Ingen prissänkning för Xbox 360

Robot
Ingen prissänkning för Xbox 360
BME
Medlem
Ingen prissänkning för Xbox 360

Då kan de glömma att jag köper en i år, då blir det antagligen ingen 360 innan Halo 3, their loss.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Samma för mig, förutom att jag inte bryr mig det minsta om Halo3, är Gears of war jag vill ha


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hepp, funderade faktiskt på o köpa om dom sänkte ner premium paketet till runt 3200kr, men icke.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Dem kommer garanterat sänka priset när dem märker hur bra PS3:an säljer. Helt hundra på det, kanske inte med mycket eller fullständigt men under första veckorna efter ps3 release kan jag tänka mig 500spänns sänkning i pris... Men ni som inte köpt 360 än borde inte köpa den ändå förrän nästa år, efter dem har bytt till nya 65nm prollen... blir tystare och kallare maskin..slipper jetmaskinerna som låter i dagens 360!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Dem kommer garanterat sänka priset när dem märker hur bra PS3:an säljer.

Skämtar du eller? PS3an kommer inte ha en chans mot Xbox 360 och Wii om priset inte sänks. Håller däremot med om att vänta tills maskinen får den nya 65nm CPUn, för priset lär sänkas i samma veva där också.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Med alla officiella uttalandena att PS3:an kommer kosta betydligt mer än XBOX360 samt att Microsoft inte anser Wii vara en "riktig" konkurrent är det föga förvånande de inte lovar en framtida prissänkning. De känner sig trygga.
Ska onekligen bli intressant se om försäljningssiffrorna av dessa nya konsoller kommer tvinga dem ompröva detta beslut.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dem kommer garanterat sänka priset när dem märker hur bra PS3:an säljer. Helt hundra på det, kanske inte med mycket eller fullständigt men under första veckorna efter ps3 release kan jag tänka mig 500spänns sänkning i pris... Men ni som inte köpt 360 än borde inte köpa den ändå förrän nästa år, efter dem har bytt till nya 65nm prollen... blir tystare och kallare maskin..slipper jetmaskinerna som låter i dagens 360!!

Det är ju dock inte cpukylaren som låter utan dvd-spelaren, så ljudnivåmässigt kommer det knappast bli någon skillnad.

Inaktiv
Skrivet av cruZZade:
Skrivet av HaZe303:

Dem kommer garanterat sänka priset när dem märker hur bra PS3:an säljer. Helt hundra på det, kanske inte med mycket eller fullständigt men under första veckorna efter ps3 release kan jag tänka mig 500spänns sänkning i pris... Men ni som inte köpt 360 än borde inte köpa den ändå förrän nästa år, efter dem har bytt till nya 65nm prollen... blir tystare och kallare maskin..slipper jetmaskinerna som låter i dagens 360!!

Det är ju dock inte cpukylaren som låter utan dvd-spelaren, så ljudnivåmässigt kommer det knappast bli någon skillnad.

DVD-spelaren kommer även den att bytas ut, som de är idag så låter den som ett monster som ska äta upp spelet, vilket den tydligen har gjort för vissa


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Zoidberg:
Skrivet av HaZe303:

Dem kommer garanterat sänka priset när dem märker hur bra PS3:an säljer.

Skämtar du eller? PS3an kommer inte ha en chans mot Xbox 360 och Wii om priset inte sänks. Håller däremot med om att vänta tills maskinen får den nya 65nm CPUn, för priset lär sänkas i samma veva där också.

Jag håller med, ps3:an är för dyr. Och jag älskar min 360, även om den är högljudd och varm. Men jag tror ändå att Ps3:an kommer sälja som guld!!! Dyrt men eftertraktat!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Nja, Ps3an kanske säljer som guld i Japan och bland de mer rika, men för medelsvensson är den alltför dyr för att ens kunnas tänkas köpas. Sedan gjorde de ett väldigt fatalt misstag när skillnaderna på de olika varianterna av den är rejält olika, till skillnad från 360n där det enda som skiljde var en hårddisk, en krombelagd lucka till dvdn, HD-kablage och en trådlös handkontroll. Och dessa saker kan man ju köpa till, vill man kunna köra blueray på sin Ps3a så måste man köpa den dyra varianten direkt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

youre greedy filthy bastards....

man kan förstå att ps3an kommer å bli dyr...man får juh en inbyggd ps2a i den..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Måste köpe den dyra varianten om man vill köra blueray? slipper man blueray i den billigare? Då måste ju den bli rejält billigare.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Oavsett om MS planerar en prissänkning eller inte kommer de såklart nu säga att det inte blir någon.

Om de aviserar en prissänkning riskerar de ju att folk som planerar att köpa oavsett väntar och köper till ett lägre pris. Hur ofta aviseras prissänkningar ett halvår framåt?

..och såklart kan det även vara så att de faktiskt inte tänker sänka priset.

Medlem
Skrivet av cleor:

Måste köpe den dyra varianten om man vill köra blueray? slipper man blueray i den billigare? Då måste ju den bli rejält billigare.

Nej båda varianterna kan köra blue-ray, båda har blue-ray spelare MEN eftersom det inte finns nåt HDMI-uttag på den billigare modellen kan man inte köra filmer och spel i högupplöst format - 1080p

Medlem
Skrivet av MacCoy:

youre greedy filthy bastards....

man kan förstå att ps3an kommer å bli dyr...man får juh en inbyggd ps2a i den..

Sicket geni du är


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av cleor:

Måste köpe den dyra varianten om man vill köra blueray? slipper man blueray i den billigare? Då måste ju den bli rejält billigare.

