Senaste Walking Dead-trailern var hemmagjord

Robot
Senaste Walking Dead-trailern var hemmagjord

Det var inte Activision som låg bakom den sunkiga trailern för The Walking Dead: Survival Instinct.

#nyhetstips, #activision, #the-walking-dead-survival-instinct


Medlem
Senaste Walking Dead-trailern var hemmagjord

Det här kändes egentligen fullständigt självklart. Kolla VAD det var som var dåligt. Det var ju trailern, det som var på klippen såg ju egentligen rätt schysst ut. En dålig "trailer" (det var alltså inte ens en trailer) är inte = ett dåligt spel.

Nu kanske spelet suger sen iallafall, men den där videon gav dig INGEN information att bedömma spelet med. Fattar inte hur "sociala medier-representanten" kunde tro att det var något officiellt heller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Tycker det ser rätt beklagligt ut ändå.

Medlem

Fejkad och fejkad! Fortfarande rätt spel, eller hur?!
Spelet är inte fagert oavsett hur dom väljer och klippa och editera. Klart som fanken att Activision vill ha en fördelaktig syn på spelet annars säljer det inte. Och blir det plötsligt en massa negativ kritik så avsäger man sig allt ansvar. Självklart har man inte anlitat ngn som gjort trailern skitfet, med massa grym musik och icke ingame grafik, för ett spel blir genast mycket bättre pga en trailer!?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Om jag inte minns helt fel så är alla klippen i denna trailer från en annan video på IGN, som jag såg, där dem intervjuar en man från spelet som sitter och berättar om det. Under tiden visades dessa klipp.

Klippen är alltså från själva spelet, vilket enligt mig ser rätt uselt ut.
Sen är denna trailern möjligtvis ihopklippt av någon annan som tagit klippen från intervjun.

http://www.ign.com/articles/2012/12/24/the-walking-dead-survi...

Där har ni original videon. Hoppas det hjälpt.

Medlem

Tyckte videon kändes rätt ärlig eftersom att den inte hade en massa krusiduller. En skickligt redigerad film kan få ett kasst spel att se bra ut.

Tror att spelet kommer bli rätt dåligt, precis som videon visade.

Medlem

Bortförklaring!:)

Medlem

Börjat köra TWD för några dagar sedan, sjukt galet vad bra lir! Hoppas på mera sånt härn i framtiden, dock ska de vara bra och inte några sunkiga copior ELLER mjölka-kossan-produkter.. hoppas de kommer ihåg det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tja det ser ju knappast ut som en trailer överhuvudtaget... Väljer nog att tro på dom i detta fallet. Ser ut som ihopklippta "b-rullar" indeed med något bakgrundsljud pålagt.

Medlem

Hur bra skulle DayZ eller WarZ se ut om man tog lite random spelmoment och klippte ihop dom? Typ springer ett par sekunder i en skog, skjuter på en vägg, jagad av ett par zombies, det förmedlar inte så jättemycket, man vet ju inte principerna bakom spelet, hur det funkar och vad det försöker uppnå.

Jag ger dom en chans att visa upp något riktigt iallafall innan jag säger bu eller bä.

Haha, speljournalistiken visar återigen vilken källkritikens förkämpe den är...

Medlem

En trailer som visar gameplay?
Förstår att Activision blir upprörda, en trailer idag ska ju bara visa förrenderade scener och explosioner, inget äkta gameplay då det kan skrämma bort kunderna

Medlem

Nu visade ju faktiskt spelet klumpiga animationer och lite annat slarv så det var ju inte bara att det inte ser ut som dagens trailers gör. Det såg ju faktiskt ganska kasst ut, och är det så här final product kommer bli så är det ju bara att skratta åt..

det förklarar myskomusiken :S det enda jag kunde tänka på när jag såg den var musiken passade inte in, och det hände aldrig något i den..


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

det förklarar myskomusiken :S det enda jag kunde tänka på när jag såg den var musiken passade inte in, och det hände aldrig något i den..

Musiken var från Quake, det största spelet i världshistorien. Låt nr 4 tror jag.
Helgerån!

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

det förklarar myskomusiken :S det enda jag kunde tänka på när jag såg den var musiken passade inte in, och det hände aldrig något i den..

Musiken var från Quake, det största spelet i världshistorien. Låt nr 4 tror jag.
Helgerån!

Det förklarade varför den inte passade in ^^

Är det inte trent reznor som har gjort musiken till quake?


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

backpeddle much?

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

det förklarar myskomusiken :S det enda jag kunde tänka på när jag såg den var musiken passade inte in, och det hände aldrig något i den..

Musiken var från Quake, det största spelet i världshistorien. Låt nr 4 tror jag.
Helgerån!

