Storväxt Battlefield 3-patch släpps i veckan

Medlem

Javelinen har lika mycket skada som RPG eller SMAW när man skjuter manuellt, det är sjukt dåligt...

Det är MYCKET sällan som någon använder soflam så det är lika sällan man dör utav Javelin.

En annan sak också- Jag har nu låst upp 3rd gunner i MBT så jag kan lasra direkt från tanken, jag menar alltså att jag kan lasra och föraren har Guided missile så kan man i princip äga hela slagfältet.

Men när jag försöker fråga någon på servern om det så svarar inte en jävel...
Hatar public.

Medlem

Ni glömde säga att dom nerfar även tactical flashlight

Medlem

Skulle gärna se möjligheten att köra alla kartor som nattbanor.

Inaktiv

jag glömde bort att bf 3 existerade samma sekund som jag startade skyrim

Medlem
Skrivet av totte1015:

Javelinen har lika mycket skada som RPG eller SMAW när man skjuter manuellt, det är sjukt dåligt...

Det är MYCKET sällan som någon använder soflam så det är lika sällan man dör utav Javelin.

En annan sak också- Jag har nu låst upp 3rd gunner i MBT så jag kan lasra direkt från tanken, jag menar alltså att jag kan lasra och föraren har Guided missile så kan man i princip äga hela slagfältet.

Men när jag försöker fråga någon på servern om det så svarar inte en jävel...
Hatar public.

Blev sjukt besviken när jag såg hur det där faktiskt funkade ;/ Här har man grindat som fan och sett fram emot att låsa upp den, så måste man själv sitta där och inte få några kills alls.. så fort man sitter i tanken med upplåsningen borde det kunna komma in en tredje, imo. Och så klart går det ju inte att göra själv heller, hoppar man dit och låser och sen tillbaka för att skjuta så förlorar man målet. Det kan jag förstå. Men inte att man absolut måste sitta där själv :/
BUT WHAT ABOUT TEAMWOOOOORK? Säger nån då, jovisst.. men man ska ju ha kul också. Nu blir det väl att vänta på kompisar som låser upp, så man kan rotera lite! Det kommer äga tror jag, tre pers i tanken o voice <3 Hetttts!

Medlem

Kommer buggar som att aim & hud försvinner eller perks som hänger i luften eller buggen som gör att du hamnar i blå spectater vy och måste vänta tills banan laddas om för att få spawnas igen, eller odödlighets buggen på metro där du bara kan dö utav handgranat. lagget i menu som är enorm känns som en evighet mellan knapptryck och att det händer nått, och lagg buggen på siene crossing. eller den 1sec svarta ruta som blir när man kliver in i en öppen buggy, och bad luck buggen som kan ta dit liv lite när som hälst vid kliv in i ett fordon ståendes stilla ja var som, alla dessa buggar är xbox360 buggar finns det en lista som går igenom buggfixar eller e detta bara en patch där vapen styrka ändras?

Medlem
Skrivet av Idono:

Jag fattar dock inte vad DICEs design team tänkt med. Det är väldigt uppenbart att saker är sjukt ur balans.

IRNV borde aldrig har designats som den gjorts från första början. I grund och botten är det bara en legaliserad texturehack. Den har ingen som helst funktionallitet som ett riktigt IR sikte då den kan användas mitt på ljusa dagen, den ser igenom rök osv och olika ljus styrkor påverkar den inte.
.

Vet inte om det bara är jag, men det fiffiga med just IR-sikte är att den bland annat ser genom just rök, den funkar alldeles utmärkt att användas på ljusan dagen, och ljusstyrkor är inget större problem det heller. Jobbar som brandman och där används IR-kameror flitigt, att använda den inne i ett rökfyllt rum till exempel är verkligen som natt och dag. Man kan inte se sin hand framför sitt ansikte, men med kameran ser man tydligt hela rummet i displayen. Användning i olika ljusa miljöer är heller inget problem, då displayen automatiskt justerar sig hela tiden för att behålla samma kontrastvärden. Dvs skärmen visar samma bild oavsett om en lampa är tänd eller inte, skillnaden är att just själva lampan också syns på skärmen.

IR-kameror arbetar med temperaturskillnader, med noggrannheter ner på under 1 celsius. Därav behöver man inte kolla på en brasa en vinterdag för att registrera förändringar.

