Forza Horizon 5, Officiella speltråden

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ni som är med i FZ klubben, spelar ni fh5 något eller har ni tröttnat?

Edit: Såg nu att dom har sulat ut en ny hotfix patch som ska fixa disconnect problemet 🥳

Hinner inte spela varje dag men jag spelar Har låst upp nästan allt i förra veckans .... säsong? Festival Playlist?

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Jag är förvisso inte med i klubben men för mig håller spelet ännu, tycker fortf. jag har skoj i online-delen samt bara köra runt och samla allt. Nu har jag fått alla xp/fast travel-boards samt kört på alla vägar så aktiviteterna krymper ju.

Ja, så är det ju. Men det är nog inget problem för mig för hur mycket jag än nöter och nöter så träffar jag inte alla dessa xp boards som är heeeelt omöjliga att träffa

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1TB

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ja okej, men vore det inte kul och dra ihop lite folk och köra en car meet? Har alltid velat deltagit i sådana men så fort man "gatecrashar" någons car meet så blir dom så förbaskade 😎

Jag är gärna med på en car meet!

Kör annars mest playlist-eventsen med målet att få de olika bonusbilarna. Är "klar" med det mesta annat som jag tycker är värt att lägga tid på i spelet. Dock inte story-uppdragen, som inte riktigt håller tyvärr. Det är för segt och för oengagerande.

Vore kul med en riktigt bra storyexpansion.

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ja, så är det ju. Men det är nog inget problem för mig för hur mycket jag än nöter och nöter så träffar jag inte alla dessa xp boards som är heeeelt omöjliga att träffa

Kolla YouTube för de du har problem med! Jag tyckte bara att det var typ 3-5 st som var lite svårare där jag fick kolla videos för o se lösningen.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Flera skyltar lär man låsa upp ramper (danger signs) för att kunna träffa.
Missar man ändå är det bara att spola tillbaks, korregera och flyga igen som gäller. 👍🏻

signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag är gärna med på en car meet!

Kör annars mest playlist-eventsen med målet att få de olika bonusbilarna. Är "klar" med det mesta annat som jag tycker är värt att lägga tid på i spelet. Dock inte story-uppdragen, som inte riktigt håller tyvärr. Det är för segt och för oengagerande.

Vore kul med en riktigt bra storyexpansion.

Kul !

Haha ja, story uppdragen var inte mycket att hänga i julgranen

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston KC3000 1TB

Medlem

Jag har nog tammebövelen spelat varenda dag sen 1 vecka innan release o tycker fortfarande det är helt ok. Inte märkt mycket av buggar förutom att det var jävligt lång väntetid i multiplayer för ett tag sen. //Devoidmean420 eller nått i den stilen. Autogenererat nick :}

Medlem

Tycker att de varit väl bekväma med urvalet av bilar? Känner igen hur många som helst från fyran med väldigt få nya..ganska trist att tex flera märkens senaste modeller är från 2016.
Antar de kanske släpper det som car pass senare, men då har jag nog redan spelat av mig i spelet.
Klar med det mesta förutom xp boards typ.

Medlem

Ok, nu förlorade jag all veckans progress igenom att välja fel save att synca till när jag bytte från PC till Xbox.... Det suger...

Medlem
Skrivet av Cousken:

Ok, nu förlorade jag all veckans progress igenom att välja fel save att synca till när jag bytte från PC till Xbox.... Det suger...

Det går lägga en ticket med det MS konto du kör med. Vet inte om det går att få tillbaka, men värt prova om det var mycket som försvann. Längst ner i artikeln finns länk för "Lost Saved Data Ticket"
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/3600053...-

Citat:

Commonly reported issues:
* I picked the wrong saved game.

Skrivet av Cousken:

Går det inte att synka rätt igen om du hoppar tillbaka till PC?

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Går det inte att synka rätt igen om du hoppar tillbaka till PC?

Det gick tyvärr inte men jag ska prova vad Fulci föreslår

Medlem

Tyvärr lär det vara långa handläggningstider för supporten nu över jul, om du vill fortsätta spela.

Medlem

Så vad sägs? 26e Dec kör vi en car meet kl 16? 😎

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston KC3000 1TB

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tyvärr lär det vara långa handläggningstider för supporten nu över jul, om du vill fortsätta spela.

Supporten har stängt till den 27 glad gör de ändå, vilket helvete annars

Medlem

Jag slog till under rean på steam, och rattar nu runt en megatrimmad Delorean!

