UFO och Aliens, finns dom? :O

Avstängd

mAxi89:

https://www.youtube.com/watch?v=xg2NEQB14tA&t=1814s
https://www.youtube.com/watch?v=4013hHZHf0I
https://www.youtube.com/watch?v=mobI_l7j3KQ

Jag vet inte vad jag ska tro, men dessa teorier är lika trovärdiga som alla andra och åtmistonde två av länkarna leder till seriösa forskare på området, om man lägger vikt vid sådant.

Skrivet av alias:

Är vi manipulerade genom DNA eller så och är nu granskade av våra manipulatörer? Om så, vill det vårt bästa eller är de själviska?

Jorden är ju en reality show för alla andra aliens, vet ju alla.

https://www.southparkstudios.nu/episodes/sa19zy/south-park-ca...

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem
Skrivet av lonian:

Men ringen planas tillslut ut och blir ett med vattenytan, då slutar universum att existera.

Fint :P. Det passar in med entropin där universum når ett tillstånd där all energi är jämnt fördelat.

Skrivet av alias:

Jag fattar. (eller inte, då ingen av oss gör det) Vad betyder det att "existera"? är det en "grej" i så fall att sluta att existera är ju också en extistens. Om allt fanns samtidigt? Tid existerar inte förutom i våra hjärnor för att ett futtigt försök att "make sense"

Det finns ingenting som är ingenting, det för mig är självsägande, jag tror att någonting alltid har existerat, verkligheten i sig har alltid existerat, bara under olika former, kanske. Men verkligheten är lustig när man tänker på det, man blir lite galen, och kanske är det verklighetens sätt att påminna oss om att vi är begränsade till att förstå.

Skrivet av alias:

Är vi manipulerade genom DNA eller så och är nu granskade av våra manipulatörer? Om så, vill det vårt bästa eller är de själviska?

Själviska!

Skrivet av alias:

En annan lite förbryllande sak är att dinosaurierna fanns här på jorden i 165 millioner år, utan att utveckla någon högre intelligens, (eller?) medan vi bara funnits här i cirka 7 millioner år.

Intressant. Enligt evolutionen så kan det ha berott på att deras evolution drevs av andra behov, intelligens utvecklas när det är en stor fördel för överlevnad, för dinosaurier var det ofta viktigare att vara stora och starka eller snabba och smidiga. Men vem vet egentligen, det är en intressant fråga.

Visste ni t.ex. att utan tektoniska plattor så hade vi aldrig existerat!

Medlem
Skrivet av alias:

mAxi89:

https://www.youtube.com/watch?v=xg2NEQB14tA&t=1814s
https://www.youtube.com/watch?v=4013hHZHf0I
https://www.youtube.com/watch?v=mobI_l7j3KQ

Jag vet inte vad jag ska tro, men dessa teorier är lika trovärdiga som alla andra och åtmistonde två av länkarna leder till seriösa forskare på området, om man lägger vikt vid sådant.

Angående svarta hål. Jag läste en intressant sak tidigare.

Händelsehorizonten har ingen yta, det är som en barriär utanför våran rumtid där inte ens ljuset kan ta sig ut till våran rumtid.
Svarta hål innehåller ju en singularitet, en punkt med noll volym där gravitationen är oändligt stark.

Det är tydligen vanligt att ett svarta hål roterar.

När ett svart hål roterar, så trycks singulariteten ut till en ring i stället för att vara en punkt, en ringsingularitet. Punkten roterar så snabbt att den bildar en roterande ring av oändlig krökning i rumtiden.

Vissa tror att ringen skulle kunna bli en passage till ett annat universum, annan plats i vårt eget (likt ett maskhål) eller som en reva till en annan tid.

Så vart skulle då all materia hamna? Kanske till början av vårt egna universum eller till ett nytt universum så att det blir bränslet som återanvänds om och om igen.
Då blir svarta hål naturens återvinningssystem. De samlar in all energi och materia och återstartar kosmos om och om igen. Universum återvinner sig självt för evigt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Angående svarta hål. Jag läste en intressant sak tidigare.

