköp av Kina. Kina äger stora delar av världsekonomin, och blir på så sätt en maktfaktor som vi alla blir beroende av. Samtidigt som de kallar sig en demokrati har de fortfarande flertalet icke-demokratiska värderingar. Dessutom ”försvarsövar” de just nu runt lilla Taiwan, samtidigt som vi har ett pågående krig från ett annat stort land mot ett mindre. Om Kina plötsligt blir fientligt så är det dåligt att ha flyttat över viktiga företag och produktion dit.

Det finns flera sätt att tänka kring Kina, men många känner nog just så här i nuläget.

Mina tidigare inlägg? I tråden? Jag har skrivit så många år här nu så svårt att veta vad du syftar på.

Jag förstår vad folk har för uppfattning om landet. Det är mycket som man kan tycka går emot det som västvärlden delar med varandra. Men samtidigt så är det just en öppen ekonomi med fri företagsamhet som allt handlar om. Det är väl detta som har varit av en stor betydelse för oss?
Folk verkar dessutom se på allt från enbart ena hållet. Vi har tjänat ganska mycket på varandra. Bolag som Epic, eller mindre som t.ex Remedy & 10 Chambers Collective m.m. kanske inte skulle ha haft samma möjlighet att mäta sig mot giganter som Steam eller Microsoft, utan just Tencent. De blir väl granskade på liknande sätt som vilket bolag som helst när man gör affärer. Om det blir några oklarheter så hanterar man väl det som Huawei?
Allt handlar väl om att vi behöver tjänster av varandra. T.ex om de inte kunde producera billig elektronik så kanske vi inte skulle kunna skaffa kunskap inom spelutveckling? Dessutom för 40 år sedan så var Kina stängt för omvärlden, människor levde ett helt annat liv, jämfört mot nu när vi har börjat prata med varandra. Kvinnor skaffar sig utbildningar m.m.
Det är väl just detta som är grejen. Det är ingen lag på att väst alltid ska störst och bäst? Vi kommer att konkurera precis som man alltid har gjort. Om vi ska övertala dem att vårat system är bättre så får vi väl helt enkelt ta pengarna de investera systemet och utveckla det. Anställa och ge folk kunskaper.

Du tar upp att om landet blir fientligt så är det dåligt att flytta över produktionen dit? Om folk väljer att flytta dit då är väl ett annat problem? För annars så stannar väl Ubisofts personal kvar? Man kan starta något nytt? Det är väl detta som är fri företagsamhet. Man kanske förlorar namnet Assassin's creed, men skapar något nytt och bättre pga sin kunskap.

Min fråga blir lite, ska man hantera sakerna genom att själva börja jaga sina motståndare? Är det deras system vi ska anpassa oss efter? Är inte detta då enbart en bekräftelse på att det fungerar bättre?

Sedan att folk verkar ha blivit stötta av att jag nämnde Saudiarabien är en gåta. För det handlar precis om samma saker där. De har köpt in sig i t.ex Embracer & ESL (Dreamhack). Nu senast så är det golfvärlden som diskussionen handlar om.

Nu blev allt en wall of text. Sorry. Några tankar om saken bara. Ni får tycka vad ni vill. Kanske bara blev ännu rörigare.

Medlem

Kina är en brutal diktatur som förtrycker sin egna befolkning, därför reagerar folk lite mindre artigt när något företag håller på där.
Personligen hade jag varit intresserad av att veta hur många Assassins Creed spel Xi Jinping hade velat sponsra, om spelen bland annat tog upp massakern på Himmelska Fridens torg och alla andra brott mot mänskligheten det kommunistiska partiet i Kina har begått mot sitt egna folk. Nu kommer vi definitivt inte få några sådana spel

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Usch, inget mer Kina nu. Vi måste sluta vara så beroende av det landet.

Haha sluta, du vet väl att det statliga kinesiska bolaget CGN är största ägaren av svensk vindkraft, bara apropå beroende. Inte för att det är smart att göra sig beroende av vindkraft överhuvudtaget men komiskt är det allt.

1
Skriv svar