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge

Gnällkuk
Skrivet av marsson90:

Jag slog till under rean på steam, och rattar nu runt en megatrimmad Delorean!

Nice! Jag gillade den inte riktigt först men den har växt på mig!

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nice! Jag gillade den inte riktigt först men den har växt på mig!

https://media.discordapp.net/attachments/890303421335367760/9...

Det är lätt den coolaste bilen om du frågar mig Kör den nu i S2-klass.

signatur

Medlem

Sorry för double posting. Skulle folket här inne rekommendera att man köper VIP-paketet? Jag köpte nämligen endast standardutgåvan då tidigare spels expansioner inte tilltalat mig särskilt mycket.

signatur

Medlem

Riktigt roligt spel. Kan inte lägga ifrån mig kontrollen.

Fastnade aldrig för 4:an när det begav sig men spelar nu båda två till och från. Riktigt trevliga spel faktiskt.

Gnällkuk
Skrivet av marsson90:

Sorry för double posting. Skulle folket här inne rekommendera att man köper VIP-paketet? Jag köpte nämligen endast standardutgåvan då tidigare spels expansioner inte tilltalat mig särskilt mycket.

Eftersom inga expansioner (så vitt jag vet) har utannonserats blir det rätt svårt att rekommendera?

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Eftersom inga expansioner (så vitt jag vet) har utannonserats blir det rätt svårt att rekommendera?

VIP-passet innehåller dock inte expansionerna Utan det är andra bonusar.

signatur

Gnällkuk
Skrivet av marsson90:

VIP-passet innehåller dock inte expansionerna Utan det är andra bonusar.

Aha, vad innehåller vip då? Skulle spontant säga att man antingen köper det som ger en kommande expansioner eller inget alls (utan att ens veta vad vip innehåller ).

signatur

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Aha, vad innehåller vip då? Skulle spontant säga att man antingen köper det som ger en kommande expansioner eller inget alls (utan att ens veta vad vip innehåller ).

Främst mer pengar, extra super wheel spins varje vecka etc

signatur

Medlem

Har spelat en hel del Forza Horizon 5, ett av de spelen jag har utan tvekan lagt ner mest tid på utöver CSGO i år. Är uppe i 70 timmar körtid (dvs åkt runt. Då räknar den inte med all tid jag spenderat i Photo Mode, i Paint/Vinyls, i cutscenes etc), och har inte tröttnat på spelet än.

Något som jag verkligen har fastnat för i spelet är att ta bilder, och skapa egna liveries. Nedan är några utav de 80+ bilder jag har tagit, men dessa är de som jag är mest nöjd med för tillfället:

Jag har ett litet mål nu varje gång jag spelar, och det är att ta minst en bild på något nytt, kreativt sätt, och försöka bli bättre på det. Har inte längre en DSLR kamera så får leka fotograf inom den digitala världen för tillfället

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Har spelat en hel del Forza Horizon 5, ett av de spelen jag har utan tvekan lagt ner mest tid på utöver CSGO i år. Är uppe i 70 timmar körtid (dvs åkt runt. Då räknar den inte med all tid jag spenderat i Photo Mode, i Paint/Vinyls, i cutscenes etc), och har inte tröttnat på spelet än.

Något som jag verkligen har fastnat för i spelet är att ta bilder, och skapa egna liveries. Nedan är några utav de 80+ bilder jag har tagit, men dessa är de som jag är mest nöjd med för tillfället:

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/4c24b0...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/68306e...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/efb48d...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/b6364e...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/a5f6d8...

Jag har ett litet mål nu varje gång jag spelar, och det är att ta minst en bild på något nytt, kreativt sätt, och försöka bli bättre på det. Har inte längre en DSLR kamera så får leka fotograf inom den digitala världen för tillfället

Jäkligt snygga bilder måste jag säga!
Har försökt mig på liveries men det är grymt svårt, samma med tuning.

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston KC3000 1TB

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Shamanfox:

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/4c24b0...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/68306e...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/efb48d...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/b6364e...

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/a5f6d8...

Ooh, riktigt najs.

signatur

Jump in.

Medlem

Någon som spelar nu och vill ha sällskap?

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston KC3000 1TB

Lust att lira ? 😁

Skrivet av HylzaN 2-0:

Någon som spelar nu och vill ha sällskap?

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Lust att lira ? 😁

Tyvärr, jag var på jobbet. Men kanske i helgen 🙂

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston KC3000 1TB

Skriv svar