Nej båda varianterna kan köra blue-ray, båda har blue-ray spelare MEN eftersom det inte finns nåt HDMI-uttag på den billigare modellen kan man inte köra filmer och spel i högupplöst format - 1080p

Något några säkert tycker är mindre viktigt nu men kommer bli väldigt snea på när de väl skaffat plasma/lcd med HD-TV... Jag fattar inte hur de kan göra en sån fadäs, faktiskt. Eller försöker de faktiskt lura sina kunder??


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Nej båda varianterna kan köra blue-ray, båda har blue-ray spelare MEN eftersom det inte finns nåt HDMI-uttag på den billigare modellen kan man inte köra filmer och spel i högupplöst format - 1080p

Båda kan faktiskt köras i 1080p, men den billigare kommer inte vara lika framtidssäker, för den inte har HDMI, så kommer den inte heller ha HDCP. Och om några år, måste man ha HDMI, för alla filmer, spel, musik kommer vara hdcp kodat och har du inte HDMI så kan du inte använda dem alls. Du kan bara spela dina spel genom analoga signaler som komponent.

Det som stör mig, är det här med HDMI 1.3. Jag har precis köpt en LCD 37" HDMI tv, men den har HDMI 1.2 och jag vet inte hur det blir med att köra HDMI 1.3 på min TV. Om det inte går att använda kommer jag blir superlack. Den här TV:n kostade skjortan av mig!! :):evil:


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Båda kan faktiskt köras i 1080p, men den billigare kommer inte vara lika framtidssäker, för den inte har HDMI, så kommer den inte heller ha HDCP. Och om några år, måste man ha HDMI, för alla filmer, spel, musik kommer vara hdcp kodat och har du inte HDMI så kan du inte använda dem alls. Du kan bara spela dina spel genom analoga signaler som komponent.

Det som stör mig, är det här med HDMI 1.3. Jag har precis köpt en LCD 37" HDMI tv, men den har HDMI 1.2 och jag vet inte hur det blir med att köra HDMI 1.3 på min TV. Om det inte går att använda kommer jag blir superlack. Den här TV:n kostade skjortan av mig!! :):evil:

Jovisst det där med hdcp vet jag om men hur kör du 1080p utan hdmi? Komponent eller? Har den ens några komponent-utgångar? Skulle inte förvåna mig om det finns nån inbyggd begränsning på komponent-signalen så den max kan köra 480p eller kanske 720p, vissa tillverkare bygger ju in såna begränsningar för att man inte ska kunna kopiera högupplöst material från komponent-utgångarna...

Det går nog alldeles utmärkt att köra 1.3 på 1.2 bara att du inte kan dra nytta av de nya finesserna.

Inaktiv

blir ingen 360 på ett tag då. :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Flakmonkey
Skrivet av peter_lovgren:

Jovisst det där med hdcp vet jag om men hur kör du 1080p utan hdmi? Komponent eller? Har den ens några komponent-utgångar? Skulle inte förvåna mig om det finns nån inbyggd begränsning på komponent-signalen så den max kan köra 480p eller kanske 720p, vissa tillverkare bygger ju in såna begränsningar för att man inte ska kunna kopiera högupplöst material från komponent-utgångarna...

Det går nog alldeles utmärkt att köra 1.3 på 1.2 bara att du inte kan dra nytta av de nya finesserna.

Som jag har förstått det så kan komponent köra 1080p utan problem... dock så finns det rättigheter som filmbolagen satt upp som gör att man inte kan köra 1080p med något annat än HDMI... Du kommer alltså kunna använda 1080p med spelen med den billigare versionen av PS3 men inte filmer... det är iaf så jag hört att det är, är dock inget proffs på det här så ta det inte som någon absolut sanning ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av peter_lovgren:

Jovisst det där med hdcp vet jag om men hur kör du 1080p utan hdmi? Komponent eller? Har den ens några komponent-utgångar? Skulle inte förvåna mig om det finns nån inbyggd begränsning på komponent-signalen så den max kan köra 480p eller kanske 720p, vissa tillverkare bygger ju in såna begränsningar för att man inte ska kunna kopiera högupplöst material från komponent-utgångarna...

Det går nog alldeles utmärkt att köra 1.3 på 1.2 bara att du inte kan dra nytta av de nya finesserna.

Som jag har förstått det så kan komponent köra 1080p utan problem... dock så finns det rättigheter som filmbolagen satt upp som gör att man inte kan köra 1080p med något annat än HDMI... Du kommer alltså kunna använda 1080p med spelen med den billigare versionen av PS3 men inte filmer... det är iaf så jag hört att det är, är dock inget proffs på det här så ta det inte som någon absolut sanning ^^

Visst kan man köra 1080p med komponent, men det kan vara svårt pga av det som jag nämnde; inbyggda begränsningar till följd av det du nämnde; "filmbolagsregler" ...men en (många?) fråga återstår finns det komponent-utgångar på den...har inte sett några på de bilder som släppts.

Kul tråd det här...ämne prissänkning xbox360 - diskussion om ps3:up:

Medlem

Jag tror du är helt rätt nosnos... typ samma saker jag hört!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

BME
Medlem
Skrivet av jackal_:

Oavsett om MS planerar en prissänkning eller inte kommer de såklart nu säga att det inte blir någon.

Men nu har de sagt att det INTE ska bli en prissänkning i år, alltså kan de inte backa, för om de sänker priset i år så betyder det att de har ljugit.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Du kan bara spela dina spel genom analoga signaler som komponent.

hmm trodde att komponent körde med en digital singnal, är det bara analogt med komponent alltså?


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av HaZe303:

Du kan bara spela dina spel genom analoga signaler som komponent.

hmm trodde att komponent körde med en digital singnal, är det bara analogt med komponent alltså?

Japp, bara analoga signaler med komponent...

1
Skriv svar