Mycket speltid i Prey-demon

Robot
Medlem
Mycket speltid i Prey-demon

1-2 timmars demo ?

Halva spelet på demo då eller ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

ungefär 5 banor vad jag hört, kan bli gotti


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

En tredjedel utav spelet? Vad i...

Medlem

En till två timmar, ungefär som vanliga "Real Arcade" spel då Ja, jag spelar dom ibland, dom är bra som tidsfördriv

Medlem

Smart av dom.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Medlem

Fint Initiativ

Inaktiv

Det var ovanligt schysst.

Medlem

Att demot bestod av ungefär tredjedel av spelet var ju snarare det som var normen på den gamla goda tiden, då Apogee/3D Realms med flera banade väg med sharewaremodellen. Detta är ju inte så långt därifrån. Att folk nu har vant sig vid inget demo alls eller nån kort ihoprafsad sorglig historia är ju inte de respektabla spelhusens fel.

Spel som jag kommer att tänka på såhär direkt där demot/sharewareversionen var ungefär en tredjedel av hela spelet:
Doom, Duke Nukem 3D, Quake, Descent, Hexen, Quake 2, etc. etc.

Medlem

Hoppas det är ifrån början också, så det intevar som i HL demot. Bra demo för den delen, vill bara veta allt från början.


signatur

Videomupp

Medlem

Woh, fan vad najs!


signatur
Medlem

coolt! 8)


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av Forcie:

Spel som jag kommer att tänka på såhär direkt där demot/sharewareversionen var ungefär en tredjedel av hela spelet:
Doom, Duke Nukem 3D, Quake, Descent, Hexen, Quake 2, etc. etc.

Quake 2 var ju knappast en tredjedel av spelet och Duke Nukem 3D inte heller i närheten. Dock så var Duke 3D ett ganska långt spel och demot var ju även det rätt så tilltaget, men inte i närheten av en tredjedel.

Det som jag däremot skulle vilja se mer av är Half-Life: Uplink som var producerat som ett helt fristående kapitel i historien så då fick man inga spoilers av den riktiga storyn

/ LordDaimos

3D Realms är ju mästarna när det gäller produktion av spel så jag blir inte överraskad ifall demot är riktigt välarbetat Skönt att man ska kunna fortsätta i hela spelet med sin save från demot

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hoppas det är ifrån början också, så det intevar som i HL demot. Bra demo för den delen, vill bara veta allt från början.

Ja det är från början, och du kan t om fortsätta från dina save´s från demot och använda dem i fulla spelet sen när du köpt det... Tycker jag e riktigt najs... så borde dem andra göra också. Och dem som snackar om spoilers, vadå spoilers, om ni börjar spela första delen av spelet med demo, och fortsätter sen i fulla "retail" spelet, så är det ju inga spoilers, det är ju mer en tidig start. Och innan man hunnit spela klart demot, så finns nog full version ute i handeln....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Mycket bra initiativ:)
Fick mig att tänka på Duke3d direkt hehe

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:

Quake 2 var ju knappast en tredjedel av spelet och Duke Nukem 3D inte heller i närheten. Dock så var Duke 3D ett ganska långt spel och demot var ju även det rätt så tilltaget, men inte i närheten av en tredjedel./ LordDaimos

Jag minns nog fel då, för jag har för mig att duke3d demot var första episioden av 3. Men det kanske det inte var?

Q2-demot var därimot kort som attan


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av Hoodkurt:

Jag minns nog fel då, för jag har för mig att duke3d demot var första episioden av 3. Men det kanske det inte var?

Q2-demot var därimot kort som attan

Ja, Duke 3D Shareware var ju hela L.A. Meltdown, sex banor i allt vad jag minns.. eller kanske sju om man räknar med den hemliga också. Att de andra episoderna hade en eller två banor mer var ändrar inte på att sharewaret var ungefär en tredjedel... och fjärde episoden kom ju långt senare i expansionspack.

Q2-demot har ni rätt i att det var kort, vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det.

