Bioware och EA är inte inblandade i remaken av Star Wars: Knights of the Old Republic

Robot
Bioware och EA är inte inblandade i remaken av Star Wars: Knights of the Old Republic

KOTOR utspelar sig i en galax långt långt borta från EA.

#KOTOR, #Playstation-5, #Sony


Medlem

Kan inte bli annat än bra då ju.

Medlem

Det är väl Aspyer som gör remaken om jag inte har fel.....och Bioware har inget att göra med det, men har för mig att de jobbar med något nytt star wars spel....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Aspyr ägs ju av Embracer så det är väl inte jätteförvånande. Bra då Bioware har fallit från toppen till botten under EAs efterblivna hand.

"Console exclusive at launch" har vi ju lärt oss betyder att den är tidsexklusiv för PS5. PC kommer samtidigt men Xbox får vänta ett tag.

Medlem

Kommit fram att de ska skriva om storyn i spelet med så folk är inte jätte glada över det.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kommit fram att de ska skriva om storyn i spelet med så folk är inte jätte glada över det.

Tänk om det blir 100 gånger bättre.
Folk är för snabba med att kasta skit ibland.

eld
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kommit fram att de ska skriva om storyn i spelet med så folk är inte jätte glada över det.

Nej, det enda som sagts är att de ska ha samma story, såvida jag inte missat något.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tänk om det blir 100 gånger bättre.
Folk är för snabba med att kasta skit ibland.

Lättare att kasta skit eftersom det kan alla producera utan förkunskaper. Tvivlar på att någon av dessa skitkastare har det minsta kunskap om hur spelutveckling går till.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kommit fram att de ska skriva om storyn i spelet med så folk är inte jätte glada över det.

Länk?

Skrivet av Neverwild:

Tänk om det blir 100 gånger bättre.
Folk är för snabba med att kasta skit ibland.

Haha ah visst.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tänk om det blir 100 gånger bättre.
Folk är för snabba med att kasta skit ibland.

Tänk om det blir 100 gånger sämre.

Skrivet av loerk:

Jag har ingen investering i Kotor, aldrig lirat det, har bara sett folk på twitter prata om det och sett några artiklar. Googla "kotor remake story"

Medlem

Ju längre bort från EA desto bättre... vore ännu bättre om EA blev för evigt förbjudna att ens röra varumärket igen.

Medlem

Vem kunde tro att vi skulle nå dithän att det känns tryggt när Bioware hålls utanför?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

eld
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Tänk om det blir 100 gånger sämre.

Jag har ingen investering i Kotor, aldrig lirat det, har bara sett folk på twitter prata om det och sett några artiklar. Googla "kotor remake story"

Det här är det som skrivits om det:

Citat:

We’re rebuilding one of the greatest RPGs of all time for a new generation with modern tech, features, visuals and more, while maintaining the integrity of the story and characters that we’ve come to cherish.

...

The original Star Wars: Knights of the Old Republic was a truly groundbreaking achievement: an award-winning RPG of incredible scope, immersion, and ambition with an epic narrative to match. A diverse cast of characters to meet, multiple planets to discover, challenging battles to fight, and cinematic storytelling that responds to the choices you make — it’s no wonder that to this day KOTOR remains one of the most celebrated video games ever mad

...

We’re rebuilding it from the ground up with the latest tech to match the groundbreaking standard of innovation established by the original, all while staying true to its revered story.

...

Aspyr has assembled the very best talent from across the industry to create Star Wars: Knights of the Old Republic – Remake – industry veterans who have worked on great RPGs, as well as some members of the original Knights of the Old Republic development team. Their knowledge and passion for these characters, this story, and this world is unmatched.

https://blog.playstation.com/2021/09/09/star-wars-knights-of-...

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Tänk om det blir 100 gånger sämre.

Jag har ingen investering i Kotor, aldrig lirat det, har bara sett folk på twitter prata om det och sett några artiklar. Googla "kotor remake story"

Lyssna aldrig på rykten för det är som sagt bara rykten folk pratar bara en massa skit nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Lättare att kasta skit eftersom det kan alla producera utan förkunskaper. Tvivlar på att någon av dessa skitkastare har det minsta kunskap om hur spelutveckling går till.