Händelsehorizonten har ingen yta, det är som en barriär utanför våran rumtid där inte ens ljuset kan ta sig ut till våran rumtid.
Svarta hål innehåller ju en singularitet, en punkt med noll volym där gravitationen är oändligt stark.

Det är tydligen vanligt att ett svarta hål roterar.

När ett svart hål roterar, så trycks singulariteten ut till en ring i stället för att vara en punkt, en ringsingularitet. Punkten roterar så snabbt att den bildar en roterande ring av oändlig krökning i rumtiden.

Vissa tror att ringen skulle kunna bli en passage till ett annat universum, annan plats i vårt eget (likt ett maskhål) eller som en reva till en annan tid.

Så vart skulle då all materia hamna? Kanske till början av vårt egna universum eller till ett nytt universum så att det blir bränslet som återanvänds om och om igen.
Då blir svarta hål naturens återvinningssystem. De samlar in all energi och materia och återstartar kosmos om och om igen. Universum återvinner sig självt för evigt.

Hur vet man att gravitationen är oändligt stark, och inte bara extremt stark?

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Hur vet man att gravitationen är oändligt stark, och inte vara extremt stark?

Det är den inte. Oändlig alltså.

Medlem

Googlade lite. Det är väl för att volymen i singularitetspunkten är noll som själva densiteten blir oändlig. Men hur vet man att volymen är noll egentligen..

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Men hur vet man att volymen är noll egentligen..

Man vet inte, men man tror, klassiska fysiken bryter ihop vid singulariteten, därför dom jagar efter en kvant-gravitations teori.

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Googlade lite. Det är väl för att volymen i singularitetspunkten är noll som själva densiteten blir oändlig. Men hur vet man att volymen är noll egentligen..

Egentligen är det inte säkert att det är en singularitet. Nu var det tyvärr år och dar sedan jag läste fysik men det jag kommer ihåg är att en singularitet visar bara att våra beräkningar inte räcker längre än så. När punkten blir tillräckligt liten så tar vår kunskap slut. Då är vi nere på kvantmekaniken och det har varit svårt att sammanföra teorierna. ”Hålet” kan mycket väl ha en botten men vi kommer aldrig att kunna observera den.
Någon som har läst fysik nyligen kanske kan förklara bättre och gärna rätta mig.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Egentligen är det inte säkert att det är en singularitet. Nu var det tyvärr år och dar sedan jag läste fysik men det jag kommer ihåg är att en singularitet visar bara att våra beräkningar inte räcker längre än så. När punkten blir tillräckligt liten så tar vår kunskap slut. Då är vi nere på kvantmekaniken och det har varit svårt att sammanföra teorierna. ”Hålet” kan mycket väl ha en botten men vi kommer aldrig att kunna observera den.
Någon som har läst fysik nyligen kanske kan förklara bättre och gärna rätta mig.

Att vi aldrig skulle kunna observera det låter fel? Allt går med rätt kunskap?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Att vi aldrig skulle kunna observera det låter fel? Allt går med rätt kunskap?

Om jag fattat det rätt och förutsatt att relativitetsteorin stämmer så är det väl snarare så att om singulariteter existerar så är det endast "bakom" en händelsehorisont. Om du är i en sits där du kan observera en potentiell singularitet (eller "insidan" av ett svart hål) så kommer du inte kunna kommunicera det till någon utanför horisonten.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Om jag fattat det rätt och förutsatt att relativitetsteorin stämmer så är det väl snarare så att om singulariteter existerar så är det endast "bakom" en händelsehorisont. Om du är i en sits där du kan observera en potentiell singularitet (eller "insidan" av ett svart hål) så kommer du inte kunna kommunicera det till någon utanför horisonten.

Intressant. Jag tror (tror!) att vi en dag besitter kunskapen för att kunna utforska detta närmre.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ja, Einsteins fältekvationer fungerar utmärkt på stora skalor men när vi närmar oss Planck-skalan så bryter teorin samman, vilket du är inne på.

Till exempel så finns kvantfluktuationer i vakuumet som går att beräkna och mäta på olika skalor, men det finns inte alls med i fältekvationerna. Så något saknas helt klart.

