The Day Before-studion säger att ett betatest ska hållas innan släppet

Robot
The Day Before-studion säger att ett betatest ska hållas innan släppet

Det kontroversiella zombiespelet ska även "troligen" återvända till Steam.

#Fntastic, #The-day-before


Medlem

Haha flopp flopp flopp


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag inte att man ska säga flopp snarare att spelet kanske passar färre människor. För även Fallout 76 var för mig otroligt frustrerade och ofärdigt första året eller åren. Men vissa galningar gillade ju spelet iaf....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag inte att man ska säga flopp snarare att spelet kanske passar färre människor. För även Fallout 76 var för mig otroligt frustrerade och ofärdigt första året eller åren. Men vissa galningar gillade ju spelet iaf....

Vanligtvis skulle jag hålla med dig, men det finns flera väldigt tydliga tecken på att The Day Before är ett scam/påhitt, vilket innebär att det är mer än bara en flopp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Alienshade:

Jag inte att man ska säga flopp snarare att spelet kanske passar färre människor. För även Fallout 76 var för mig otroligt frustrerade och ofärdigt första året eller åren. Men vissa galningar gillade ju spelet iaf....

Två helt olika saker detta som broshi påtalar ovan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Vanligtvis skulle jag hålla med dig, men det finns flera väldigt tydliga tecken på att The Day Before är ett scam/påhitt, vilket innebär att det är mer än bara en flopp.

Vad är det för tecken på att det är en scam?

Avstängd
Skrivet av Broshimitsu:

Vanligtvis skulle jag hålla med dig, men det finns flera väldigt tydliga tecken på att The Day Before är ett scam/påhitt, vilket innebär att det är mer än bara en flopp.

Vad exakt gör det till en scam eller påhitt lol

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är det för tecken på att det är en scam?

Skrivet av fejksson:

Vad exakt gör det till en scam eller påhitt lol

  • Datum för trailers/release har skjutits fram flera gånger av flera olika skäl

  • Media de släppt är direkta kopior från andra spel (The Division, The Last of Us, etc), d.v.s. assets, animationer, komposition, etc

  • Det lilla vi har fått se av riktigt gameplay visar på en värld som upplevs helt annorlunda mot vad vi har fått se i tidigare scriptade trailers

  • Utvecklarna har försökt rekrytera fans att utveckla spelet gratis

  • Utvecklarna har en historik kring att annonsera spel som aldrig släpps eller blir färdiga

  • Spelet utlovar kvalitét som är på en helt annan nivå än deras andra spel de utvecklat och släppt

  • De har byggt upp hype kring spelet genom att utlova "announcements" som bara visat sig vara PR för andra spel de utvecklat

  • Spelet har tagits bort från Steam, vilket utvecklarna skyller på en bugg på Steam (ett meddelande som utvecklarna senare raderade), och skyller istället på att någon begärt att spelet tas ned på grund av konflikt gällande spelets namn/trademark

Tolka det som du vill, men det är väldigt många röda flaggor. Om spelet någonsin faktiskt släpps, tvivlar jag starkt på att det kommer leva upp till förväntningarna vi har fått genom deras trailers.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Skrivet av Broshimitsu:
  • Datum för trailers/release har skjutits fram flera gånger av flera olika skäl

  • Media de släppt är direkta kopior från andra spel (The Division, The Last of Us, etc), d.v.s. assets, animationer, komposition, etc

  • Det lilla vi har fått se av riktigt gameplay visar på en värld som upplevs helt annorlunda mot vad vi har fått se i tidigare scriptade trailers

  • Utvecklarna har försökt rekrytera fans att utveckla spelet gratis

  • Utvecklarna har en historik kring att annonsera spel som aldrig släpps eller blir färdiga

  • Spelet utlovar kvalitét som är på en helt annan nivå än deras andra spel de utvecklat och släppt

  • De har byggt upp hype kring spelet genom att utlova "announcements" som bara visat sig vara PR för andra spel de utvecklat

  • Spelet har tagits bort från Steam, vilket utvecklarna skyller på en bugg på Steam (ett meddelande som utvecklarna senare raderade), och skyller istället på att någon begärt att spelet tas ned på grund av konflikt gällande spelets namn/trademark

Tolka det som du vill, men det är väldigt många röda flaggor. Om spelet någonsin faktiskt släpps, tvivlar jag starkt på att det kommer leva upp till förväntningarna vi har fått genom deras trailers.

Men du kan ju inte kalla det en scam eller påhitt, du kan ju inte betala för det, och vi har ju sett gameplay så det är ju inte ett påhitt.

Mycket av det du skrivit ner är ju bara halmstrån du försöker greppa och göra större än vad det är. Löjlig lista. Går att applicera på nästan alla spel.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Men du kan ju inte kalla det en scam eller påhitt, du kan ju inte betala för det, och vi har ju sett gameplay så det är ju inte ett påhitt.

Mycket av det du skrivit ner är ju bara halmstrån du försöker greppa och göra större än vad det är. Löjlig lista. Går att applicera på nästan alla spel.

Som sagt; tolka det som du vill, men det är ändå rätt många rödflagg vilket ligger som orsak till varför folk kallar det scam/fake.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Som sagt; tolka det som du vill, men det är ändå rätt många rödflagg vilket ligger som orsak till varför folk kallar det scam/fake.

Det är en sak att tolka något på ett sätt, men per definition så är det inte en scam. Ingen crowdfunding eller donationer, helt och hållet finansierad av utgivaren Mytona.

Röda flaggor? Ja.
Scam? Nej.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Det är en sak att tolka något på ett sätt, men per definition så är det inte en scam. Ingen crowdfunding eller donationer, helt och hållet finansierad av utgivaren Mytona.

Röda flaggor? Ja.
Scam? Nej.

Mjo, absolut. Samtidigt känns det lite som en gråzon om det nu skulle visa sig vara rent påhitt från utvecklarna, och att detta är ett sätt för de att dra till sig uppmärksamhet och gratis PR. Innan The Day Before tror jag ingen skulle känna till studion eller deras andra spel till exempel, så ur den aspekten har det ju varit rätt bra PR genom exposure. Men, det är ingenting jag är beredd att gå in djupare på. Jag svarade bara på frågan varför någon skulle anse spelet som scam.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Det är en sak att tolka något på ett sätt, men per definition så är det inte en scam. Ingen crowdfunding eller donationer, helt och hållet finansierad av utgivaren Mytona.

Röda flaggor? Ja.
Scam? Nej.

Viss chans att spelet faktiskt existerar, men man kan inte förvänta sig något annat än ett trasigt skit spel i early access kvalité. Du kan på riktigt inte tro något annat.

Medlem

Att lova att något kommer 7 månader i framtiden utan förseningar är ju itne alls ett upplägg för katastrof.

Avstängd
Skrivet av Constantine:

Viss chans att spelet faktiskt existerar, men man kan inte förvänta sig något annat än ett trasigt skit spel i early access kvalité. Du kan på riktigt inte tro något annat.

Som typ alla AAA spel som släpps numera?

Medlem
Skrivet av Constantine:

Viss chans att spelet faktiskt existerar, men man kan inte förvänta sig något annat än ett trasigt skit spel i early access kvalité. Du kan på riktigt inte tro något annat.

Har inte påstått att mina förväntingar är positiva. Vi pratade om något helt annat.

1
Skriv svar