Tänkte bara bidra med mina bekantskaper med IR-teknik. Måhända var det värre för några år sedan, har också stött på kameror med betydligt mer "lagg" i skärmen än de nya, likaså brukar de ha en rätt begränsad räckvidd, säg 10-15 meter på sin höjd. Men å andra sidan, arméns prylar borde väl vara "the shit"

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Javas:

Haha, "Vi slåss inte en sekund till innan patchen släppts!" Precis som jag skulle säga.
Hoppas det går att spela mer än max två-tre rundor nu utan krasch.

Hoppas att Dice bytt ut ryssarna mot Mec i Back to Karkand, vore riktigt bra för nostalgitrippen

Lirade åtta timmar igår utan någon crash?
Kul för mig va?

Skrivet av totte1015:

Dom MÅSTE fixa den retarderade Javelinen!!!

När man skjuter manuellt så uppfattar raketen som att tanken är ca en meter framför tankens front...

Få ta maila Dice och klaga!

Ja jag fattar inte vad som är grejjen med det heller. Javelinen är ju gjord för att flyga upp en bra bit i luften och sen slå ner genom taket på bepansrade fordon. Fast å andra sidan kommer den bli sjukt tråkig för alla oss som gillar att köra MBTsen då den kommer i princip bli omöjlig att komma undan. Med tanke på att de flesta kartorna redan är fyllda med rpg spammandes engineers kan buggen gärna få vara kvar nu när jag tänker efter

[/quote]

Problemet med javelinen?
http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s
Ser du skillnaden? Nee förstår varför den är så nerfad men, när det är mer effektivt att använda SMAW/RPG så...

IR siktet går väl visst att använda på ljusa dagen? Har för mig en polare som körde stridsvagn i lumpen prata om det. Och funderar man lite på det så låter det ju inte helt otroligt att man skulle kunna göra det ljusa mörkt och tvärtom heller för den delen..
Men ja det behöver absolut nerfas! Känner mig helt handikappad utan IR i spelet


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Måste switcha klockningen varje gång jag lirar Aion, Skyrim Sc2 och så klart Failfield 3

Eller så uppdaterar du bios för ditt GFX så slipper du det sen. Antar att du har ett GTX 560-serie, antagligen också OC. Finns nya bios lite överallt, använd något program som EasyBoost så att du gör backup på den gamla först, innan du flashar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Behöver seriöst bryta mig ifrån Skyrim innan jag får för mig att ryta OSTKAKA åt lodisar på stan i tron om att de ska slungas iväg, börjar fasen kännas lite så... Kanske dags att äntligen våga köpa det nu om patchen gör sitt jobb? Är hitboxen fortfarande hej kom och hjälp mig?

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av vuze2143:

Måste switcha klockningen varje gång jag lirar Aion, Skyrim Sc2 och så klart Failfield 3

Eller så uppdaterar du bios för ditt GFX så slipper du det sen. Antar att du har ett GTX 560-serie, antagligen också OC. Finns nya bios lite överallt, använd något program som EasyBoost så att du gör backup på den gamla först, innan du flashar.

redan gjort det, funkar ej, som resten av de 60-70% som har samma problem

Medlem

Yes!!! Då kan jag börja använda min nya G400!

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Hoppas de fixar reflektionerna på optiska linser! Inte verkligt att den blänker vart man än är.
+ fixa dynamiskt väder för fasiken!!

Det är inget som någonsin kommer fixas... det är ju gjort så för att skapa en balans mellan vapnen samt att hålla nere frustrationen av att bli beskjuten utan att kunna göra något åt det.

Om det är verkligt eller inte kvittar då spelet inte strävar efter realism.

Medlem

SÅ JÄVLA NICE HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE

Medlem

Dear EA/Dice: Fix your fucking game so it wont crash evry 10 minutes.

Dearest regards,
A gamer

Medlem

men kära nån då

Inaktiv

Borde ändra Missil damagen och jävla buggarna på menyn osv o krashen. Sen så undrar jag hur en helikopter som har mer avancerad missiler än en RPG och helikoptern krävs det ca 4-6 missiler för att ta ner en tank och en RPG 2 missiler. Hoppas dom ändrar detta o buggarna. Annars är det jävligt grymt spel! BF <3

Medlem

Hoppas de fixar storlek på grupperna och gör det mer koordinationsvänligt etc. Kort och gott patcha bort konsolkänslan och ta inspiration från Project Reality.... nåja man kan väl drömma

Medlem

BC2 är ju typ roligare än bf3. Men smaksak kanske :). I BC2 var det mer utmanande och förstörelsen var mycket roligare.

