Playstation VR2 släpps tidigt 2023, bekräftar Sony

Robot
Playstation VR2 släpps tidigt 2023, bekräftar Sony

Dags att börja VR-säkra spelrummet.

#Psvr2

Inaktiv

Har hållt mig ifrån Resident evil 7 och village PCVR moddarna bara för att få spela native på PSVR2.
Resident Evil är verkligen spel som är bättre i VR än på skärm, och då är det spel gjorda för skärm från början. Tänka sig
Ser fram emot Horizon spelet också, tror vi kommer få ett välgjort spel där i HL Alyx klass.

Hoppas och tror PSVR2 kommer leda till ytterligare en boost för spel i VR.

Inaktiv

Hoppas att det inte är så populärt hos scalpers typ det jag oroar mig för 😆

Medlem

Hoppas Sony säljer det själva online och endast en enhet till dom som redan äger en PS5a så slipper vi scalpers.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Allt hänger på priset så ska bli intressant att se vad det landar på.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Allt hänger på priset så ska bli intressant att se vad det landar på.

Ca 5000Kr är jag rätt övertygad om, svårt att se att det skulle landa på under 4000Kr.
Meta Quest 2 höjde också priset nyligen som verkar ligga på Ca 5300Kr nu. PSVR2 har mycket mer avancerad hårdvara så i värsta fall så kanske den landar på 6000Kr istället.

Jag väntar bara på att möjlighet till förbeställning ska dyka upp så jag kan slappna av sen, jobbigt att sitta och F5:a.

PSVR without parole(nu PSVR2 without parole) var tidiga med att rapportera om att deras källor säger slutet av Februari till i början på Mars, än så länge så verkar det hålla rätt bra i alla fall. Det var också dem som "läckte" en hel del specifikationer redan förra sommaren. Troligen så kommer Sony ha sitt PSVR2 event i September.

Medlem

Mest troligt att det är Q1 2023 då alltså. Lagom till min födelsedag Perfekt! Men kan såklart lika gärna vara Q2 2023...

Medlem

De insåg nog att produkten är tillräckligt hypad redan nu, så julhandeln inte spelar mycket roll.

Bra - då har de några extra månader på sig för atr säkerställa kvalité / tillgång.

Medlem
Skrivet av Electrix:

De insåg nog att produkten är tillräckligt hypad redan nu, så julhandeln inte spelar mycket roll.

Bra - då har de några extra månader på sig för atr säkerställa kvalité / tillgång.

Tanken är nog att i alla fall ta emot förbokningar så att folk sparar pengar till detta och inte spenderar upp allt till Julhandeln, i alla fall om det släpps tillräckligt tidigt nästa år.

Headsetet utannonserades i början av 2021 och kontroller visades ganska tätt inpå.
Slutgiltiga specifikationer verkar gått ut till utvecklare senast sommaren 2021, säkert tidigare för vissa.
Sedan så har utvecklare haft andra headset med snarlika basfunktioner, så jag vill mena på att de suttit och sugit på den här karamellen rätt länge.

Men ja, hoppas verkligen tillgången är tillräcklig. Skulle vara väldigt jobbigt att behöva vänta månader eller till och med år, som många fick göra med PS5:s

Medlem

Katten får hålla sig undan 😅

1
Skriv svar