UFO och Aliens, finns dom? :O

Medlem
Skrivet av alias:

Är det inte bara att inse att de som tror eller kan tänka sig att tro är mycket mer ödmjuka än de som är 100% emot allt som har med ämnet att göra? Att förlöjliga det med memes osv är gammalt nu.
Ni som tror att vi människor är den mest framstående skapelsen i detta universumet och att inga andra, om de nu ens finns, kan ha kommit längre än oss. Ni borde kanske kolla upp lite andra källor och de som tänker annorlunda än er. Inte charlataner utan kolla upp de mest framstående forskarna på ämnet, de är öppnare än er för alla möjligheter.
Är det rädsla eller är det bara ignorans som styr de hårdnackade förnekarna av att det finns annat där ute? Rädsla leder ju ofta till att ignorera saker, så de flesta fungerar.

Sluta projicera och förenkla nu, det är ju ironiskt nog "ganska" långt ifrån att vara ödmjuk.
Redan i andra meningen slänger du ur dig grundlösa och förutfattade meningar mot skeptiker.

Och du förstår fortfarande inte att skeptiker inte nödvändigtvis "tror att vi människor är den mest framstående skapelsen i detta universumet" - hur svårt ska det vara att greppa egentligen? Det är inte första gången du kommer med det, och inte första gången andra har motsagt dig i det.

Du får tro precis vad du vill, och precis som med Russells tekanna som jag tidigare nämnde finns det inga egentliga bevis för det som hävdas som går att oberoende verifiera. Inte i närheten, ens. Sen får man givetvis tro vad man vill. Att något inte kan förklaras betyder ingenting annat än att vi inte kan förklara det. (Shocker.) Det ska inte dras massa långsökta och grundlösa slutsatser från sådana indicier.

Att du dessutom rör ihop det lite blir lite lustigt - att vara öppen för möjligheter innebär ju att man inte blint tror på massa saker som inte går att verifiera. För då är man ju inte öppen för möjligheter så det stör.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Sluta projicera och förenkla nu, det är ju ironiskt nog "ganska" långt ifrån att vara ödmjuk.
Redan i andra meningen slänger du ur dig grundlösa och förutfattade meningar mot skeptiker.

Och du förstår fortfarande inte att skeptiker inte nödvändigtvis "tror att vi människor är den mest framstående skapelsen i detta universumet" - hur svårt ska det vara att greppa egentligen? Det är inte första gången du kommer med det.

Du får tro precis vad du vill, och precis som med Russells tekanna som jag tidigare nämnde finns det inga egentliga bevis för det som hävdas som går att oberoende verifiera. Inte i närheten, ens. Sen får man givetvis tro vad man vill. Att något inte kan förklaras betyder ingenting annat än att vi inte kan förklara det. (Shocker.) Det ska inte dras massa långsökta och grundlösa slutsatser från sådana indicier.

Tycker du är onödigt aggresiv. Får jag inte uttrycka vad jag tror? Projicera, förenkla....det är hur du ser på vad jag säger. Jag ser samma sak från dig och de som är på din "sida". Trist att det är så. Olika sidor. Borde inte vara så.
Förstår inte var all aggression kommer ifrån, varför en del känner sig hotade?
Trött på sådana här trådar och disskussioner där allt handlar om att "vinna" inte att komma fram till något.
Jag överväger andra lösningar och möjligheter än de som är "bevisade", även de så kallat "bevisade" vetenskapligt undersökta saker undergår revisioner. Största "felet" med oss människor är att vi är så tvärsäkra på så mycket där vi bara i är i början på förståelse. Antagligen bara naturligt men om alla tänkte så så skulle ingenting utvecklas framåt.

Medlem
Skrivet av alias:

Betackar mig för påståenden om mig från de som absolut inte känner mig ett dugg. Ok?

Nej, inte ok. Lev som du lär istället. Du dömer folk till höger och vänster, du har ingen rätt att ställa motkrav när du beter dig på det viset. Ok?