Det förklarade varför den inte passade in ^^

Är det inte trent reznor som har gjort musiken till quake?

Stämmer alldeles utmärkt, en liten hint om upphovsmannen finns i spelet, på ammunitionslådorna med spik står det NIN (Nine Inch Nails)

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sergeant Jonsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

det förklarar myskomusiken :S det enda jag kunde tänka på när jag såg den var musiken passade inte in, och det hände aldrig något i den..

Musiken var från Quake, det största spelet i världshistorien. Låt nr 4 tror jag.
Helgerån!

Det förklarade varför den inte passade in ^^

Är det inte trent reznor som har gjort musiken till quake?

Stämmer alldeles utmärkt, en liten hint om upphovsmannen finns i spelet, på ammunitionslådorna med spik står det NIN (Nine Inch Nails)

Underbart band! Trent är ju genialisk


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Medlem
Skrivet av PaLL3:

Fejkad och fejkad! Fortfarande rätt spel, eller hur?!
Spelet är inte fagert oavsett hur dom väljer och klippa och editera. Klart som fanken att Activision vill ha en fördelaktig syn på spelet annars säljer det inte. Och blir det plötsligt en massa negativ kritik så avsäger man sig allt ansvar. Självklart har man inte anlitat ngn som gjort trailern skitfet, med massa grym musik och icke ingame grafik, för ett spel blir genast mycket bättre pga en trailer!?

Spelet är antagligen i alpha.
Att du ens klagar är bara efterblivet.
Någon borde ta kommentar rättigheterna ifrån dig då du inte kan förstå simpla saker. Så som att det inte ens var en trailer, utan en leaked gameplay video från ett alpha spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av PaLL3:

Fejkad och fejkad! Fortfarande rätt spel, eller hur?!
Spelet är inte fagert oavsett hur dom väljer och klippa och editera. Klart som fanken att Activision vill ha en fördelaktig syn på spelet annars säljer det inte. Och blir det plötsligt en massa negativ kritik så avsäger man sig allt ansvar. Självklart har man inte anlitat ngn som gjort trailern skitfet, med massa grym musik och icke ingame grafik, för ett spel blir genast mycket bättre pga en trailer!?

Spelet är antagligen i alpha.
Att du ens klagar är bara efterblivet.
Någon borde ta kommentar rättigheterna ifrån dig då du inte kan förstå simpla saker. Så som att det inte ens var en trailer, utan en leaked gameplay video från ett alpha spel.

Eller så borde du ta på tänkarkepsen! Att du inte kan inläsa ngn form av sarkasm i orden som skrivs är bortom all tilltro till mänskligheten...

Om jag ska vara helt seriös så är trailers bara ett sätt att glorifiera sitt skitspel. Locka med fet musik och häftiga snabba klipp. Om spelet inte ens klarar av att locka spelar på ett "leaked gameplay" så är det fan inte värt pengarna!
Om du nu tycker att detta spelet är så otroligt fett, trots sitt magra innehåll, så köp det. Ingen som hindrar dig på ngt sätt. Men om du som så mycket kommer tillbaka till forumet med ett enda klagomål så kan du räkna med att jag kommer räcka ett långt finger åt ditt håll...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av kill455:
Skrivet av PaLL3:

Fejkad och fejkad! Fortfarande rätt spel, eller hur?!
Spelet är inte fagert oavsett hur dom väljer och klippa och editera. Klart som fanken att Activision vill ha en fördelaktig syn på spelet annars säljer det inte. Och blir det plötsligt en massa negativ kritik så avsäger man sig allt ansvar. Självklart har man inte anlitat ngn som gjort trailern skitfet, med massa grym musik och icke ingame grafik, för ett spel blir genast mycket bättre pga en trailer!?

Spelet är antagligen i alpha.
Att du ens klagar är bara efterblivet.
Någon borde ta kommentar rättigheterna ifrån dig då du inte kan förstå simpla saker. Så som att det inte ens var en trailer, utan en leaked gameplay video från ett alpha spel.

Eller så borde du ta på tänkarkepsen! Att du inte kan inläsa ngn form av sarkasm i orden som skrivs är bortom all tilltro till mänskligheten...

Om jag ska vara helt seriös så är trailers bara ett sätt att glorifiera sitt skitspel. Locka med fet musik och häftiga snabba klipp. Om spelet inte ens klarar av att locka spelar på ett "leaked gameplay" så är det fan inte värt pengarna!
Om du nu tycker att detta spelet är så otroligt fett, trots sitt magra innehåll, så köp det. Ingen som hindrar dig på ngt sätt. Men om du som så mycket kommer tillbaka till forumet med ett enda klagomål så kan du räkna med att jag kommer räcka ett långt finger åt ditt håll...

Trevligare ton, tack.


signatur
1
Skriv svar