Medlem

NU börjar vi snacka nostalgi på hög nivå! Man måste vara ganska säker på sin produkt för att ta till detta och de som gnäller på att de inte fått testa spelet "tillräckligt innan man köper" när de släpper flera timmars spelande gratis har ingen moral alls... Så här gör man för att minska piratandet!

Bra 3D Realms! Nu kanske ni kan göra klart Duke Nukem Nevereverland också?


signatur

- r4z0r -

Medlem

Känns som att man har mkt lättare att "fastna" för spelet om man fastnar för storyn och bara måste spela vidare. Smart!

Medlem

Såg ut som Doom3 tyckte jag. Känns ointressant.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Ser inte riktigt likheterna med Doom3, det är lååångt ifrån lika uppenbart som i Quake4, så den där historien går jag inte på.

Medlem

Ja det här är jättebra, förhoppningsvis (inte alltför stora) så tar andra bolag efter. Men som sagt, money talks, bs walks... så inga stora förhoppningar här...

Ps. Det enda detta spel har i likhet med Doom3 är grafikmotorn/spelmotorn. Men den är modifierad så in i attans, t ex Xbox360 versionen har Venom gjort om från OGL till DirectX så spelet ska flyta på bättre på Xenon chippet. Jag tror det här blir första bra OGL spel på 360´n, ska bli fint o lira PREY på nya 37" LCD´n, ser så snyggt ut i mina ögon...:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Synd att alla spel inte gjorde så här... kan ni tänka er 1/3 av Oblivion gratis?

cleor, förutom att det är ett first person shooter spel som för det mesta utspelar sig i diverse korridorer så har detta spel inget med Doom 3 att göra. Dom saker dom har lagt till i detta spel är grejor som skum gravitations switch (upp kan bli ner helt plötsligt), ett system för när man dör så kommer man in i ett litet mini-game för att komma tillbaka, teleportrar som man ser och kan skjuta igenom... och framför allt, mer variation.

Klart, ett FPS är ju just det... en shooter. Det är ju detta med, gillar man inte såna så kommer ju detta inte bli något speciellt övertalande. Antagligen en av dom bättre såna dock.

Medlem

det är egentligen konstigt hur demo/sharewarescenen har blivit så liten. det måste ju egentligen vara det optimala sättet att göra "gratis" reklam för sitt spel. och det är ren fakta att när folk pratar om en produkt så säljer den mer. att få folk att prata gör man genom att ge dom en försmak. ett demo.
tackar tackar
hoppas nu prey blir bra, känns inte som 3drealms första marknadsföringsidé från -99 eller vad det var är lika intressant längre. red faction gjorde ju skjuta sönder väggar grejen rätt bra

Medlem

Känns som ett riktigt skoj spel. Hoppas jag får min 24" tills spelet kommer.
Vad är det för motor i spelet? Är det en egen? Kan man "gissa" om spelet kräver mycked hårdvara? Är det BF2-krävande eller Quake 4?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

det var en bra nyhet 3drealms är de absolut bästa utvecklarna som tänker på sina kunder bra jobbat

de kan ibland vara lite långsamma om man tänker på dnforever

men bra genomtänka och rejält buggfria spel har de då alltid släppt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

det var en bra nyhet 3drealms är de absolut bästa utvecklarna som tänker på sina kunder bra jobbat

de kan ibland vara lite långsamma om man tänker på dnforever

men bra genomtänka och rejält buggfria spel har de då alltid släppt

3drealms har ju inte gjort något själva sen typ playstation 1 tiden. Visst dom verkar vara duktiga på att hitta på koncept och låta andra studios göra spelen men att göra spelen själva verkar dom inte kunna.

Medlem

Ptjaa, det här kommer ju antingen hjälpa eller stjälpa beroende på hur välarbetat det blir. Men som man har sett från olika skärmdumpar och varierande in-game filmer så ser det, i min åsikt, väldigt lovande ut och ska nog inte bli helt misslyckat. Det var längesedan spelvärlden fick en riktigt bra titel som Duke Nukem 3D var på sin tid osv. "Your ass, your face, what's the difference?" *nostalgitripp*


signatur

Fueled by coffee.

12
Skriv svar