Ja visst är folk skumma, häromdagen hade min polare en åsikt om en film när han själv inte ens arbetat en enda dag som regissör, man tar sig för pannan!

Medlem

Det är inte en remake, utan en reboot. Dom startar om serien från början med ny story.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

eld
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är inte en remake, utan en reboot. Dom startar om serien från början med ny story.

Alltså, du får ju läsa inläggen i tråden, någon kanske lägger upp lite relevant text som får ditt inlägg att låta lite konstigt.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Det är väl Aspyer som gör remaken om jag inte har fel.....och Bioware har inget att göra med det, men har för mig att de jobbar med något nytt star wars spel....

Aspyr var även med och gjorde originalet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, du får ju läsa inläggen i tråden, någon kanske lägger upp lite relevant text som får ditt inlägg att låta lite konstigt.

Skriver dom en ny story så är det inte en remake utan en reboot. Är inte särskilt konstigt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

eld
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skriver dom en ny story så är det inte en remake utan en reboot. Är inte särskilt konstigt.

Nej, det är inte så konstigt.

Men det är ingen som sagt att de ska skriva en ny story, så hur är det relevant just nu?

Skrivet av Neverwild:

Tänk om det blir 100 gånger bättre.
Folk är för snabba med att kasta skit ibland.

Spelar ingen roll. Är det inte exakt samma så är det skit även om det nu faktiskt skulle vara bättre

Det är så internet/folk fungerar.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är inte en remake, utan en reboot. Dom startar om serien från början med ny story.

Du har fel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är inte en remake, utan en reboot. Dom startar om serien från början med ny story.

Haha varför heter spelet Knights of the Old Republic Remake för då? 😂

Medlem

Brukade spela nästan alla spel baserade på Star Wars men slutade strax innan KOTOR släpptes så spelade aldrig det. Har hört att det ska vara riktigt bra så ser fram emot den här remaken.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Tänk om det blir 100 gånger sämre.

Jag har ingen investering i Kotor, aldrig lirat det, har bara sett folk på twitter prata om det och sett några artiklar. Googla "kotor remake story"

Blir det 100 gånger sämre så blir det 100 gånger sämre, men originalet som då är 100 gånger bättre kommer ju fortfarande finnas att köpa och spela

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, det är inte så konstigt.

Men det är ingen som sagt att de ska skriva en ny story, så hur är det relevant just nu?

Du har helt rätt i sak, jag hade läst på en annan sida att dom ska skriva en ny story, men det är tydligen inte hela sanningen. Själva grundhandlingen säger man nu ska förbli orörd. Samtidigt undrar jag då varför dom anlitat en lead writer om man inte tänker skriva ny handling. Väldigt luddig situation kan jag tycka.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Avstängd
Skrivet av abso:

Ja visst är folk skumma, häromdagen hade min polare en åsikt om en film när han själv inte ens arbetat en enda dag som regissör, man tar sig för pannan!

Tyckte du själv det där var en ärlig jämförelse?
Bara nyfiken

OnT: om de nu ska göra om något med spelet så kan man ju hoppas det blir combat-systemet.
Orkade inte sätta mig in i spelet pga hur otroligt dåligt det var. Väldigt synd eftersom det hade varit kul att uppleva storyn

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Stod EA verkligen "bakom originalet"? LucasArts var fortf en grej.

EA fick Star Wars licensen 10 år efter Knights of the Old Republic.

Å EA/Bioware hände väl i och med Mass Effect 2.

EA och lucasarts verkar vara utgivare om man kollar wikin.

Skribent
Skrivet av Löfbergs lila:

Stod EA verkligen "bakom originalet"? LucasArts var fortf en grej.

EA fick Star Wars licensen 10 år efter Knights of the Old Republic.

Å EA/Bioware hände väl i och med Mass Effect 2.

Du har rätt här, Bioware stod bakom originalet men de var inte under EA då. Däremot så stod EA bakom SWTOR som sen byggde vidare på KOTOR, det sas väl till och med att SWTOR skulle ses som "KOTOR 3". Så många antog väl att de ägde hela licensen till KOTOR, men tydligen inte.

Men fixade till lite i artikeln så det stämmer.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar