Nya spelsystem skapar bättre flyt i NHL 13

Robot
Nya spelsystem skapar bättre flyt i NHL 13

Se när utvecklarna går igenom förbättringarna i höstens stora hockeylir!

#ea-sports, #nhl-13


Medlem
Nya spelsystem skapar bättre flyt i NHL 13

Men kan de lägga in vapen då, så man kan spela spelet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kommer det komma till PC överhuvudtaget? =/

Medlem

Såg hemskt ut. Dels så verkar grafiken vara densamma som hela den här konsolgenerationen, och vad har hänt med skridsko-animationerna? Nästan så att Mass Effect 3 hade vackrare sprintanimation

Emp:
Nej, intresset är för litet.

Medlem

Ja det ser ju ut som skit iallafall

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Emp:
Nej, intresset är för litet.

Vilket är lustigt eftersom NBA 2K från 2K Sport kommer till PC. Även NBA 2K13 som släpps i höst. Kan inte tänka mig att det finns ett mindre intresse för NHL än NBA på PC även om den senare är större tittarmässigt i USA.

Fast du kanske menade att EA:s intresse?

Buio:

2K Sports och EA Sports är ju olika företag, och resonerar därmed olika. Basket är ju hur som helst en betydligt större sport än hockey i USA, vilket så klart spelar in. USA är ju överlägset viktigaste spelmarknaden, trots allt. Kan tänka mig att basketspel säljer bättre än hockeyspel i övriga delar av världen också, men det är bara spekulation från min sida. Hockey är trots allt en relativt smal och liten sport, med bara ett fåtal länder där det finns ett gediget intresse.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Såg hemskt ut. Dels så verkar grafiken vara densamma som hela den här konsolgenerationen, och vad har hänt med skridsko-animationerna? Nästan så att Mass Effect 3 hade vackrare sprintanimation

Skridsko-animationerna ska enligt EA vara förbättrade och verkligare i år...

Medlem

Tycker det ser skitbra ut. Gillar speciellt featuren att man kan "vända" och åka bakåt med kroppen riktad framåt. Det har verkligen saknats i de tidigare spelen.

Kommer bli svårare att försvar med backarna nu mot forwards som får ytterligare ett offensivt vapen, men å andra sidan ha de ju gjort målvakterna än bättre på att göra knasräddningar.

Hoppas bara att det går att göra riktiga onetimers och att backskott premieras så blir jag supernöjd.

Medlem

Det är sjukt att dom kan släppa nya spel varje år med så få förändringar, men visst köper folk spelen så är väl EA glada

Medlem

Kul att taktik äntligen spelar någon roll, dump and chase var ju totalt värdelöst i de tidigare spelen. Ska bli kul att lirka upp Tampa Bay's horribla spelsystem


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

FML
Medlem

Såg ju ut som de va framspolat för att få de snabbare. Inte att jag tror de men kolla bara målvaktens rörelser, ser onaturligt snabb ut. Han måste ha tagit speed eller nåt. Hetsig kille.

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Tycker det ser skitbra ut. Gillar speciellt featuren att man kan "vända" och åka bakåt med kroppen riktad framåt. Det har verkligen saknats i de tidigare spelen.

Kommer bli svårare att försvar med backarna nu mot forwards som får ytterligare ett offensivt vapen, men å andra sidan ha de ju gjort målvakterna än bättre på att göra knasräddningar.

Hoppas bara att det går att göra riktiga onetimers och att backskott premieras så blir jag supernöjd.

förstår inte riktigt vad du menar? ...åka bakåt har man kunnat göra tidigare också


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skulle jag ta en öl nu skulle jag tro det var en trailer för NHL 12

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sandman666:

Tycker det ser skitbra ut. Gillar speciellt featuren att man kan "vända" och åka bakåt med kroppen riktad framåt. Det har verkligen saknats i de tidigare spelen.

Kommer bli svårare att försvar med backarna nu mot forwards som får ytterligare ett offensivt vapen, men å andra sidan ha de ju gjort målvakterna än bättre på att göra knasräddningar.

Hoppas bara att det går att göra riktiga onetimers och att backskott premieras så blir jag supernöjd.

förstår inte riktigt vad du menar? ...åka bakåt har man kunnat göra tidigare också

Inte helt säker på detta, men jag tror inte man kunnat vända på skidskorna på det sättet i anfallszon tidigare. Tyckte det såg väldigt annorlunda ut på videon i varje fall jämfört med tidigare.

Hoppas att det blir bättre än 12an i varjefall, tycker 10an och 11an var bättre, mer distinkta och bättre fart, men jag hoppas på att 13 blir lite rappare.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Buio:

2K Sports och EA Sports är ju olika företag, och resonerar därmed olika. Basket är ju hur som helst en betydligt större sport än hockey i USA, vilket så klart spelar in. USA är ju överlägset viktigaste spelmarknaden, trots allt. Kan tänka mig att basketspel säljer bättre än hockeyspel i övriga delar av världen också, men det är bara spekulation från min sida. Hockey är trots allt en relativt smal och liten sport, med bara ett fåtal länder där det finns ett gediget intresse.

Hitta en siffra på NBA2K12 som säger att det sålt totalt 4 miljoner ex tidigare i år. Tyvärr fanns det inga totala siffror för NHL 12, men en nyhet sa att det sålde ungefär 450k första veckan.

Jag är inte kräsen, de behöver inte göra en PC-version alla år, men det vore trevligt med NHL till PC någon gång då och då. Snålt av EA.

1
Skriv svar