Medlem

Blir nog att pausa med Skyrim om det visar sig bli en ordentlig förbättring! (behövs dessutom nu när jag blivit klar med College of Winterhold...jävla skräp questline..för rushat. )

Medlem
Citat:

Problemet med javelinen?
http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s
Ser du skillnaden? Nee förstår varför den är så nerfad men, när det är mer effektivt att använda SMAW/RPG så...

Jösses, blev ju bara smulor kvar av tankeländet!
Definitivt inte den effekten i BF3. Fixa Javelin så man får nytta av sin smoke i tanken!

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Javas:

Haha, "Vi slåss inte en sekund till innan patchen släppts!" Precis som jag skulle säga.
Hoppas det går att spela mer än max två-tre rundor nu utan krasch.

Hoppas att Dice bytt ut ryssarna mot Mec i Back to Karkand, vore riktigt bra för nostalgitrippen

Lirade åtta timmar igår utan någon crash?
Kul för mig va?

Skrivet av totte1015:

Dom MÅSTE fixa den retarderade Javelinen!!!

När man skjuter manuellt så uppfattar raketen som att tanken är ca en meter framför tankens front...

Få ta maila Dice och klaga!

Ja jag fattar inte vad som är grejjen med det heller. Javelinen är ju gjord för att flyga upp en bra bit i luften och sen slå ner genom taket på bepansrade fordon. Fast å andra sidan kommer den bli sjukt tråkig för alla oss som gillar att köra MBTsen då den kommer i princip bli omöjlig att komma undan. Med tanke på att de flesta kartorna redan är fyllda med rpg spammandes engineers kan buggen gärna få vara kvar nu när jag tänker efter

Problemet med javelinen?
http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s
Ser du skillnaden? Nee förstår varför den är så nerfad men, när det är mer effektivt att använda SMAW/RPG så...

IR siktet går väl visst att använda på ljusa dagen? Har för mig en polare som körde stridsvagn i lumpen prata om det. Och funderar man lite på det så låter det ju inte helt otroligt att man skulle kunna göra det ljusa mörkt och tvärtom heller för den delen..
Men ja det behöver absolut nerfas! Känner mig helt handikappad utan IR i spelet :([/quote]

Fast IR sikte i en pansarvagn är lite mer avancerat än det som sitter på ett gevär. Så vitt jag vet så kan man absolut inte använda portabla IR sikten på dagen då man nästan blir blind. Kolla nightvision biten i den här http://www.youtube.com/watch?v=KqUb23XCTCY&feature=related. Explosionen förblindar ju hela skärmen.

Medlem

Till er som kraschar, det kan bero på en minnesförlust i spelet och det kan fixas ifall man kollar upp det.

Det fixade mina krascher in game (spelet kraschar dock jämt vid 1:a laddningen och ibland om man byter server på själva laddningskärmen).

Jag har ett 32-bitars Windows Vista med GT 240 som grafikkort ifall ni undrar

Medlem
Skrivet av vuze2143:

redan gjort det, funkar ej, som resten av de 60-70% som har samma problem

Vad heter din bios-version?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Kuci:

Till er som kraschar, det kan bero på en minnesförlust i spelet och det kan fixas ifall man kollar upp det.

Det fixade mina krascher in game (spelet kraschar dock jämt vid 1:a laddningen och ibland om man byter server på själva laddningskärmen).

Jag har ett 32-bitars Windows Vista med GT 240 som grafikkort ifall ni undrar

Kollar upp?
Hur menar du?
Jag krashar alltid första gången med

Medlem
Skrivet av djrov:

Undrar om dom fixar så att man kan kniva fienden framifrån, är ju helt vansinnigt att det inte går.

http://invalidoz.com

Funkar.
Har inga mängder med kniv-kills, knappt 20 st., men två-tre stycken är tagna direkt i nyllet på folk.
Skillnaden är att du inte får nån bricka...

/GamerGubbe

Skrivet av Idono:

Jag fattar dock inte vad DICEs design team tänkt med. Det är väldigt uppenbart att saker är sjukt ur balans.

