Back to the Future: The Game - Episode I

Robot
Back to the Future: The Game - Episode I

Efter att ha gjort sina egna skildringar av ett par av Lucasarts största titlar har Telltale siktat in sig på två filmklassiker. Jurassic Park släpps senare i år men den första av fem delar av Back to the Future är redan här.

#telltale-games


Medlem
Back to the Future: The Game - Episode I

Tycker det ser rätt så charmigt ut. Och Christopher Lloyd kommer man nog inte glömma så länge man lever för rollen i filmerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mysig recension.. men hur kan "Håller det fyra gånger till?" vara kritik till detta spel?


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag köpt det as kul varit längtar till nästa del kommer spänning på hög nivå

Medlem

Jag tyckte första delen var rätt bra. Lite väl kort om man jämför med andra episodspel som Sam & Max eller ToMI, men det var nog enbart för att det var lättare pussel. Det var inte så hemskt roligt att man började skratta, men det var ett mysigt äventyr rätt igenom.

Jag hoppas bara att de kommande episoderna blir lite mer kluriga, så att de håller längre.

Underbar introduktion till en mycket saknad franchise.
Första delen var lite väl kort och Tannen var tyvärr inte sådär over the top som han brukar vara.
Lloyd och AJ gör karaktärerna Marty och Doc rätta.
Jag ser fram emot del 2 snarast möjligt. so tell me doctor, where are we going this time.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hm, hur ser det ut med priserna på resterande episoderna? 200kr per episod låter lite väl saftigt... Eller? Hur långt är spelet förhållandevis till priset?

Medlem

Det var som fan, trodde spelet skulle bli ganska dåligt, fast å andra sidan hade jag inte sett något gameplay.

Lär passa på och testa detta om jag får chansen.

Medlem
Inaktiv

Älskar filmerna, detta spel är ett måste i min spelhylla


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

var köper man det bäst? på telltales hemsida eller?

red: såg att det fanns på steam... blir nog lättast där

Medlem
Skrivet av Wingu:

Hm, hur ser det ut med priserna på resterande episoderna? 200kr per episod låter lite väl saftigt... Eller? Hur långt är spelet förhållandevis till priset?

Eh, jag tror bestämt att det är det priset för hela paketet, dvs de 4 övriga episoderna får du för 0 kr.

Medlem

Väldigt skönt spel, men nu är det dags att dem släpper lite info om Jurassic Park!


signatur

Videomupp

Medlem

Oboy, om det här är "den riktiga" uppföljaren så måste jag sätta tänderna i den en vacker dag. Jag älskar BTTF trilogin och har länge velat se en fortsättning, tack Telltale!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Wingu:

Hm, hur ser det ut med priserna på resterande episoderna? 200kr per episod låter lite väl saftigt... Eller? Hur långt är spelet förhållandevis till priset?

Eh, jag tror bestämt att det är det priset för hela paketet, dvs de 4 övriga episoderna får du för 0 kr.

Aha, det är så det funkar alltså. Tack för svaret.

Medlem

Bra spel men på tok för kort..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

kommer detta mästerverk på ps3an ???

Medlem

Säger som dasslock


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

jag spelade igenom det igår tog la typ 2 timmar max, den enda gången som jag verkligen uppskatta spelet var när han satte sig och körde med delorianen tillbaks till dåtiden.

Jag tyckte spelet typ var likadant som lola 3d och leisure suit larry förutom att detta var mycket bättre med tanke på att om man fastna på något idiotiskt problem kunde man hinta sig fram till det.

1
Skriv svar