Svenska PC Gamer går i graven

Medlem

Jag skulle antagligen inte spela datorspel idag om det inte var för PC Gamer. Några av de spel jag har lagt ner mest tid på genom åren (och vissa som jag till och med fortfarande spelar) fanns med som demos på eran CD/DVD.

Har inte köpt ett nummer på väldigt länge, och känner nu att jag har dåligt samvete. Så jag ska bestämt köpa de nummer som är kvar.

Vill inte riktigt tro på det, så jag vill inte säga hej då, säger istället tack för allt! (med gråten i halsen).


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Awww....
Jag fick ett erbjudande med 5 nr + gaminglurar som jag nappade på.
Vafan, vad händer med det?
Antar att jag lär få alla kommande nummer + premie men vad händer om det sista numret är ex. nummer 3?

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Darkmage1971:

Kommer ihåg när jag bodde i Växjö i slutet av 90-talet och sökte ett jobb som skribent på PC gamer. Man skulle skriva en recension på något nytt spel och skicka med ansökan. Skrev en lyckad variant på Icewinddale...kommer inte ihåg om det var ettan eller tvåan. Det jag kommer ihåg är att jag inte fick jobbet...det gick till en av redaktionens kompisar (undrar hur det gick till?)...men det mest intressanta var att recensionen av spelet ifråga i nästa nummer var väääldigt lik min...och identisk i vissa formuleringar. Skriven av Joakim Bennet...så skoj att du tog cred för min text. Eftersom den var nog bra att publicera så antar jag att jag höll måttet. Men vill man anställa en kompis utan talang istället så... Fortsatte läsa tidningen efter det...men har alltid haft ett ont öga till dem efter det.

Det var nog det dummaste jag läst. Men som tur var fick ju Jocke jobbet, så vi slapp dig.

Wow igen. Jocke jobbade ju redan på tidningen, det var ju han som "lånade" friskt från min text. Personen i fråga var en helt annan än Jocke. Vem, vet du exakt Mats. Skrev att det var sent 90-tal, men var nog 2001-2002. Så då kanske bitarna faller på plats. Folk delgav sina minnen från PC-Gamer och som sagt var detta är ett av mina. Varför skulle jag ljuga om en sådan sak? Vad skulle man vinna på det?

Jag tror inte att du ljuger, bara att du har fel. Men texten finns ju i tidningen, så om du har kvar din originaltext kan du ju övertyga mig om att du inte har det.

Medlem
Skrivet av DocMexter:

Det bästa med PCGamer var ju ändå bildtexterna! Så jävla vitsiga! ^,^

En som etsat sig fast är bildtexten till recensionen av Hitman 2; Silent assassin (tror bestämt att ni stavade för på 'assassin' i det numret också')

Tror du tänker på en anekdot som vi publicerat i något jubileumsnummer. En av Ronnys sista lämningar så hittade jag en felstavning, vi hade glömt ett S i "Hitman: Silent Assassin", så jag skrev "lägg till ett S" på en post-it och gav tillbaka korret. När jag fick se det färdiga resultatet stod det istället "Shitman: Silent Assasin"... Det var rätt sent på natten :).

Blev dock aldrig publicerat, men jag skrev ut det och hade det på väggen så länge jag jobbade på förlaget.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av DocMexter:

Det bästa med PCGamer var ju ändå bildtexterna! Så jävla vitsiga! ^,^

En som etsat sig fast är bildtexten till recensionen av Hitman 2; Silent assassin (tror bestämt att ni stavade för på 'assassin' i det numret också')

Tror du tänker på en anekdot som vi publicerat i något jubileumsnummer. En av Ronnys sista lämningar så hittade jag en felstavning, vi hade glömt ett S i "Hitman: Silent Assassin", så jag skrev "lägg till ett S" på en post-it och gav tillbaka korret. När jag fick se det färdiga resultatet stod det istället "Shitman: Silent Assasin"... Det var rätt sent på natten :).

Blev dock aldrig publicerat, men jag skrev ut det och hade det på väggen så länge jag jobbade på förlaget.

Hahaha, jaa, så kan det nog vara fond memories <3
tack för en fin uppväxt

Medlem
Skrivet av MrSandman:

NEEEEEJ! Jag som tänkte börja prenumerera igen -_-

Men precis!
Satt och ögnade igenom avin om att fortsätta min prenumeration i förra veckan, men tänkte att jag ville vänta för att se om FZ hade någon supporter-kampanj med PC Gamer-abonnemang framöver...

Så kom det att Egmont sålde FZ och nu detta...

Skrivet av Syrfid:

PC-Gamer har genom strategisk placering på toaletten fått min fru att lära sig lika mycket om datorspel som jag varit tvungen att lära mig om insekter då hon ibland gör motplaceringar av entomologisk tidskrift.

Fan, det är så jag skulle ha gjort under alla dessa år! Det är sjukt kallt på balkongen under vinterhalvåret...

Skrivet av Raging Ronin:

Jag känner mig uppriktigt rörd, stolt och ledsen samtidigt över den enorma respons vi fått idag. Här, på FB och i både mail och telefon. Vi höll ut länge och även om det som några mycket riktigt påstår har gått lite trögare på senare tid (vilket helt enkelt berott på brist på resurser), har vi aldrig tröttnat på vårt jobb eller kontakten med er, direkt som indirekt.
Tack för alla fina kommentarer, minnen och annat. Det är vi som gjorde det möjligt. För oss på Gamer har det nämligen aldrig varit vi och ni, bara vi.
Vi ses på lan!
Mvh Thomas
Ps. Apropå en fortsättning... är det något som gör en taggad är det er support kan jag säga. Vi ses igen? Ds.

Vi ses igen?
Antingen så flörtar du eller så insinuerar du något annat spännande. Av med trähatten och på med foliehatten?
Skulle i och för sig inte säga nej till en man-date heller...

Puss och kram PC Gamer!
Jag ska förnya min prenumeration fram till årsskiftet i alla fall!


signatur

/MJ

Medlem

En aning tråkigt, tycker alltid att det är "skönare" att läsa i en tidning. Har bara köpt nummer sporadiskt men deras sista nummer får en självklart köpa.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Medlem

Herregud, hur kunde jag missat detta? Visar bara på hur lite jag läser om spel numera jämfört med förr. PC Gamer är en stor del av min barndom, farväl och tack för alla fina lässtunder! Och sist men inte minst alla fantastiska demos...

Medlem

Någon mer än jag som har deras t-shirt Are you a man or a mouse?

Medlem

Vad var det vi sa... sluta gå extremvänsterns ärenden annars får ni lägga ner verksamheten. Folk tröttnar efter ett tag.

ALL vänstermedia går dåligt.

Skriv svar