Brian Fargo vill samla in pengar till Wasteland-uppföljare

Robot
Brian Fargo vill samla in pengar till Wasteland-uppföljare

Är du intresserad av att skänka pengar till ett old school-rollspel i klassiskt top down-perspektiv? 1980-talsspelet Wasteland är den spirituella föregångaren till Fallout.

#wasteland, #interplay-studios, #fallout, #fallout-2


Medlem
Brian Fargo vill samla in pengar till Wasteland-uppföljare

Lätt att ag kan tänka mig detta liret. Hade jag haft gott om pengar hade jag även gärna investerat i hela projektet!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

MFZ
Medlem

detta intresserar mig nästan mer än double fines projekt.
personligen älskade jag dessa äldre rpgs så som Phantasie-serien, Roadwar, Buck Rogers etc.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ja!! Ge mig det äkta falllout 3, inte betheadas scoot and shoot. Bra fargo! Kommer absolut stödja!

Medlem

Jag kommer ge en slant helt klart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av isma:

Ja!! Ge mig det äkta falllout 3, inte betheadas scoot and shoot. Bra fargo! Kommer absolut stödja!

Nej vi vill inte ha ett fallout 3 - vi vill ha ett Wastelands 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket kickstarter nuförtiden, fast fortfarande inget som stödjer mitt drömprojekt

dvs ett old-school survival horror-spel

Medlem

Hell YES! Detta kommer att stödjas.

För övrigt så anser jag att Fallout 3 är mycket bättre än Fallout 1 och 2, men Wastelands var grymt på sin tid så en uppföljare skulle sitta fint.

Mer post-apokalyptism till folket!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

omg omg omg... Drömmer jag?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

För övrigt så anser jag att Fallout 3 är mycket bättre än Fallout 1 och 2

Hädare!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SID 6.7:

För övrigt så anser jag att Fallout 3 är mycket bättre än Fallout 1 och 2

Hädare!

Konservatist!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hell yes!


signatur
Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SID 6.7:

För övrigt så anser jag att Fallout 3 är mycket bättre än Fallout 1 och 2

Hädare!

Konservatist!

Ja för oblivion with guns är ju så nytänkande

Medlem

Aldrig kört detta spel men hade hellre sett ett nytt crash n burn (det från 2004 eller nåt).

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SID 6.7:

För övrigt så anser jag att Fallout 3 är mycket bättre än Fallout 1 och 2

Hädare!

Konservatist!

Det va' bättre förr!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SID 6.7:

För övrigt så anser jag att Fallout 3 är mycket bättre än Fallout 1 och 2

Hädare!

Konservatist!

Det va' bättre förr!

Ju förr destå bättre!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gammal och desperat nog. Men fan vet om jag har lust att investera i spel som kanske aldrig blir färdiga.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

En miljon dollar? Herrn behagar skämta...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Ja! Det här ska det skänkas pengar till

Wasteland är helt underbart, likaså Fallout 1 och 2. Fallout 3 var en enda lång besvikelse och en våldtäkt på allt som är Fallout! New vegas blev däremot riktigt lyckat.

Medlem

Löjligt. Gå till banken, låna en miljon och tjäna pengarna på att folk köper spelet istället.

Wasteland var ett av mina absoluta favoritspel när det kom, men tiden har inte stått still sen dess, mycket har hänt och ett "klassiskt isometriskt top-down perspektiv" (hur nu det är möjligt FZ?) vetifan om det överlever på egna ben i dagens spelsamhälle.

Men idén om att investera i spel innan de tillverkas är intressant om det skulle innebära att man slipper betala för spelet när det är klart och att de som betalat får vara med och bestämma i begränsad utsträckning. Kanske ett sätt att motverka piratade spel i framtiden?

