Över en miljon bannade i Battlegrounds i januari

Robot
Över en miljon bannade i Battlegrounds i januari

Fuskare fortsätter att härja i spelet.

#banhammer, #battlegrounds, #fusk


Avstängd

"Hej, jag vill spela spel, men jag vill inte spela spelen själv."

Fuskare är konstiga.

Medlem

Känns som alla nyheter som handlade om hur många som körde Battlegrounds samtidigt på Steam inte är så imponerande.

Medlem

Jag kommer aldrig förstå hur det kan vara så många som väljer att fuska i spel asså, det tar ju bort allt som är roligt med spel som pubg och csgo...

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

"Hej, jag vill spela spel, men jag vill inte spela spelen själv."

Fuskare är konstiga.

Inte konstigare än fuskare i andra delar av samhället som vill vinna pengar, prestige och respekt till varje pris. Finns inom idrotten, skolan, näringslivet, ja även bland vänner och familj.

Svinaktigt oavsett var det förekommer i min mening.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inte konstigare än fuskare i andra delar av samhället som vill vinna pengar, prestige och respekt till varje pris. Finns inom idrotten, skolan, näringslivet, ja även bland vänner och familj.

Svinaktigt oavsett var det förekommer i min mening.

Men där rör det ju sig om materiella vinningar, som t.ex. pengar eller bättre jobb. Att fuska i spel borde nog snarast jämföras med att pissa i byxorna: en tillfällig varm känsla följt av ett obehag som blir mångdubbelt värre om man blir påkommen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inte konstigare än fuskare i andra delar av samhället som vill vinna pengar, prestige och respekt till varje pris. Finns inom idrotten, skolan, näringslivet, ja även bland vänner och familj.

Svinaktigt oavsett var det förekommer i min mening.

Jag funderar bara på vad man vinner på det i datorspelen. Det är ju inte att de andra spelarna ser dom och tänker "wow, den spelaren är duktig och vilken häftig bil" utan alla ser ju likadana ut och det enda som sker är att andra spelare blir arga. Vari ligger prestige och respekt i datorspelen?

Sedan har jag svårt att vara glad åt en vinst som har gått fel till, men det är ju inte alla som tänker så. Dom vill ju bara vinna oavsett hur, ett mindeset som jag inte begriper. Om man "vinner" för att man har fuskat så är man ju inte bäst, det ser ju bara så ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Likt CS verkar det ha uppstått en liten business på att sälja kosmektiska prylar i spelet, så det kan säkert vara en bidragande faktor.


signatur
Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Men där rör det ju sig om materiella vinningar, som t.ex. pengar eller bättre jobb. Att fuska i spel borde nog snarast jämföras med att pissa i byxorna: en tillfällig varm känsla följt av ett obehag som blir mångdubbelt värre om man blir påkommen.

Krävs inga "vinster" för att folk ska fuska, många fuskar bara för att vara bäst på något eller se bättre ut utåt osv.
Förekommer på alla nivåer och i alla sammanhang tyvärr.

Medlem
Skrivet av Komured:

Krävs inga "vinster" för att folk ska fuska, många fuskar bara för att vara bäst på något eller se bättre ut utåt osv.
Förekommer på alla nivåer och i alla sammanhang tyvärr.

Och trots det är alla fuskare anonyma xD

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Likt CS verkar det ha uppstått en liten business på att sälja kosmektiska prylar i spelet, så det kan säkert vara en bidragande faktor.

Ponera att man har igång ett antal instanser av PUBG och styr allesammans och med någorlunda bra vinst, det blir ju en del lootboxes och diverse equipment att sälja för riktiga pengar.

Så ett fall av att kosmetiska lootboxes gör det sämre för alla

Medlem
Skrivet av eld:

Ponera att man har igång ett antal instanser av PUBG och styr allesammans och med någorlunda bra vinst, det blir ju en del lootboxes och diverse equipment att sälja för riktiga pengar.

Så ett fall av att kosmetiska lootboxes gör det sämre för alla

Då handlar det om att Pubg ska inte gå att använda med Steam Market. Borde ju vara enkelt.

Medlem

Är det bara jag som känner att fuskande inte alls är ett stort problem? Jag har ca 150 timmar och har stött på fuskare (vad jag vet) någon enstaka gång. När jag kollar Death Cam så känner jag oftast att; ja, det är nog rimligt att jag dog där

Flera gånger har jag dött av att det ser ut som att jag blir dödad när motståndaren skjuter en meter bakom mig. Men det kan ju bara vara lagg.

Medlem

Varför banna dem ?
Skapa fusk servrar och skicka dem alla dit..
A) de vill spela men fuska för de saknar kunskap, tålamod eller skill
Med ban blir resultatet a) de skapar nytt konto. b) de slutar (99% /1% )

Så VAD har man åstadkommit ? - nada...

o.s.v.

Medlem

Vi får se om deras nya egenutvecklade anti-fusk som går live inatt blir bra, ett arbete på längre sikt enligt dem själva. (komplement till battleeye vad jag förstått)

Annars bortkopplad steam market och ping lock vore lösningen.

FPP i duo och squad är ändå relativt förskonat.

Januari var första månaden med negativ tillväxt enligt steamcharts, så hoppas de lägger in en växel.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Och trots det är alla fuskare anonyma xD

Nja, men de är väl anonyma med att de fuskar kanske
Finns ju även den klick som fuskar bara för att sabba för andra med.

Medlem
Skrivet av Bannor:

Varför banna dem ?
Skapa fusk servrar och skicka dem alla dit..
A) de vill spela men fuska för de saknar kunskap, tålamod eller skill
Med ban blir resultatet a) de skapar nytt konto. b) de slutar (99% /1% )

Så VAD har man åstadkommit ? - nada...

o.s.v.

De betalar för att fuska så de betalar garanterat för spelet fler gånger efter att de blivit bannade $$$

1
Skriv svar