Forza Horizon 5, Officiella speltråden

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Borde ha lite rivals tävlingar här i tråden (eller en egen tråd) med hemmasnickrade regler (klass, märke etc etc) vad det lider?! Eller bara bragging rights ?" Hah slå på min tid på bana x om ni kan? "

Bra idé! Jag kör mycket Rivals på Horizon Mexico Circuit. Mest för att testa olika bilar mot varandra, men posta gärna tider där och vilken klass ni kört. Enklast kanske med en skärmbild.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Det är roligt med series/season rewards men också stressande. Jag som småbarnsförälder har begränsat med tid och hinner inte plocka allt. Försökte nu i början men då hinner jag istället inte komma någonstans i kampanjen innan det är ny season. Valde att köra endast kampanj nu ett tag istället.

Håller helt med! O efter ett par år i Destiny så känner jag mycket väl till FOMO-biten i spelande och försöker minimera det... Men försöker fokusera på att köra klart kampanj nu samt plocka en del annat smått o gott, sen har jag kört lite på season men absolut inte tvingat mig själv till att grinda något liksom.

Som någon skrev, season kan man fokusera på när man kört klart kampanj o allt annat gött!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Hmmm...

Körde och vann Seasonal Championshipet för Sports Utility Heroes med Minin, fick inte playlist completen?
Dubbelkollade att bilen är godkänd för eventet vilket den är...

Någon annan som haft problem med detta, jag har inte stött på det tidigare :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Håller helt med! O efter ett par år i Destiny så känner jag mycket väl till FOMO-biten i spelande och försöker minimera det... Men försöker fokusera på att köra klart kampanj nu samt plocka en del annat smått o gott, sen har jag kört lite på season men absolut inte tvingat mig själv till att grinda något liksom.

Som någon skrev, season kan man fokusera på när man kört klart kampanj o allt annat gött!

Aldrig tänkt på det men visst är inga rewards direkt exklusiva till seasons, allt går väl att få tag i via shoppen och spins, om än rätt låga chanser för rares o legendaries?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Aldrig tänkt på det men visst är inga rewards direkt exklusiva till seasons, allt går väl att få tag i via shoppen och spins, om än rätt låga chanser för rares o legendaries?

Så är det. Senare kom även något som kallades Horizon Backstage Pass i fyran där man kunde köpa hard to find bilar för forzathon points, så nog går det alltid.

Lär återvända i femman vid ett senare skede.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hmmm...

Körde och vann Seasonal Championshipet för Sports Utility Heroes med Minin, fick inte playlist completen?
Dubbelkollade att bilen är godkänd för eventet vilket den är...

Någon annan som haft problem med detta, jag har inte stött på det tidigare :/

Kolla så att du kör på rätt svårighetsgrad. Jag var med om samma sak på ett tidigare seasonal championship och hade då glömt att ändra difficulty till highly skilled vilket brukar vara minimum kravet vid seasonal championships.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Kolla så att du kör på rätt svårighetsgrad. Jag var med om samma sak på ett tidigare seasonal championship och hade då glömt att ändra difficulty till highly skilled vilket brukar vara minimum kravet vid seasonal championships.

Svårighetsgraden är väl låst på seasonals? Jag försökte ändra på en tidigare men det gick inte 🙈

Var faktiskt just din Drivatar som vann före mig det sista racet men poängmässigt vann jag championshipet men fick ändå ingen unlock på playlisten.

Blir ett nytt försök idag men sånt här suger lite musten ur en, det tar ju ett tag att köra en hel tävling.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Svårighetsgraden är väl låst på seasonals? Jag försökte ändra på en tidigare men det gick inte 🙈

Var faktiskt just din Drivatar som vann före mig det sista racet men poängmässigt vann jag championshipet men fick ändå ingen unlock på playlisten.

Blir ett nytt försök idag men sånt här suger lite musten ur en, det tar ju ett tag att köra en hel tävling.

Man måste gå in och ändra i difficulty innan man startar ett seasonal championship. Har du redan startat på för låg svårighetsgrad så är den låst under hela championshipet. Min stog på average såg jag när mitt inte registrerades som completed. Gick då in och ändrade och körde igen och det gjorde susen.