IRNV borde aldrig har designats som den gjorts från första början. I grund och botten är det bara en legaliserad texturehack. Den har ingen som helst funktionallitet som ett riktigt IR sikte då den kan användas mitt på ljusa dagen, den ser igenom rök osv och olika ljus styrkor påverkar den inte.

Javeling och Jet-plans A2G missil är ytterts värdelösa eftersom dem inte gör olika damage på en tank beroende på vart man träffar den. Jag kan slå ut Bepansrade fordon på 2 skott med en vanlig RPG när jag skjuter dem i baken. medans det tar 3-4 skott med låsbara missiler då hit reg och splash damage inte alltid funkar för dem

Suppport har oändligt med C4, Claymores och Mortar skott. Om något för att balansera ut det borde Ammo lådan bytts ut med någon av dem 3 sakerna. Så som medics Noob tube fungerar. Desamma gäller för Engineer. Minan borde byta ut RPG och inte repair tool. Det är sjukt obalans när en engineer slänger ut minor och väntar u närheten med en RPG för att gör på tanken.

Vissa snabbskjutande vapen har allt för stora fördelar pga. att serverberäkningarna görs allt för sällan. Satt o läste någon stans om att BF3s server bara körs på 30FPS. Det kan förklara varför hit regen är seg, fysiks collision buggar och den oändligt dåliga delayen.

Det finns fler saker men det var dem första jag tänkte på.

Fast detta är också bara balanserings bitarna.

Håller med till fullo! Men IRNV är ju bara SJUUUUUKT obalanserad. -.-

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Kuci:

Till er som kraschar, det kan bero på en minnesförlust i spelet och det kan fixas ifall man kollar upp det.

Det fixade mina krascher in game (spelet kraschar dock jämt vid 1:a laddningen och ibland om man byter server på själva laddningskärmen).

Jag har ett 32-bitars Windows Vista med GT 240 som grafikkort ifall ni undrar

Kollar upp?
Hur menar du?
Jag krashar alltid första gången med

Samma lika, kraschar alltid första start.
Win7 64-bit och Radeon 6950 upplåst till ett 6970.

Medlem
Skrivet av Idono:

Jag fattar dock inte vad DICEs design team tänkt med. Det är väldigt uppenbart att saker är sjukt ur balans.

IRNV borde aldrig har designats som den gjorts från första början. I grund och botten är det bara en legaliserad texturehack. Den har ingen som helst funktionallitet som ett riktigt IR sikte då den kan användas mitt på ljusa dagen, den ser igenom rök osv och olika ljus styrkor påverkar den inte.

Javeling och Jet-plans A2G missil är ytterts värdelösa eftersom dem inte gör olika damage på en tank beroende på vart man träffar den. Jag kan slå ut Bepansrade fordon på 2 skott med en vanlig RPG när jag skjuter dem i baken. medans det tar 3-4 skott med låsbara missiler då hit reg och splash damage inte alltid funkar för dem

Suppport har oändligt med C4, Claymores och Mortar skott. Om något för att balansera ut det borde Ammo lådan bytts ut med någon av dem 3 sakerna. Så som medics Noob tube fungerar. Desamma gäller för Engineer. Minan borde byta ut RPG och inte repair tool. Det är sjukt obalans när en engineer slänger ut minor och väntar u närheten med en RPG för att gör på tanken.

Vissa snabbskjutande vapen har allt för stora fördelar pga. att serverberäkningarna görs allt för sällan. Satt o läste någon stans om att BF3s server bara körs på 30FPS. Det kan förklara varför hit regen är seg, fysiks collision buggar och den oändligt dåliga delayen.

Det finns fler saker men det var dem första jag tänkte på.

Fast detta är också bara balanserings bitarna.

Bf3 är inte designat av spelare för spelare utan programmerare som inte kan göra en vettig bedömning.
deras UI suger, deras buggar suger, deras nätkod suger, deras konsol baserade skit suger, det mesta de försökt göra är så jäkla dåligt.
tur nog är vissa saker bra eller ok men just nu har jag gjort paus från spelet då det suger så mycket.
bör få betalt för att spela dice skit.

Medlem

Något som absolut måste fixas är de otroligt löjliga anti air fordonen samt anti-air så som stingers. Det har en ytters lång rage och det krävs tamefan ingen skill alls, plus att varenda en på hela banan kan springa runt med ett portabelt anti-air.. så sjukt hemskt balanserat mot helis, flyg.

123
Skriv svar