Räkna med mikrotransaktioner i Red Dead Redemption 2

Robot
Räkna med mikrotransaktioner i Red Dead Redemption 2

Alla Take-Two-spel ska innehålla "consumer spending options" i framtiden.

#gta-5, #red-dead-redemption, #take-two


Medlem

Hurra, va roligt.

Medlem

Hoppas dom släpper en massa story dlc som dom gjorde till GTA 4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tycker det är en tråkig utveckling att de satsar mindre på story DLC. Istället handlar allting om online

Medlem

Jaha, såg fram emot detta. Blir väll snart en bojkott på hela AAA industrin för mig om detta fortsätter.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

De fanns i GTA V ocskå, de var bara meningslösa, så ska detta vara förvånande? Hoppas bara att infektionen inte sprider sig till singleplayer.

Medlem

Då tycker jag att dom kan sänka priset på sina titlar med 60% om dom ändå tjänar mer på mikrotransaktioner.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox

Vet inte om jag börjar bli gammal och bitter, men vissa saker var bättre förr.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vet inte om jag börjar bli gammal och bitter, men vissa saker var bättre förr.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vet inte om jag börjar bli gammal och bitter, men vissa saker var bättre förr.

Du menar då företag istället släppte expansionspacks för nästan priset för ett helt spel?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Du menar då företag istället släppte expansionspacks för nästan priset för ett helt spel?

Ja, som inte vart material styckat från grundspelet, klart dag 1. utan som faktiskt utvecklades efter att grundspelet vart släppt. Dagens DLC kan ju knappast jämföras med dåtidens Expansioner!

Medlem

@Kaldeman: Det tråkiga är att det finns fler idioter än det finns folk som tänker som dig, men det är klart rent moraliskt vinner vi.

Medlem

Oh hoppas man kan köpa guldiga sporrar att sätta på bootsen... Skulle lätt kunna lägga hela min månadslön på RDR2...

Medlem
Skrivet av robbis:

Oh hoppas man kan köpa guldiga sporrar att sätta på bootsen... Skulle lätt kunna lägga hela min månadslön på RDR2...

Tråkigt nog tänker jag som dig. Finns det enda spel som jag skulle lägga ståls på gällande smink och annat så är det RDR2.

Medlem

Rich for president!

Skrivet av Kaldeman:

Jaha, såg fram emot detta. Blir väll snart en bojkott på hela AAA industrin för mig om detta fortsätter.

Ja, jag har haft den tanken själv ett tag nu. Mitt steg jag tagit hittills är att jag Köper AAA titlar när de dansar ner under 400 kr. Då börjar jag snegla på dem. Förövrigt så detta spelåret har diverse Indie titlar/mindre studio titlar gett mig mest roliga timmar jämfört med AAA titlar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ja, som inte vart material styckat från grundspelet, klart dag 1. utan som faktiskt utvecklades efter att grundspelet vart släppt. Dagens DLC kan ju knappast jämföras med dåtidens Expansioner!

Håller helt med, har inga som helst problem med att betala högre pris för en rejäl expansion av kvalité som vidgar spelet. Senaste X-Com 2 expansionen var så himla värd tyckte jag, var lite som att få ett helt nytt spel. Men grundspelet är fortfarande bra, och man behöver ju bara köpa expansionen om man tyckte om grundspelet och vill ha mer spelalternativ för att man spelat det så mycket. Är inte lika pep av att känna sig mer tvingad att betala för flera små DLC för att få en komplett spelupplevelse, som dessutom släppts nästan från start. Mer okej om det bara gäller skins och liknande, är ju mer extra fluff för de intresserade. Men jag vill inte behöva köpa slutet separat till ett spel jag nyss betalat flera hundra för. En trend som gärna får dö ut.

Får väl se hur det löser det i RDD2, men första spelet var så himla bra så vill ändå ha förtroende för att de sköter det hela snyggt.

Releasehästryttare

Vi är snart här:

Detta skämt blir mer troligt för varje dag som går.

KoP
Medlem

Det lär väl på sin höjd bli som i GTA's mp att man kan köpa ingame pengar som man kan investera i kläder, hästar, vapen, bostäder i RDR 2. Valfritt om man inte orkar samla ihop lite ingame pengar genom att spela.

Medlem

How the mighty have fallen. Allt jag ville ha i GTA V var mer singleplayer-innehåll, istället fick man onlineuppdateringar med så hiskeligt dyra kampanjer att man måste köpa ingame-valuta om man inte vill grinda i flera veckor (eller fuska, som de flesta tycks göra nu). Ironiskt att ett spel som handlar om bankrån och bilstölder känns som ett heltidsjobb.

Nu när RDR2 får samma släng av sleven kan vi vara säkra på att onlineläget fylls med svindyra prylar och fuskare medan kampanjen åderlåts på innehåll.

Mikrotransaktioner är en antibiotikaresistent epidemi bland fullprisspel, och T2 kan ställa sig bland EA och Ubisoft och dra åt helvete. Jag köper inget av dem längre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MEG
Medlem

Om det inte hade varit microtransaktioner på gång till RDR 2 så hade DET varit en nyhet


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Pjotor:

How the mighty have fallen. Allt jag ville ha i GTA V var mer singleplayer-innehåll, istället fick man onlineuppdateringar med så hiskeligt dyra kampanjer att man måste köpa ingame-valuta om man inte vill grinda i flera veckor (eller fuska, som de flesta tycks göra nu). Ironiskt att ett spel som handlar om bankrån och bilstölder känns som ett heltidsjobb.

Nu när RDR2 får samma släng av sleven kan vi vara säkra på att onlineläget fylls med svindyra prylar och fuskare medan kampanjen åderlåts på innehåll.

