Overwatch-utmanaren Paladins har 11 miljoner registrerade spelare

Robot
Overwatch-utmanaren Paladins har 11 miljoner registrerade spelare
Medlem

k


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

11 miljoner registrerade spelare men 2000 som är aktiva.

Testade ett tag men det var som en sämre kopia av Overwatch så då kan man ju lika gärna fortsätta med OW.

Medlem

Registrerade mig, spelade en match, insåg att det var ett sämre OW. Aldrig spelat det igen efter det.


signatur

The cake is a lie...

Releasehästryttare

Hur många free to play spel har inte miljoner som laddat ner det på steam? Frågan är ju hur många som spelar dagligen, och som @skelögd sa så är det närmare till 2000 än 11miljoner som spelar dagligen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hur många free to play spel har inte miljoner som laddat ner det på steam? Frågan är ju hur många som spelar dagligen, och som @skelögd sa så är det närmare till 2000 än 11miljoner som spelar dagligen.

I genomsnitt 25k spelare bara på PC vilket inte är dåligt. Dock inga OW siffror här inte och lär nog inte bli det om spelet inte slår igenom på F2P marknaden som LoL gjorde.

http://steamcharts.com/app/444090#3m


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Körde lite o det var kul. Har dock inte OW pga att det inte är min typ av sprl. Blev dock lite sugen på att köpa OW.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

I genomsnitt 25k spelare bara på PC vilket inte är dåligt. Dock inga OW siffror här inte och lär nog inte bli det om spelet inte slår igenom på F2P marknaden som LoL gjorde.

http://steamcharts.com/app/444090#3m

Det kan säkerligen vara fler spelare, den där statistiken berättar endast hur många som kör det igenom steam och det är väl inte steam krav på spelet? Eller?

Medlem
Skrivet av Esri:

Det kan säkerligen vara fler spelare, den där statistiken berättar endast hur många som kör det igenom steam och det är väl inte steam krav på spelet? Eller?

Kan inte svara på den frågan då jag aldrig spelat spelet. Fullt möjligt att steam inte är ett krav och jag har ingen info på hur bra det går på konsol.
Men 25k samtidiga spelare i genomsnitt är inte dåligt på något sätt. Speciellt med tanke på att spelet får stå i skuggan av Overwatch som dominerar marknaden just nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ser inga problem med att dem existerar, kul för dem som inte har råd att köpa spel. Ser ingen som helst anledning till att gnälla över spelet, som många andra gör.

Releasehästryttare
Skrivet av marcus8958:

Kan inte svara på den frågan då jag aldrig spelat spelet. Fullt möjligt att steam inte är ett krav och jag har ingen info på hur bra det går på konsol.
Men 25k samtidiga spelare i genomsnitt är inte dåligt på något sätt. Speciellt med tanke på att spelet får stå i skuggan av Overwatch som dominerar marknaden just nu.

To be fair, Battleborn hade önskat att de hade 25k som spelade det hela tiden

Gnällkuk
Skrivet av Esri:

Det kan säkerligen vara fler spelare, den där statistiken berättar endast hur många som kör det igenom steam och det är väl inte steam krav på spelet? Eller?

Nej, spelet har en egen launcher också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är ju löjligt hur det har stulit i princip hela upplägget från OW, i form av allt från upplägg till hjältar.

Vilket i sig kanske är okej, men det blir parodiskt när det är så uppenbart. I allt från att payloads till hjältar som är exakta, men sämre kopior, av de från Overwatch.

Med liknande karaktärsdesign och förmågor. Det är till exempel väldigt enkelt att hitta deras motsvarighet till Hanzo & Reaper.

Och gör att spelet känns billigt och utvecklat med oerhört låg ansträngning.

Så ett stort nej för mig, som håller mig till OW. Vilket är överlägset bättre.