En spelidé presenteras --> mål att samla in X antal pengar för att det skall realiseras --> realisera spelet --> distribuera till de som betalat, de är fria att göra vad de vill med "sin" kopia. Om X antal pengar inte kan samlas in=finns inget genuint intresse i marknaden=återbetalning av pengarna. Om spelet, efter relisering, visar sig gå att sälja=kickback till de ursprungliga investerarna [ägarna].

Medlem

Najs! Härliga Commodore 64-minnen. Kommer ihåg att man fick extra XP när man använde närstridsvapen, så man stack iväg med en enda gubbe i partyt som man utrustade med proton axe. Ka-tjing!

Medlem

Lite härligt är det allt. Jag har nog kvar detta på gamla 5,25" diskar nånstans till 64:an. En solklar favorit var det på den tiden.

Ett öga lär jag nog hålla på detta i alla fall

Medlem

Tja, fast jag tycker att de låter mycket intressant skulle ja nästan vilja se nån visuellt exempel på hur det skulle bli typ. Jag menar att ja inte vill investera i något ja sen märker att de inte var alls något för mig

För övrigt så kan de ju inte bli en större katastrof än Bethesdas Fallout 3.... Bethesda skulle inte kunna göra ett intressant spel om så deras liv hängde på det.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Jag kommer utan tvekan att stödja det här, men har det blivit den nya flugan bland stora spelveteraner att samla in pengar för att skapa sina spel?

Medlem

Nu har jag inte spelat Wasteland men jag har läst om det och jag är ett stort fan av Fallout. Kul som tusan att se att alltfler börjar använda den här formen av sponsring för att utveckla spel, kan lätt tänka mig att stödja det är och andra projekt, delvis för att ge en känga till dagens utgivare och visa dom att de sitter inte så säkert som de tror och delvis för att detta sätt innebär betydligt mer innovation för spelen som utvecklas, utvecklarna jobbar enbart för spelarna, precis som det borde vara.

En uppföljare eller remake på Overlord hade varit grymt men det lär väl knappat hända, inte ens via den här formen av spelutveckling.

Medlem

Sandman666: Det är väl ungefär precis så det fungerar på Kickstarter som du beskrev. Enda skillnaden är väl att investerarna inte får ta del av eventuell vinst senare, men när det gäller tex Double Fines Adventure får alla som bidragit med minst 15$ ett exemplar av spelet när det är klart. Och skulle ett Kickstarterprojekt inte komma upp i målsumman dras inga pengar från investerarna, det är först när summan är nådd som man betalar.

Medlem

Enda chansen till att få se den här typen av spel igen så kan nog tänka mig att slängs in en 100-lapp eller 2. Jag är ganska trött på hur spelbranschen ser ut idag och hur vissa genrer "glömts" bort alt fördummats ner . Dock tycker jag de här kickstarter projekten kan vara lite tydligare i att presentera sin vision. Vi fans förtjänar samma sorts presentation som en investerare skulle få.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Ska nog slaska in ett par dollar iaf! Är ju lätt ett projekt man vill vara med och hjälpa få fram! This is great news helt klart!

Medlem
Skrivet av Jeppeboy:

Sandman666: Det är väl ungefär precis så det fungerar på Kickstarter som du beskrev. Enda skillnaden är väl att investerarna inte får ta del av eventuell vinst senare, men när det gäller tex Double Fines Adventure får alla som bidragit med minst 15$ ett exemplar av spelet när det är klart. Och skulle ett Kickstarterprojekt inte komma upp i målsumman dras inga pengar från investerarna, det är först när summan är nådd som man betalar.

Aha, jag var inte riktigt medveten om att det finns ett koncept som Kickstarter (trodde jag fått en idé! ). Hur som helst verkar det intressant i flera avseenden.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

En miljon dollar? Herrn behagar skämta...

Det kostar att utveckla spel och en miljon dollar är inte ens särskilt mycket.
Jag tycker dessa kickstarter projekt, wmd med mera är riktigt bra initiativ , möjligheten finns att det då kommer göras vettiga spel och inte minst vettig PC versioner.

1
Skriv svar