Första Silent Hill får remake
Älskar Silent Hill-originalet. Höll det högre än tvåan, men nu har jag inte spelat dom på länge så ska väl inte uttala mig alltför skarpt. Men ja, minns att jag var på jakt efter ett annat spel (Metal Gear Solid?) men butikskillen fick mig att köpa Silent Hill istället. Ångrade mig INTE! Shoutout till butikskillen på Videomix i Borås.
En Bamseponny av folket
Berättelsen är svagare i ettan, men eftersom jag mest av allt vill ha en remake av trean måste de ju börja med ettan. Ser verkligen fram emot detta!
Då får man spela igenom ettan innan tvåan 😁
Tvåan är mestadels självstående, men du bör spela ettan före trean (som säkert kommer förr eller senare som remake).
Oh boy! Nu kommer väl en specifik person uttala sig om detta nu och i framtiden flera gånger efter att remaken är släppt...Silent Hill 2 kommentarerna har inte ens minskat efter 8 månader...🙄
Tänkte precis samma sak 😅
Underbart. Silent Hill 2 Remake var ljuvligt att lira igenom. Idag är jag sjukskriven på heltid med grava psykiska problem efter mitt varv med spelet...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Underbart. Silent Hill 2 Remake var ljuvligt att lira igenom. Idag är jag sjukskriven på heltid med grava psykiska problem efter mitt varv med spelet...