Ser fram emot det kommande eventet, som firar spelets ettårsdag.


signatur

I chose... Rapture

Medlem

Hade helt glömt bort Paladins. Jag är väl en av få som inte äger Overwatch så detta var intressant. Kollade precis Total Biscuit's "lets play" å han var positiv å jämförde det på många plan givetvis med Overwatch. Man kommer undan många gånger i Overwatch med kasst aim och det stör jag mig på, att det är så nybörjarvänligt. Något enligt han inte är lika uppenbart i Paladins då många utav skillsen belönar bra aim.

Inaktiv
Skrivet av Mackandal:

Är ju löjligt hur det har stulit i princip hela upplägget från OW, i form av allt från upplägg till hjältar.

Vilket i sig kanske är okej, men det blir parodiskt när det är så uppenbart. I allt från att payloads till hjältar som är exakta, men sämre kopior, av de från Overwatch.

Med liknande karaktärsdesign och förmågor. Det är till exempel väldigt enkelt att hitta deras motsvarighet till Hanzo & Reaper.

Och gör att spelet känns billigt och utvecklat med oerhört låg ansträngning.

Så ett stort nej för mig, som håller mig till OW. Vilket är överlägset bättre.

Ser fram emot det kommande eventet, som firar spelets ettårsdag.

Till att börja med så har Overwatch stulit hela upplägget från TF2 (Payloads, Abilities, Grafikstil osv). Sedan så har båda spelen (Paladins/Overwatch) stulit från varandra vad gäller karaktärerna, finns videos som analyserar detta på Youtube.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Skelögd:

11 miljoner registrerade spelare men 2000 som är aktiva.

Testade ett tag men det var som en sämre kopia av Overwatch så då kan man ju lika gärna fortsätta med OW.

Inkorrekt. Paladins är ett av de mest spelade spelen på Steam, i skrivande stund på 11:e plats. Förundras själv över Paladins popularitet då jag inte tyckte det var någon höjdare. Utvecklarens andra spel, Smite, är i mina ögon desto bättre...

Skrivet av Mackandal:

Är ju löjligt hur det har stulit i princip hela upplägget från OW, i form av allt från upplägg till hjältar.

Vilket i sig kanske är okej, men det blir parodiskt när det är så uppenbart. I allt från att payloads till hjältar som är exakta, men sämre kopior, av de från Overwatch.

Med liknande karaktärsdesign och förmågor. Det är till exempel väldigt enkelt att hitta deras motsvarighet till Hanzo & Reaper.

Och gör att spelet känns billigt och utvecklat med oerhört låg ansträngning.

Så ett stort nej för mig, som håller mig till OW. Vilket är överlägset bättre.

Ser fram emot det kommande eventet, som firar spelets ettårsdag.

Tillåt mig att skratta.

jkw
Medlem

@Big B:
Vet inte riktigt vad du menar med "sämre"? Skulle nog snarare säga att Overwatch är "sämre" eftersom det inte har Kort-systemet söm Paladins har.

Spelar Paladins dagligen, testade Overwatch när det var gratis weekend, kan inte för något se varför folk hellre spelar Overwatch över Paladins.

Well, smaken är som baken som man brukar Säga.

Medlem
Skrivet av jkw:

@Big B:
Vet inte riktigt vad du menar med "sämre"? Skulle nog snarare säga att Overwatch är "sämre" eftersom det inte har Kort-systemet söm Paladins har.

Spelar Paladins dagligen, testade Overwatch när det var gratis weekend, kan inte för något se varför folk hellre spelar Overwatch över Paladins.

Well, smaken är som baken som man brukar Säga.

Samma här, började med paladins för några dagar sedan och det är helt ärligt bättre än Overwatch. Visst detaljerna på banorna är inte lika bra som Overwatch men vem bryr sig egentligen? Det är bara banor. Sen att du faktiskt har möjlighet med skills och kort att göra din karaktär något unik för ditt lag tycker jag bara är positivt. Samt att Paladins healer klasser är sjukt mycket roligare att spela än någon healer i Overwatch.

1
Skriv svar