Bärbar dator med dubbel glädje

Robot
Medlem
Bärbar dator med dubbel glädje

Bärbar? Snarare släpbar, men nog hade den suttit fint på LAN (fastlåst med en ankarkätting förstås)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Undrar om man skulle beställt 2 st.
1 å ha i vardagsrummet å surfa å spela lite på där.
1 brevid stationära datorn som surf och alternativ speldator.

Ja så får det bli.

Inaktiv

Haha "Buy now, pay march 2008". Ryser när jag tänker på vad den där prislappen lär växa om den får 2/3 år på sig.

Inaktiv

Frågan är ju varför man skulle skaffa sig en sån här? Prestandan i förhållande till priset är en bra bit ifrån stationära. Och ska man spela på den så måste man ju ändå ha den i vägguttaget eftersom det är så pass hög strömförbrukning.

=/

Jee
Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Frågan är ju varför man skulle skaffa sig en sån här?...

Lättare att flytta runt än en stationär iallafall.


signatur

Eller inte?

Medlem

haha snarare att dom inte våga säga hur länge batteriet håller


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Jee:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Frågan är ju varför man skulle skaffa sig en sån här?...

Lättare att flytta runt än en stationär iallafall.

Jo självklart, men iallafall. Ska man ha en speldator så är det stationärt som gäller. Är man tvungen o dra på LAN så är ju en MIDItowerburk o en plattskärm inga svårigheter att bära med sig.

Medlem

Ja, varför inte... den är billigare än vad jag gav för min och då har den ändå betydligt bättre specs än min.

Medlem

Finns viktinformation på länken ju :S

Height: 4.70cm
Width: 39.75cm
Depth: 29.85cm
Weight: 3.90kg*

* Only enabled if TV tuner card and Vista OS or Windows XP MCE is installed

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Undrar om man skulle beställt 2 st.
1 å ha i vardagsrummet å surfa å spela lite på där.
1 brevid stationära datorn som surf och alternativ speldator.

Ja så får det bli.

Pajas.

Medlem

Tycker att den uppdaterade macbook pro är ett smartare
och billigare val.

* 2.4GHz Intel Core 2 Duo
* 1920x1200 pixels 17"
* 2GB memory
* 160GB hard drive1
* 8x double-layer SuperDrive
* NVIDIA GeForce 8600M GT graphics with 256MB SDRAM

Medlem

Ja, fast det är en Mac.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Ja, fast det är en Mac.

och det är underbart

"Think different" - Apple


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

"Dont think" - Apple


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

35.000 spänn för den maxade varianten. Okey,


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

Ehh.. rätta mig om jag har fel. Men det står ju faktiskt att den väger 3.90kg??!

Ni skrev i beskrivningen att det inte fanns information om detta?!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Jee:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Frågan är ju varför man skulle skaffa sig en sån här?...

Lättare att flytta runt än en stationär iallafall.

Jo självklart, men iallafall. Ska man ha en speldator så är det stationärt som gäller. Är man tvungen o dra på LAN så är ju en MIDItowerburk o en plattskärm inga svårigheter att bära med sig.

Tänk också på att en bärbar "bär med sig" en del problem. Tänk om en liten fläkt går sönder i den, då måste du lämna in hela datorn för att få det fixat. Har du en stationär, är det bara att köpa en billig fläkt och sätta in billigt och snabbt.

8)


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Den lär vara ett helvette och spela på om man inte har extra tangentbord och mus. Vet själv hur min laptop blir när jag spelar på den.

Dock är det perfekt om man flyttar mycket och inte vill ha 2 datorer. Vet själv hur det var när man var mindre och flyttade datorn varje vecka mellan mamma och pappa slutade tillslut med att jag fick två. Hade bärbara haft samma prestanda jämfört mot vanliga dator då som idag så hade det nog varit billigare med en ordentlig laptop.

Medlem

man får väll köpa till deras batteriryggsäck

en halvtimme kan väll batteriet hålla vid fullt pådrag

man kanske ska passa på att byta ut sin gamla bärbara p4 utan ett vettigt grafikkort 8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

laptops äger som speldatorer. skulle aldrig i hela världen gå tillbaka till stationärt. usch

Medlem

Jag hoppas att ni fick bra betalt för den här "nyheten" FZ.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av erebore:

laptops äger som speldatorer. skulle aldrig i hela världen gå tillbaka till stationärt. usch

Hehe mjo själv vill man ju säga 100% tvärtemot.

Men skulle inte tveka en sekund att investera i en bärbar om det vore oerhört mycket bättre batteritid än vad det är på de som finns. Jag menar... hur mobilt är det att sitta med kontakten i väggen? Doh...

Visst man kan bära med sig datorn lätt. Men jag vill ju inte ha 3kilometer skarvsladd bara för att kunna spela spel om jag ska sitta ute. xD

Och pris/prestanda talar emot likaså uppgraderingsmöjligheter... =/

1
Skriv svar