Mobilt bredband för onlinespel?

Inaktiv
Mobilt bredband för onlinespel?

Jag känner en som har tänkt att skaffa mobilt bredband från 3G på 3,6 Mbit. Tydligen är detta det enda alternativet för internet. Så kommer det gå att köra onlinespel utan större lagg, tex battlefield och mmorpgs?

signatur

/J.

Inaktiv

Pratade med en mobilexpert som jag råkar känna. Prestandan verkar vara för usel än så länge. Qtek har 200MHz och tror upp till 520MHz CPU men bara 64-128MB RAM och det är väl den bästa för ändamålet. Därmed kan man se att det blir problem med prestandan.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

varför skulle mobilens hårdvara (sändare/mottagare undantagen) ha något med det hela att göra?

edit: stafel.

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Ok tack, det var det jag kände på mig.

signatur

/J.

Medlem

Jag tror han menade mobilt bredband till sin bärbara dator.

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har kollat mycket på det här eftersom jag reser runt väldigt mycket i mitt jobb men försöker samtidigt spela EVE så fort jag får chansen.

Hade underlättat väldigt mycket om någon hade kommit ut med en bra och prisvärd lösning på mobilt bredband. Har inte hittat något i sverige än, i synnerhet inte något utan fruktansvärt höga utlandstaxor.

Har ett par grekiska alternativ på G men där får får man leecha mellan 20-80mb per månad beroende på vilket paket man köper.. Dock är det inte helt orimliga priser på mb utöver de man får gratis.
Har iofs rätt dåligt koll på hur mycket bandbredd EVE äter, men med min spelstil lär det kunna överstiga 80mb relativt fort

Iaf, någon som vet om det finns några vettiga alternativ från en svensk operatör?

Medlem

Har just fixat ett tillfälligt Internet i Linköping med 3s Turbo3G. Inte blir det 3.6Mbit....no way.
Oftast toppar jag på 1.2Mb och i snitt runt 300kb/s.

TPTest fick 500kb som mest och upp 300kb/s ca.

Latency på 200ms och PL på 1-2% gör Lotro mkt laggigt.

Inte så imponerande.

signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem
Skrivet av Horza:

Har just fixat ett tillfälligt Internet i Linköping med 3s Turbo3G. Inte blir det 3.6Mbit....no way.
Oftast toppar jag på 1.2Mb och i snitt runt 300kb/s.

TPTest fick 500kb som mest och upp 300kb/s ca.

Latency på 200ms och PL på 1-2% gör Lotro mkt laggigt.

Inte så imponerande.

runt 300k/s är väl vad du borde få ut

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

runt 300k/s är väl vad du borde få ut

Han menar nog att han får 300kbits internet och inte 300kbyte/sec.

signatur

Butt!

Medlem

Sant, Kbit menar jag naturligtvis. Kollade med supporten jag sitter precis utanför en av kvadraterna med Turbo3G-täckning här i Lkpg.
Skumma är att jag inte ens får standard 3G hastighet som borde täcka.

signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

1
Skriv svar