Det går än så länge inte att mäta hur kvantfluktuationer skulle kunna påverka gravitationen, det finns bara teoretiska beräkningar som tyder på att de gör det, men om det stämmer så kan man undra: hur påverkar dessa fluktuationer förhållandena nära en "singularitet"?

Det är förstås extrema förhållanden i ett svart hål så det är omöjligt att veta idag, och ifall singulariteter överhuvudtaget existerar fysiskt som sagt, så det skulle behövas en konsistent teori som förenar allmän relativitetsteori med kvantmekanik.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Intressant. Jag tror (tror!) att vi en dag besitter kunskapen för att kunna utforska detta närmre.

Det tvivlar jag inte på.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja, Einsteins fältekvationer fungerar utmärkt på stora skalor men när vi närmar oss Planck-skalan så bryter teorin samman, vilket du är inne på.

Till exempel så finns kvantfluktuationer i vakuumet som går att beräkna och mäta på olika skalor, men det finns inte alls med i fältekvationerna. Så något saknas helt klart.

Det går än så länge inte att mäta hur kvantfluktuationer skulle kunna påverka gravitationen, det finns bara teoretiska beräkningar som tyder på att de gör det, men om det stämmer så kan man undra: hur påverkar dessa fluktuationer förhållandena nära en "singularitet"?

Det är förstås extrema förhållanden i ett svart hål så det är omöjligt att veta idag, och ifall singulariteter överhuvudtaget existerar fysiskt som sagt, så det skulle behövas en konsistent teori som förenar allmän relativitetsteori med kvantmekanik.

Tack för ett bättre svar. Svarta hål är märkliga.

Medlem

Ufo troligtvis inte men 100 % att det finns aliens i någon form i universum någonstans

Medlem

UFO innebär ordagrant att man inte kan identifiera vad man sett, sådana finns det massor av.

Avstängd

Är det inte nästan bevisat vid det här laget att de redan är här sedan länge dessutom? Postar inga länkar till det, går bra att googla. Mainstreammedia ignorerar sånt här så långt det går. Att de som vet vill dölja sanningen är uppenbart, varför dock? För att behålla hemligheter som de hoppas reverse engineering eller för att sanningen är för hemsk för att ta in för oss alla? Att vi har haft kontakt med enheter från någon annanstans sedan länge i det dolda. Det är inget skämt.
Så många med security clearance till toppnivåer och före detta admiraler/toppmilitärer/rådgivare nu som säger att vi inte är ensamma. Att vi har kontakt med "dem" sedan länge. Att vi har blivit förda bakom ljuset i decennier, varför är den stora frågan? Att vi har blivit det är klart. Det går inte att bortse från.

Medlem
Skrivet av alias:

Är det inte nästan bevisat vid det här laget att de redan är här sedan länge dessutom? Postar inga länkar till det, går bra att googla. Mainstreammedia ignorerar sånt här så långt det går. Att de som vet vill dölja sanningen är uppenbart, varför dock? För att behålla hemligheter som de hoppas reverse engineering eller för att sanningen är för hemsk för att ta in för oss alla? Att vi har haft kontakt med enheter från någon annanstans sedan länge i det dolda. Det är inget skämt.
Så många med security clearance till toppnivåer och före detta admiraler/toppmilitärer/rådgivare nu som säger att vi inte är ensamma. Att vi har kontakt med "dem" sedan länge. Att vi har blivit förda bakom ljuset i decennier, varför är den stora frågan? Att vi har blivit det är klart. Det går inte att bortse från.

De kanske skulle låna ut en alien som konsult till Elon. Så kanske han slipper spränga sönder sina raketer.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

De kanske skulle låna ut en alien som konsult till Elon. Så kanske han slipper spränga sönder sina raketer.

Jo, Elon skulle nog behöva få hjälp många sätt, att vara världens rikaste löser inte dina problem, snarare tvärtom.. Speciellt om man är en beroende person som han tycks vara och inte trivs med sig själv.
Även konstigt om inte ens han har blivit "briefad" om vad som gäller. Att gravitet inte är ett problem längre, att vi kan färdas till andra solsystem i över ljusets hastighet. Att vi är ensamma ärbevisat att det inte stämmer, de har haft milljoner eller billjoner år på sig att utvecklas och de ser nog på oss som ett experiment i som vi ser på myror eller så. Så klart de ser våran utveckling de senaste hundra åren. Intressant för dem.