Haha, förlåt 😆

Jo jag kännde precis likadant när jag råkade ut för det, men det gick ändå rätt fort att bränna av tre banor igen och då kunde jag dom mycket bättre och visste vart man skulle bromsa och gasa så det gick ändå lättare trots den högre svårighetsgraden. På’t igen bara!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Man måste gå in och ändra i difficulty innan man startar ett seasonal championship. Har du redan startat på för låg svårighetsgrad så är den låst under hela championshipet. Min stog på average såg jag när mitt inte registrerades som completed. Gick då in och ändrade och körde igen och det gjorde susen.

Haha, förlåt 😆

Jo jag kännde precis likadant när jag råkade ut för det, men det gick ändå rätt fort att bränna av tre banor igen och då kunde jag dom mycket bättre och visste vart man skulle bromsa och gasa så det gick ändå lättare trots den högre svårighetsgraden. På’t igen bara!

Ah okej måste dubbelkolla det, är rätt säker på att jag aldrig ändrade den dock och med tanke på svordomarna jag kastade ur mig när jag kämpade för att vinna om och om och om igen hoppas jag verkligen det är på svåraste så jag slipper skämmas


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ah okej måste dubbelkolla det, är rätt säker på att jag aldrig ändrade den dock och med tanke på svordomarna jag kastade ur mig när jag kämpade för att vinna om och om och om igen hoppas jag verkligen det är på svåraste så jag slipper skämmas

Gör så, kom ihåg att det behöver inte vara på det svåraste för det är verkligen skitsvårt, det räcker med highly skilled.

Och det är alltså bara drivatar difficulty som räknas, om du har abs, antisladd och driving line på det påverkar inte.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Gör så, kom ihåg att det behöver inte vara på det svåraste för det är verkligen skitsvårt, det räcker med highly skilled.

Och det är alltså bara drivatar difficulty som räknas, om du har abs, antisladd och driving line på det påverkar inte.

Mkt handlar om att ha rätt bil imo. Körde nån season champ med min lotus elige uppad till A 800 och med den gick ganska enkelt, omöjligt innan. Många ggr känns det omöjligt tills man hittat rätt bil å meckat lite med den !

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Mkt handlar om att ha rätt bil imo. Körde nån season champ med min lotus elige uppad till A 800 och med den gick ganska enkelt, omöjligt innan. Många ggr känns det omöjligt tills man hittat rätt bil å meckat lite med den !

Körde om det nu på morgonen men samma bil och denna gång fick jag seasonal rewards också!
Vet inte vad som kruxade första svängen, men bilen var korrekt och svårighetsgraden var Highly Skilled som var låst enligt seasonal.

Kändes lite fusk att Driveatars inte verkar tappa hastighet när de kör igenom vattensänkorna, själv dog typ min bil varje gång. Tur då att jag kan flipperspela mig fram i kurvorna då inga regler verkar gälla XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Eftersom ingen annan har gjort det och alla kommentarerna varit positiva, så har jag börjat kolla på att skapa / välja utmaningar för oss att anta som FZ Club

Började med en C Klass Volvo Rally. Har aldrig skapat events i Forza tidigare så det tar lite tid att utforska men bor ha nånting färdigt innan helgen är slut.

Jag hittade ingen sätt att se bara klubbens resultat på tex en Rivals bana, har någon sett det eller liknande? Man vill jo in game se vem som leder för närvarande inom klubben, tänker jag.

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Körde om det nu på morgonen men samma bil och denna gång fick jag seasonal rewards också!
Vet inte vad som kruxade första svängen, men bilen var korrekt och svårighetsgraden var Highly Skilled som var låst enligt seasonal.

Kändes lite fusk att Driveatars inte verkar tappa hastighet när de kör igenom vattensänkorna, själv dog typ min bil varje gång. Tur då att jag kan flipperspela mig fram i kurvorna då inga regler verkar gälla XD

Nej, det är lite störigt. Eller när man kör ut för ett stort stup och ens bil stannar upp när man landar, de bara susar vidare


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ok! Nu har jag skapat en event för de som vill tävla med en Volvo klass C i en mixed surface rally

Share Code - 129 688 884

Jag har inte hittat tillräckligt med alternativ för Club Play än, lite tråkigt.

