Inlägg av Whitefame

Inlägg som Whitefame har skrivit i forumet

BlyatBoy Color.

Har svårt att se att det blir någon större prestanda på maskinen i så fall.

Musiken från Divinity: Original Sin II. Borislav slavov (the ultimate slav) gör riktig bra musik som ger mig många känslor även efter alla dessa år sen jag spelade spelet. Han har också gjort musiken till Baldurs gate 3.

Skrivet av Ninotramp:

Jag är klar med akt 2 nu men funderar på att börja om.

Akt 1 var mycket roligare då den kändes mer klar och med mer hemligheter och betydligt enklare i questdelen. Jag tror jag endast fått ETT nytt quest i hela akt 2 och det questet var skit.

Vidare är det svårt att veta vilket quest man ska göra för att inte sabba i princip hela genomspelningen.

Spelar med handkontroll och det fungerar okej men dom har missat lägga till t.ex. approval för att se hur mycket dina karaktärer gillar dig. Stor miss.

Inventory kan vara jobbigt och jag tror man tjänar på att lägga tid på att ge sitt inventory lite städning då och då.

Annars får BG3 10/10.

Menar du att du inte kan se hur mycket dina karaktärer gillar dig när du använder handkontroll? För annars så finns det ju mätare på detta på "Character Overview Sheet"

Skrivet av dafuq:

Inga höga förväntningar på detta, Skyrim together är ju rätt kasst fortfarande efter alla år. Tekniskt sätt är det imponerande, men långt ifrån ett fungerande coop spel.

Värt att tänka på är att Skyrim är gjort i Creation engine vilket är ganska stängd och inte är har så mycket online funktion bakom sig jämfört med Unreal engine. Förhoppningsvis förenklar det en ganska stor del att spelet är gjort i en lagom mer kompetent spelmotor.

Skrivet av FejkFejksson:

Eller så fokustestade de spelet och folk tyckte det var tråkigt att bara boxa 500 gånger på en zombie så de utvecklade detta system

Haha, möjligt Vi får se.

Skrivet av Mathiaaas:

Tyckte också det var lite väl mycket slag. Tycker om RPG-element som t.ex att man lvlar sin gubbe, uppgraderar saker osv, men inget fan av att zombies har lvlar, 50 tusen hp osv. Besviken.

Väldigt troligt att dem ökade hur många slag en zombie tål i detta klipp för att lättare kunna visa gore-systemet de pratar om.

Tänkte först att man skulle få spela BB som växt upp men verkar, efter slutet av trailern, mer som att man ska hämta tillbaka honom från något gäng som stulit honom.

Alla problem med prestanda löste sig direkt när jag la spelet på en SSD. Från heavy stutters till konstant +120 fps. Verkar vara något problem med att streama in assets från hårddisken.

Skrivet av anon_119148:

Jag är riktigt taggad, har följt denna mod till och från i många års tid nu men senast var nog över ett år sedan och helt plötsligt igår fick jag impulsen stt googla på detta för att se om framsteg gjorts och nog hade dem gjort det alltid. Grymt bra jobbat av teamet, är detta första gången vi kommit så här långt i en Elder Scrolls co-op mod? Vet att det gjorts försök på alla Elder Scrolls sen iaf Morrowind men sällan blivit något vettigt av det så håller tummarna att detta blir bra.

För Morrowind finns ju OpenMW. Fungerar jättebra och har suttit och spelat med 5 st polare utan att hitta några större buggar. Visst det är ju fortfarande att SP spel i grunden så vissa saker kan bli lite konstigt.

Skrivet av Frasstheass:

Funkar det är köra själv, eller är man beroende av att ha gäng polare att spela med?

Du kan köra själv och får då med den en liten flygande robot "Bosco" som kan hjälpa dig med allt möjligt. Men är enkelt att hoppa in och spela med random folk via menyerna.

Är ett helt underbart spel som gett mig och kompisarna många timmars glädje. Rekommenderar det starkt. ROCK AND STONE, BROTHERS!

Skrivet av Sapiens:

Inte i något spel jag lirat på det sättet jag tänker på...
https://www.youtube.com/watch?v=ksbLa4uO2Gs

Tycker att eldkastaren i Rising Storm 2: Vietnam fungerar typ så. Om man får en bra position så kan man få 1/3 av fiendelaget.

Skrivet av baxtex:

Kan man inte spela detta online där bara 1 person behöver en kopia på spelet? Bara där borde ju några hundra tusen i försäljning försvunnit tänker jag.

Men med det sagt, It takes two gjorde sig bäst i soffan. Sen det här med hype... It takes two kom som en stor överraskning för min del. Visste inte att det skulle komma förrän typ 2 dagar innan release.

Tror att det är tvärt om och de fått mer försäljningar p.g.a detta. Då det är ett tvingade COOP-spel så skulle vara betydligt fler som inte vill köpa det då man måste övertala en vän att köpa ens för att kunna börja.

Emil på 2 minuter och 6 sekunder! Hans hatt skyddar mot distraktioner!

Calle på 6 sekunder

Ja ett helt underbart spel! Vill ha mer!

@FN80 Har 32GB

Det här är verkligen intressant!! Har en ryzen 1800x och ett GTX1060 6GB, fick runt 40-50fps på medium och det hoppade nästan aldrig under 35fps! Jag körde dock på en tid då många troligen sov vilket kanske gav bättre server prestanda?!

Skrivet av Gen:

Märktes att det var en konsolversion, inte pga gamepad aim men pga 30fps.

Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.

Om du har arma så kan du få det redan nu till steam via https://store.bistudio.com/products/project-argo.