60 fps-patch till A Plague Tale: Requiem släppt på Playstation och Xbox

Robot
60 fps-patch till A Plague Tale: Requiem släppt på Playstation och Xbox

Pc-spelarna får möjlighet till grafiskt finlir.

#a-plague-tale-requiem, #nyhetstips


Medlem

Fint spel. Absolut.

Trist dock att detta kom så här långt efter faktiskt släpp, det är ett sådant spel jag har svårt för att se att jag kommer spela om.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Frågan är om berättelsen verkligen är avslutad här och nu. Jag håller på att spela igenom föregångaren och av någon anledning valde jag att gå in på studions hemsida. Under 2023 har de lagt upp ett flertal jobbannonser för just "Plague"-teamet.

https://www.asobostudio.com/careers

Medlem

så jäkla gött att man väntar med att spela nya spel. När man väl tar sig an dem så är de färdigpatchade till det skick det var tänkt från början. WIN!

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Fint spel. Absolut.

Trist dock att detta kom så här långt efter faktiskt släpp, det är ett sådant spel jag har svårt för att se att jag kommer spela om.

Därför man ej spelar spelet direkt vid lansering. Dyrare och betydligt sämre.

Medlem

Spelade igenom detta när det kom och hade riktigt trevligt. Tänkte inte nämnvärt på att det var 30fps, men är och andra sidan inget hektiskt Call Of Duty-tempo i detta.

Medlem

Ah nu när jag har spelat klar det så kommer patchen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hale2000:

Spelade igenom detta när det kom och hade riktigt trevligt. Tänkte inte nämnvärt på att det var 30fps, men är och andra sidan inget hektiskt Call Of Duty-tempo i detta.

Håller med här. Överraskande nog. Skillnaden mellan 30 och 60 fps brukar vara kännbart. Men är ju, som du säger, inget CoD-tempo.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Petro:

Frågan är om berättelsen verkligen är avslutad här och nu. Jag håller på att spela igenom föregångaren och av någon anledning valde jag att gå in på studions hemsida. Under 2023 har de lagt upp ett flertal jobbannonser för just "Plague"-teamet.

https://www.asobostudio.com/careers

Spännande! Jag tror absolut det kommer ett tredje spel, men kul att det redan finns tendenser. 2025?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så bra! jag funderade på att maila dem igår och fråga om det kommer ut. Har inte spelat än

Medlem

Är bud på att spela igenom det igen bara för det.
Så galet nice spel bägge två

Medlem

Nice! Jag slutade efter typ 2 timmar pga det förbenade blurret till 30 fps. Hoppades på en sådan här patch och sparade spelet tills dess. Äntligen.

Medlem

Var rätt tungrott på pc med höga inställningar, men blev som digital fondry förutspådde att det skulle komma en 60 fps patch.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Fantastiskt spel, där jag än idag ofta tänker på slutet


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Spelade igenom detta när det kom och hade riktigt trevligt. Tänkte inte nämnvärt på att det var 30fps, men är och andra sidan inget hektiskt Call Of Duty-tempo i detta.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med här. Överraskande nog. Skillnaden mellan 30 och 60 fps brukar vara kännbart. Men är ju, som du säger, inget CoD-tempo.

Skrivet av memorycard:

Nice! Jag slutade efter typ 2 timmar pga det förbenade blurret till 30 fps. Hoppades på en sådan här patch och sparade spelet tills dess. Äntligen.

Lirade det på PS5. Har för mig att spelet stödjer 40fps på 120Hz TVs i game mode på TVn vilket jag har..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är det nåt bättre än det första? Tyckte det blev alldeles för repetitivt och tråkigt så till den grad att jag nästan gav upp på det. Med facit i hand så hade jag ju inte missat så jättemycket.

Gött! Har det på listan men väntat pga saknaden av just 60fps. Då vet man att det är fritt fram nu så fort man känner för det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av gorbatjov:

Är det nåt bättre än det första? Tyckte det blev alldeles för repetitivt och tråkigt så till den grad att jag nästan gav upp på det. Med facit i hand så hade jag ju inte missat så jättemycket.

Jag tycker det är snäppet vassare. Men det är klart: jag tyckte mycket om första spelet, så om du inte alls gjorde det är risken stor att det inte är för dig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tycker det är snäppet vassare. Men det är klart: jag tyckte mycket om första spelet, så om du inte alls gjorde det är risken stor att det inte är för dig.

Ok. Jag får kanske invänta en rea eller liknande då 😏.

1
Skriv svar