Need for Speed: Rivals

Medlem
Skrivet av Tompa:

Menar att The Run var droppen som fick bägaren att rinna över. Criterion har styrt upp serien, allt de varit inblandade i har hållt hög klass. Fast slingshot/gummibandseffekt är det - händer att ai:n står och väntar när man halkar efter och försöker köra ikapp.

Fast Criterion släppte sitt NFS året innan The Run, om något talade konsumenterna med sina plånböcker för att höja kvaliteten på serien (som å andra sidan fortfarande är ljusår ifrån höjdpunkten Most Wanted från 2005).

Testpilot

Varför nämns inget av det som Totalbiscuit nämner , dvs förhatliga filmsekvenser som INTE GÅR att skippa ?

Urschh .. detta spel ska jag inte röra ens med en 10meter lång pinne!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Varför nämns inget av det som Totalbiscuit nämner , dvs förhatliga filmsekvenser som INTE GÅR att skippa ?

Urschh .. detta spel ska jag inte röra ens med en 10meter lång pinne!

TotalBiscuit klagade på 2 minuter mellansekvenser och 3 minuter tutorials som inte skulle behöva genomlidas om han slutförde dem, istället startar han om spelet 3-4 gånger och gör det ospelbart för att "se hur mycket snabbare bilen går". Han gav aldrig spelet en chans..

Testpilot
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Harakiri:

Varför nämns inget av det som Totalbiscuit nämner , dvs förhatliga filmsekvenser som INTE GÅR att skippa ?

Urschh .. detta spel ska jag inte röra ens med en 10meter lång pinne!

TotalBiscuit klagade på 2 minuter mellansekvenser och 3 minuter tutorials som inte skulle behöva genomlidas om han slutförde dem, istället startar han om spelet 3-4 gånger och gör det ospelbart för att "se hur mycket snabbare bilen går". Han gav aldrig spelet en chans..

Iofs sant att man säkert slipper dem efter sett dem 1ggn , men det är inte riktigt vad som är problemet.
Problemet är att de INTE går att hoppa över om man vill!! Jag vill inte genomlida en tutorial som är för mentalt handikappade i ett bilspel ens en gång.

Resten visar han bara att spelet är trasigt , de har programmerat det helt åt helskotta och låst allt på 30FPS av en enda anledning och det är att:
"PC Gaming masterrace" ska fan inte få en bättre och mjukare spelupplevelse trots att deras grafikkort & datorer klarar det , vi låser spelet så alla får samma mediokra 30FPS för då finns det ingen anledning att spela det på PC utan då köper du en nextgen konsoll istället och vi kan ändå säga att vi släppt det på PC.

Redaktör
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Harakiri:

Varför nämns inget av det som Totalbiscuit nämner , dvs förhatliga filmsekvenser som INTE GÅR att skippa ?

Urschh .. detta spel ska jag inte röra ens med en 10meter lång pinne!

TotalBiscuit klagade på 2 minuter mellansekvenser och 3 minuter tutorials som inte skulle behöva genomlidas om han slutförde dem, istället startar han om spelet 3-4 gånger och gör det ospelbart för att "se hur mycket snabbare bilen går". Han gav aldrig spelet en chans..

Iofs sant att man säkert slipper dem efter sett dem 1ggn , men det är inte riktigt vad som är problemet.
Problemet är att de INTE går att hoppa över om man vill!! Jag vill inte genomlida en tutorial som är för mentalt handikappade i ett bilspel ens en gång.

Resten visar han bara att spelet är trasigt , de har programmerat det helt åt helskotta och låst allt på 30FPS av en enda anledning och det är att:
"PC Gaming masterrace" ska fan inte få en bättre och mjukare spelupplevelse trots att deras grafikkort & datorer klarar det , vi låser spelet så alla får samma mediokra 30FPS för då finns det ingen anledning att spela det på PC utan då köper du en nextgen konsoll istället och vi kan ändå säga att vi släppt det på PC.

Jag avskyr också oskippbara filmer. Men Totalbiscuit gör för stor sak av det, det är "bara" i början detta förekommer.


signatur
Testpilot
Skrivet av Tompa:

Jag avskyr också oskippbara filmer. Men Totalbiscuit gör för stor sak av det, det är "bara" i början detta förekommer.

Håller med om att det är lite "over the top" men ser gärna att det uppmärksammas då de verkligen har designat spelet fel , det är inte buggar utan speldesign som är gjord med avsikt.

Medlem
Citat:

Men, pc-versionen visar som mest 30 bilder i sekunden – oavsett hur bra dator du har.

Tack för att ni började med det viktigaste först, jag behövde bara läsa första stycket av recensionen och vet redan att jag inte ska köpa spelet.
Snabbt bilspel i 30fps?! Hur tänker de egentligen...

Medlem

Hur kan FZ fortfarande låta reklambannern visa "Next gen is impressive" uppe till höger?
"Sveriges bästa spelsajt"? ... katastrof.

Medlem

Alltså 3 i betyg var väl att ta i för avsaknad av stöd för alla/vissa rattar, det är som att göra ett FPS och inte ha stöd för exempelvis logithech möss, Hur kan man inte ha stöd för g25-g27 ratt? vilka rattar funkar? funkar någon ratt allls (med alla funktionerna)? Jag kan inte se röken av att du ens har testat med ratt någonstans i recensionen. Nu får du nog vakna Tompa, första gången jag kritiserar en FZ recensent sedan starten av Fragzone och dess skrebenter. För att vara ett racingspel är det ju en information som bör nå ut till era läsare vilket dessutom borde förtjäna ett stort minus i "minus omdömet", Tur man inte hann köpa det.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Har tyvärr införskaffat detta i tron att det inte var så dåligt...
Det är värre än vad ni skriver för man får inte ens 30 fps i 1024 på LOW, då kör jag 7850 i crossfire.

DESSUTOM har skitspelet inte stöd för Manuell växellåda, ALLS!

Redaktör
Skrivet av Argammon:

Har tyvärr införskaffat detta i tron att det inte var så dåligt...
Det är värre än vad ni skriver för man får inte ens 30 fps i 1024 på LOW, då kör jag 7850 i crossfire.

DESSUTOM har skitspelet inte stöd för Manuell växellåda, ALLS!

Jag har legat på 20-30 fps på en laptop med Geforce 540 M-chip, i högre upplösning.


signatur
12
Skriv svar