Mikrotransaktioner är en antibiotikaresistent epidemi bland fullprisspel, och T2 kan ställa sig bland EA och Ubisoft och dra åt helvete. Jag köper inget av dem längre.

För ett år sen hade jag inte hållit med dig. Då gick det spela för att det var kul och ändå få ihop till lägenhet, bank och klubbhus. Men nu när ett fordon kostar 4 miljoner känns det som att köpa pengar är enda alternativet om man inte vill lägga all sin fritid på spelet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Utvecklare/utgivare som finns på min boykott lista.

EA
Ubisoft
Activision "Ej blizzard delen"

Och nu kommer Take Two och Rockstar med på listan, sad.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gen
Medlem
Skrivet av Dizzz:

Du menar då företag istället släppte expansionspacks för nästan priset för ett helt spel?

Skrivet av Scream112:

Ja, som inte vart material styckat från grundspelet, klart dag 1. utan som faktiskt utvecklades efter att grundspelet vart släppt. Dagens DLC kan ju knappast jämföras med dåtidens Expansioner!

Exakt! Se bara Destiny 2. Det släpps en DLC som för storyn framåt om blott några veckor. Tror knappast de gjort klart den på två månader vilket betyder att den fanns med i planerna under grundspelets utveckling och kapades helt sonika bort för att vi ska få betala 150kr extra.

Medlem

@Gen: Eller... Så ansåg man att den delen inte kunde blivit klar i tid och därför lanserar man det senare?

Skrivet av Scream112:

Ja, som inte vart material styckat från grundspelet, klart dag 1. utan som faktiskt utvecklades efter att grundspelet vart släppt. Dagens DLC kan ju knappast jämföras med dåtidens Expansioner!

Varför skulle de inte kunna det? Finns en rad exempel där expansionspacks ersatts av DLCs.

Skrivet av rockylin:

Håller helt med, har inga som helst problem med att betala högre pris för en rejäl expansion av kvalité som vidgar spelet. Senaste X-Com 2 expansionen var så himla värd tyckte jag, var lite som att få ett helt nytt spel. Men grundspelet är fortfarande bra, och man behöver ju bara köpa expansionen om man tyckte om grundspelet och vill ha mer spelalternativ för att man spelat det så mycket. Är inte lika pep av att känna sig mer tvingad att betala för flera små DLC för att få en komplett spelupplevelse, som dessutom släppts nästan från start. Mer okej om det bara gäller skins och liknande, är ju mer extra fluff för de intresserade. Men jag vill inte behöva köpa slutet separat till ett spel jag nyss betalat flera hundra för. En trend som gärna får dö ut.

Får väl se hur det löser det i RDD2, men första spelet var så himla bra så vill ändå ha förtroende för att de sköter det hela snyggt.

Så det är utvecklarnas fel att du känner dig tvingad att göra något? Förstår kritiken mot vissa DLC släpp eftersom de ibland känns helt ogenomtänkta men att påstå att de skulle tvinga dig göra något alls är ju bara skrattretande.

Medlem

@Dizzz: om anledningen var att dom inte skulle hunnit göra färdigt så kunde dom gjort 1 av 2 alternativ;
1. Försenat releasen
2. Gett en gratis uppdatering till spelet med det, om meningen skulle vart att det skulle funnits vid release, för jag kan inte se det som okey att ta extra betalt om dom släppt spelet utan en del för att tiden inte räckte till

Medlem

Amerikanska bolag som har köpt upp EU bolag och smutsat med sin vampyr girighet och försöker styra företagen inom EU. Jag är ingen kommunist PK eller höger eller rasist bara människa. Men helt ärligt att det gått så långt att dom spridit sig in i Spel till och med. Kan inte folk någon dag inse att 1% utav världen får oss alla att hata varandra och döda varandra för deras egna omsättning. Jag kommer ihåg en tid folk gjorde TV spel för att det är roligt och spelade för att det är roligt inte göra det till en livsstil och få folk hjärn döda. När DLC inte existerade och endast fanns något som hette Expansion. Jag menar inget illa om E sport osv men eliten vill att vi ska konsumeras in i virtuella världen för att skapa oss en illusionerad bekvämlighet. Folk glömmer den riktiga världen som att mikro transaktioner är fel. Ni som är Gaming journalister varför tas detta aldrig upp? Jag menar inget illa mot er men jag har inte sett någon stor protest emot detta att uppmana folk att sluta handla och ta upp felen. Jag menar inte detta emot FZ ni har tsgit upp det men jag har aldrig sett IGN eller dom stora aktörerna ta upp det. Eller så kanske dom också är köpta


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

@Oakenborn:
Jsg ska fuska sönder skiten på RDR2 online. Ska jag låta någon som har en bortskämd unge få köpa sig förmåner ocg vi som inte vill betala eller dom inte har råd med det få sämre online upplevelse. Du borde också fuska skiten ur med in game valutan ENDAST.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

@Ricomaniac: 😂👍👍👍👍👍👍

Medlem

@Smoo87:

Då hade folk gnällt istället. Förstår inte varför folk ens gnäller på DLC som dessa. Har ni inget bättre för er än att gnälla på saker ni inte vill köpa? Eller du kanske anser att folk ska jobba gratis för att du inte vill köpa det dessa producerar?

Medlem

tack vare alla ärthjärnor som köper de här spelen ,kommer det att se ut så här på spelfronten för gott,så är det! jag skiter i vilket för jag fick nyss tag på det ballaste vapnet i ett spel någonsin, "the daedric crescent" i morrowind,lirar mästerverket igen för 4-5ggn och fattar inte att jag missat den här tidigare,dremora lorden vergas hade ihjäl mig 10-15 ggr innan jag fick lägga rabarber på den och nu är...jaaag....omöjlig att.....besegra..!?

12
Skriv svar