Spelvåld förstärker aggressivt beteende

Medlem

Ååhh.. Inte en till mongo undersökning. Har inte folk nått bättre för sig? Man behöver inte vara speciellt intelligent för att förstå svaret redan.
Varför fortsätta göra massa undersökningar när svaret är desamma som för 10 år sen? Sätt en aggresiv ungjävel framför en tv och tvinga han se alla Rambo filmerna, sen se vad som händer. Självklart blir reslutatet desamma som om snorungen skulle spela Postal eller GTA.

Det är fan upp till föräldrarna att själva ta hand om sina små äckelbarn. Bryr dom sig inte om vad ungarna sysslar med så är det ju föräldrarna det är fel på, inte fan är det spelen/filmernas fel om ungarna blir fuckade i huvvet.

Medlem

"de som redan innan hade ett överlag aggresivt beteende blev våldsammare medan majoriteten inte påverkades alls."

Uhm, behövs det forksare för att bevisa en sån sak. Herregud vilket slöseri med pengar.

Medlem

Det blir gängslagsmål inom fotboll och hockey. Dessutom skapar politik och religion krig. Därför sätter vi igång och kollar om spel behöver bannlysas eftersom den kulturen helt klart är farligast...

Hitler ville väl hämnas ett parti Risk, Wernblom har helt klart spelat för mycket Madden Football, fotbollshuliganer inspireras för mycket av GTA och religion vågar jag inte gå in på. Nämner jag något dumt om det blir jag antagligen påhoppad av en halv världs rollspelare...

Inaktiv
Skrivet av Mack:

inte fan är det spelen/filmernas fel om ungarna blir fuckade i huvvet.

Allt som är en del av problemet har en del i skulden.

Inaktiv

Sällan bli gamers så aggressiva som när nån påstår att våldsspel gör dem aggressiva.

Våldsspel ÄR ett problem eftersom de MEST riktar sig till minderåriga, som sällan har några problem att köpa och spela dem. Att det inte finns fungerande åldersgränser i handeln och på LANcafeer är fanimej skandal. Föräldrarna har ett tungt ansvar men de är inte ensamt ansvariga - alla som tjänar pengar på att småkidsen skjuter huvet av varandra i diverse fascistsimulatorer (den starkes rätt, våld=vackert osv) är medskyldiga. Att bara skuldbelägga föräldrarna, som är upptagna med att försörja sina familjer och alltså inte har möjlighet att ha koll 24/7, är inte seriöst.

Inaktiv

Det är inte våldet i sig som gör ungar galna i spel det är faktumet att dom inte klarar sig vidare eller fastna.
jag har enligt mina egna studier här hemma har jag kommit fram till att det blir samma beteende/utbrott om dom fastnar/går dåligt i New Super Mario bros, Zelda, Grand theft auto, eller smackdown vs raw 2007

Medlem

FZ:s Rubriksättningen är intressant:
FZ: "Spelvåld förstärker aggressivt beteende"
Sydney Morning Herald (länken) "Most kids 'unaffected' by violent games"

FZ har alltså gjort en helt annorlunda tolkning av rapporten än tidning ni länkar till, och dessutom att ni poängterar det negativa i spelandet.

Det hade jag inte väntat mig.

Inaktiv

Aftonbladet kanske har köpt 49% av FZ-aktien?

signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag håller med JohnDoh här... Vafalls FZ?

Medlem
Skrivet av Tiny:

Alltid när jag haft en dålig dag på Red Orchestra servrar går alltid utanför huset med en MP40 och skjuter allt och alla. Sedan hoppar jag in i min Tiger och kör ner hela ICA.

Du också? Jag trodde jag var ensam om det!

Asso, denna diskussionen har funnits lika länge som datorspelen...underhållande men meningslös.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mack:

Ååhh.. Inte en till mongo undersökning. Har inte folk nått bättre för sig? Man behöver inte vara speciellt intelligent för att förstå svaret redan.
Varför fortsätta göra massa undersökningar när svaret är desamma som för 10 år sen? Sätt en aggresiv ungjävel framför en tv och tvinga han se alla Rambo filmerna, sen se vad som händer. Självklart blir reslutatet desamma som om snorungen skulle spela Postal eller GTA.

Det är fan upp till föräldrarna att själva ta hand om sina små äckelbarn. Bryr dom sig inte om vad ungarna sysslar med så är det ju föräldrarna det är fel på, inte fan är det spelen/filmernas fel om ungarna blir fuckade i huvvet.

Haha, så sant

Medlem

Görs massa undersökningar som inte behövs egentligen på allt möjligt.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av EliasN:

Ingen nyhet direkt, men för att man ska mörda någon behöver man ett klent psyke.

Jaaa... Eller ett väldigt starkt psyke.

12
Skriv svar