Inlägg av duked
Inlägg som duked har skrivit i forumet
Jag förstår att du säkert är sarkastisk, men det komiska är att detta är faktiskt fullt valida frågor.
Javisst är alla fyra frågorna valida - och man kan få olika svar beroende på vem man frågar.
Kollade upp lite.
Du skall alltså ha en sladd till ett batteri som ger 30 minuter.
Ska den dingla ner i din ficka då? Nej tack.
Separat batteri är inte optimalt, men är samma lösning som exempelvis Apple Vision Pro använder. Har själv kört med liknande lösning i flera år när jag hade en trådlös Vive. Men för de som föredrar att gå omkring med batteriet på huvudet finns flera andra headset att välja på.
En batteritid på 30 minuter anser jag vara alldeles för lite. Jag skulle definitivt köpt varianten med två timmar!
Pappersprodukt dock
Ja, än så länge. Största oron för mig är light leakage.
https://mixed-news.com/en/vr-headset-immersed-visor-reality-c...
Det spelar ingen roll om det så är gratis om det är varmt, bökigt, tungt, svettigt och i vissa fall isolerande annat än för entusiaster som har överseende med bristerna. För långvarigt användande behöver det ske en revolution i komfort
Nu tror jag att det kommer komma dit för det finns flera stora aktörer som lägger astronomiska summor i utveckling, men det är några år bort och som sagt annat än pris som begränsar viljan att fortsätta använda produkten
Immersed Visor, https://www.visor.com.
"Det gjorde okej ifrån sig och fortsätter att sälja"
"I FZ:s recension av Assassin's Creed Nexus VR delade Fredrik ut en 3:a i betyg"
Ett OK spel som säljer OK, alltså!
Ljusstarka micro-OLED är det enda som funkar med pannkakslinser, men mini-LED som Quest Pro skulle nog funka fint i det här spelet också
Ja, mini-LED är OK också. Quest Pro är lite intressant, men beslöt för ett bra tag sedan att inte köpa det. Kommer inte ihåg varför.
Gött! Ge mig nu bara ett trådlöst OLED-headset så jag kan uppgradera från min Quest (1)!
Både och, Bigscreen är beroende av PC, sladd och externa basstationer för spårning vilket är väsenskilt från Quest/Vision
Ja, det är riktigt. Tänkte dock mer på att Bigscreen är lätt och kanske inte lika svettigt som en del andra headset (dock har ju jag som sagt inga problem med den biten).
Blir intressant att se om Visor lyckas med allt de säger. Man har ju följt företag som lovat guld och gtöna skogar tidigare...
Misstänker att det finns en anledning att en liten uppstickare inte kan utdesigna Meta och Apple
Jo, men Bigscreen har ju redan visat att det går. Fördelen med Visor är dock att den eventuellt kan köra PCVR trådlöst. Dock vill jag ha en riktig headstrap (i stället för glasögonbågar), och är orolig för light leakage.
Quest 3 är fortfarande en tegelsten jämfört med ett par glasögon, varmt tungt och svettigt
immersed Visor; inte tungt, inte svettigt.
https://www.visor.com/
Haha flera miljoner. Asså det sjuka idag är att det inte är någon målgrupp.
Jag menar givetvis aktiva användare (se även längre ner i denna post). Och precis som på alla andra plattformar är inte alla spel bra.
Det tar alldeles för mycket energi att lira vr, blev helt svettig efter varje session och energin som gick åt gjorde att jag där och då förstod att vr kan vara hur bra som helst, men det är inget för mig.
Svettig blir jag typ aldrig i VR, men visst, mycket VR-spelande är ju aktivt, och inlevelsefullt, inget för den som vill slappa.
Det var redan problem med PSVR1, visst recenserade jag VR-spel på Loading, men de skickade väldigt sällan recensionskoder.
Nu vet inte jag exakt vad Molotov menade, men jag fick uppfattningen att han inte i första hand menade recensioner, utan också att nämna intressanta spel som är på gång. Eller nyheter, som att exempelvis Ghosts of Tabor haft en halv miljon registrerade spelare, och tjänat in $10 M. Eller kanske ni redan har rapporterat det, vad vet jag.
en nischad produkt som aldrig kommer bli något riktigt stort
Men det är ju stort? Om du ser till antal människor, inte marknadsandelar.
vilket gör att VR bara känns som att valfritt spela en sämre version av ett spel som du hade kunnat uppleva på ett mycket bättre sätt på det "traditionella" sättet.
Que? Upplevs samma spel bättre genom att trycka på knappar och titta på en platt skärm?
Du kan ju aldrig få en VR shooter lika bra eftersol du har 0 precision.
Så pistolskytte, skidskytte, etc., är värdelöst eftersom det inte har samma precision som att sikta med mus? Antar att du är vän av aim assist eftersom du föredrar orealistisk precision?
det handlar om att det knappt finns någon målgrupp till att börja med.
Flera miljoner är inte någon målgrupp?
Ja, jag har läst om hur det går för VR och dragit mina slutsatser utifrån det.
Att elektronik generellt går dåligt nu är ju ingen hemlighet... "Datorförsäljningen i fritt fall" är en rubrik från förra året.
Detta skulle jag vilja haft i VR. Tänk de vyerna!
"Senaste jag läste var har jag för mig att försäljningen i dollarvärde (nordamerika) för VR sjönk med 40% 2023 jmf 2022. Så det går ganska snabbt utför.
Liiksom PC, menar du? Sjönk med 40% i någon kvartalsrapport för något år sedan. Hemelektronik går helt enkelt inte så bra just nu. Också massuppsägningar hos techbolag, Google, Meta, mfl., mfl.
Av flera skäl. Den är snart två år gammal och investeringen gäller metaverse. Sen får du väl ändå hålla med om att det är rätt jäkla anmärkningsvärt att gå 11,5 miljarder back på nio månader? Jag är inte ute efter att skapa sensationer: det här är sjukt mycket pengar och då har det nyhetsvärde. 1/7 av hela Acti-Blizz-affären som sagt.
Ja, den är två år gammal - men gäller typ åtta år framåt (metaverse är till stor del VR/AR). Det är inte lätt för konsumenten att hålla reda på, det är journalistens jobb. Och ja, det är sjukt mycket pengar - men inte lika mycket när man får sammanhanget, Att i artikeln beakta det jag skrev är högst relevant, annars blir det missvisande/felaktiga sensationsnyheter - eftersom viktig information utelämnas.
Jag förstår inte hur man kan skriva en sådan här artikel och göra stor sensation av det, utan att nämna att Meta planerat satsa 10 miljarder dollar varje år på VR/AR?
"Meta CEO Mark Zuckerberg has said his company plans to invest $10 billion per year over the next decade to develop metaverse [AR/VR] technology"
https://www.nypost.com/2022/01/19/meta-wants-to-track-peoples...
"Drygt sex år sedan har gått sedan första generationens PSVR, vilket framgår tydligt i specifikationerna. LCD-panel och upplösning på 960 x 1 080 har blivit HDR och OLED i en upplösning av 2 000 x 2 040."
PSVR (1) använde också OLED.
Tror inte han vet vad han pratar om, han vill nog bara hamna i medialjuset.
När jag såg trailern trodde jag först man skulle vara låst till en av karaktärerna, som jag inte hade kunnat identifierat mig med. Såg sedan att man kunde välja spelare, till en som passade mig bättre - bra!
Jag önskar också mer VR! GR skriver väldigt lite om det, så här kan ni slå er in!