Medlem
Skrivet av alias:

Är det inte nästan bevisat vid det här laget att de redan är här sedan länge dessutom? Postar inga länkar till det, går bra att googla.

Haha va? Påstår något som är helt av banan men vägrar stödja sitt eget påstående, bra där.

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Haha va? Påstår något som är helt av banan men vägrar stödja sitt eget påstående, bra där.

Ok, säger du det.
"helt av banan" vi säger så. Undviker att kommentera din intelligens.
Att de är här eller deras variant av AI är här är odiskutabelt. Borde vara det största händelsen någonsin nyhetsmässigt men nej..De flesta tänker som dig och kan inte acceptera det. Det är väl så vi fungerar, med rädsla och förnekande..

Avstängd

Tror ni verkligen att vi människor är de enda levande varelserna och att vi ligger i framkant när det kommer till teknik? Troligen finns det civilasitoner som är miljoner år före oss. Vad tror ni de ska göra? Försöka kommunicera med en underart som oss? Samma sak som om vi försöker förstå fiskars språk.. Studera oss, visst. Men vad annars?

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Säger han som tror att han är skapelsens krona i ett univerum med miljoner solar som vår sol, och billjoner planeter, många miljoner år äldre än jorden. Är det så otroligt att vissa av dem sänder ut probes för att ta över vårt universum. Antingen AI styrda eller att de förstått hur man besegrar ljusets hastighet och kanske även därmed tid och rum. Vi är i början och är fortfarande en primitiv livsform. Vi är inte mer än insekter för dem.

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Att vi är en av många miljoner, eller är du en "maga flat earth" beliver?

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, säger du det.
"helt av banan" vi säger så. Undviker att kommentera din intelligens.
Att de är här eller deras variant av AI är här är odiskutabelt. Borde vara det största händelsen någonsin nyhetsmässigt men nej..De flesta tänker som dig och kan inte acceptera det. Det är väl så vi fungerar, med rädsla och förnekande..

Vad är det som säger att dina källor talar sanning?Hur vet du att de här människorna verkligen har varit toppmilitärer? Det är mycket troligare att ditt påstående är falskt än att det skulle finnas en global konspiration. En som innefattar alla nyhetskanaler, alla världens ledare, företagsjättar och forskare. Alla utom några få självutnämnda experter som har sett sanningen.

Medlem
Skrivet av alias:

Att vi är en av många miljoner, eller är du en "maga flat earth" beliver?

Är det inte nästan bevisat vid det här laget att jorden är platt och är det sedan länge dessutom? Postar inga länkar till det, går bra att googla. 🤪

Medlem
Skrivet av alias:

Tror ni verkligen att vi människor är de enda levande varelserna och att vi ligger i framkant när det kommer till teknik? Troligen finns det civilasitoner som är miljoner år före oss. Vad tror ni de ska göra? Försöka kommunicera med en underart som oss? Samma sak som om vi försöker förstå fiskars språk.. Studera oss, visst. Men vad annars?

Nej. Men du inser nog inte hur stora avstånden är. Ja det kan finnas civilisationer som har utvecklats under miljoner år men då hade vi nog sett betydligt fler spår av den. En civilisation så långvarig och avancerad i vår galax skulle ha lämnat spår efter sig.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nej. Men du inser nog inte hur stora avstånden är. Ja det kan finnas civilisationer som har utvecklats under miljoner år men då hade vi nog sett betydligt fler spår av den. En civilisation så långvarig och avancerad i vår galax skulle ha lämnat spår efter sig.

Nu är du naiv, titta på detta klipp och öppna ditt sinne:

Samt, avstånd och tid, är inte relevant för dem, då dom med all säkerhet har lärt sig att kröka tid och rum 🤷‍♂️

Avstängd

Vi får se i en ganska nära framtid, handlar om år nu..hemligheten sipprar fram.

Skriv svar