Medlem

Samlade ihop 400k skill points med off-road bubblan i weekly challenge. Nu har den resetas till 100/500k. Suck.

Skrivet av Cousken:

Ok! Nu har jag skapat en event för de som vill tävla med en Volvo klass C i en mixed surface rally

Share Code - 129 688 884

Jag har inte hittat tillräckligt med alternativ för Club Play än, lite tråkigt.

Körde den nyss, kul med Volvos

Medlem
Skrivet av omgponies:

Samlade ihop 400k skill points med off-road bubblan i weekly challenge. Nu har den resetas till 100/500k. Suck.

Körde den nyss, kul med Volvos

Min progress med bubblan nollställdes helt från igår. Märkligt, jag trodde att man hade hela veckan på sig.

Medlem
Skrivet av Albinsson:

Min progress med bubblan nollställdes helt från igår. Märkligt, jag trodde att man hade hela veckan på sig.

Mm det måste vara en bugg eller så. Vad tråkigt. Aldrig råkat ut för nått liknande.

Medlem

Jag blev också av med min progress. Stängde av spelet efter att ha nått 500K men när jag satte igång det igen några timmar senare så fick jag börja om på noll. De skill points jag samlat fanns dock kvar.

För övrigt ingen rolig challenge med den bilen. Har alltid haft svårt för hela FH-seriens offroad-delar. Det blir FÖR arkadigt.

Medlem

Tänker att jag hoppar in i klubben oxå. Spelar mest några rejs då o då, men kanske blir lite roligare när man känner igen drivataterna. Kör mest på above average hitintills. Samma Nick som här, sätter mig vid datorn nu och ansöker.

Gnällkuk

Jag hade klarat 2/4 på sista challangen av bubblan innan jag stängde av strax innan 15:00, måttlig road av att se att jag var nollställd när jag loggade in sen på kvällen :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Nu har vi passerat Sweclockers med sex medlemmar!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är det en tävling?! FZ se ägs väl utav SweClockers? Är det lillebrors komplexet som kommer fram 😃

Kan man var med i två klubbar samtidigt?

Gnällkuk
Skrivet av JonnyBOj:

Är det en tävling?! FZ se ägs väl utav SweClockers? Är det lillebrors komplexet som kommer fram 😃

Kan man var med i två klubbar samtidigt?

Nä, ingen tävling på så sätt visste inte ens att de hade en klubb först Swec äger inget men Geeks äger både Swec och FZ. Jag vet inte faktiskt om det går


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Är det en tävling?! FZ se ägs väl utav SweClockers? Är det lillebrors komplexet som kommer fram 😃

Kan man var med i två klubbar samtidigt?

Klart fan det är en tävling!
Forza Fragzone!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nä, ingen tävling på så sätt visste inte ens att de hade en klubb först Swec äger inget men Geeks äger både Swec och FZ. Jag vet inte faktiskt om det går

Det gick inte när jag försökte sist. Kan vara jag som inte kan men känner mig rätt säker denna gång

Medlem

Jag provade ta Seasonal Championships med en kompis igår. Lärde mig att i fall du inte kör de solo så är det "bäst av 3" som gäller, så räcker med köra 2 race (och vinna båda) om man bara är ute efter belöningen. Det är dock aningen svarare då du blir av med fördelarna av Rewind när du inte kör solo. (bara din bil går tillbacka i tiden, allt annat försätter som vanligt, så fett chans att komma 1:a om du behöver ta till det).

Gnällkuk

Solklart favoritbilen so far! Mercedes-Benz AMG CLK GTR Forza Edition


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag lirar på PC och det är helt ospelbart laggar hela tiden.
Är det någon som har samma problem och finns det en lösning?

Medlem
Skrivet av Cousken:

Jag provade ta Seasonal Championships med en kompis igår. Lärde mig att i fall du inte kör de solo så är det "bäst av 3" som gäller, så räcker med köra 2 race (och vinna båda) om man bara är ute efter belöningen. Det är dock aningen svarare då du blir av med fördelarna av Rewind när du inte kör solo. (bara din bil går tillbacka i tiden, allt annat försätter som vanligt, så fett chans att komma 1:a om du behöver ta till det).

Är det inte alltid bäst av tre? Så länge man har högst poäng i slutet vinner man?

Skriv svar