Skrivet av alias:

Tycker du är onödigt aggresiv. Får jag inte uttrycka vad jag tror? Projicera, förenkla....det är hur du ser på vad jag säger. Jag ser samma sak från dig och de som är på din "sida". Trist att det är så. Olika sidor. Borde inte vara så.
Trött på sådana här trådar och disskussioner där allt handlar om att "vinna" inte att komma fram till något.
Jag överväger andra lösningar och möjligheter än de som är "bevisade", även de så kallat "bevisade" vetenskapligt undersökta saker undergår revisioner. Största "felet" med oss människor är att vi är så tvärsäkra på så mycket där vi bara i är i början på förståelse. Antagligen bara naturligt men om alla tänkte så så skulle ingenting utvecklas framåt.

Det finns inga sidor, det är inte digitalt. Du är ju en av få i tråden som försöker skapa dessa "olika sidor".

Medlem
Skrivet av alias:

Tror det är bra att vara öppen för att en massa konstigheter som filmats/setts inte har något med ET att göra.

Samtidigt undrar man ju vad förklaringen är istället då. Men men. Tror man ska vara nöjd med man själv tror X, och andra tror Y. Det är bara så världen funkar.

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Nej, inte ok. Lev som du lär istället. Du dömer folk till höger och vänster, du har ingen rätt att ställa motkrav när du beter dig på det viset. Ok?

Det finns inga sidor, det är inte digitalt. Du är ju en av få i tråden som försöker skapa dessa "olika sidor".

Ok, du bekräftar alla mina fördomar. Tycker om dig i alla fall. Du vill inte förstå. Kämpar emot...

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, du bekräftar alla mina fördomar. Tycker om dig i alla fall. Du vill inte förstå. Kämpar emot...

Jag är bara nöjd att jag lever upp till någons förväntningar för en gångs skull!

Avstängd
Skrivet av Lecarde:

Tror det är bra att vara öppen för att en massa konstigheter som filmats/setts inte har något med ET att göra.

Samtidigt undrar man ju vad förklaringen är istället då. Men men. Tror man ska vara nöjd med man själv tror X, och andra tror Y. Det är bara så världen funkar.

Absolut, Det mesta av alla hundratusentals vittnesmål är såklart annat: väderfenomen, ballonger, drones, whatever
Men när dekorerade militärer säger en sak, och inte bara en utan flera.. då börjar man kanske undra. När högsta rådgivarna till presidenter säger att roswell var sant då börjar man ju undra.
Kanske allt är fake för att dölja något annat. Vet inte. Men att något är mycket mer komplicerat än alla förnekare säger är jag ganska säker på.

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Jag är bara nöjd att jag lever upp till någons förväntningar för en gångs skull!

LOL glad att jag kunde göra det för dig

Medlem
Skrivet av alias:

Och för bara ett par inlägg sen gnäller du på dömande. Oh, the irony. 😅

signatur

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Och för bara ett par inlägg sen gnäller du på dömande. Oh, the irony. 😅

Ok, jag fattar du vill bara ha RÄTT. Känner din desperation. Tyvärr finns det IMO inget rätt.
Försök trycka ner mig hur mycket du vill... lol
Edit: löjligt att se alla upvotes för att du tycks vara populär här och något av en ledare alla ska följa.Good for you.
Gör inget för det här ämnets skull dock.

Hej gubbar, tror ni det finns utomjordingar under sanden på Mars???
Vad är egentligen sannolikheten att såna där sandmaskar som i Dune kan finnas på riktigt?!?

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, jag fattar du vill bara ha RÄTT. Känner din desperation. Tyvärr finns det IMO inget rätt.
Försök trycka ner mig hur mycket du vill... lol
Edit: löjligt att se alla upvotes för att du tycks vara populär här och något av en ledare alla ska följa.Good for you.
Gör inget för det här ämnets skull dock.

Haha, det är du som snöat in på spåret "rätt" eller "fel", ingen annan. 😅 Vilket blir lite tragikomiskt i sig.

Däremot är du rätt bra på att trycka ner andra (eller åtminstone försöka), så som i inlägget här. Finns "viss" risk att fler än jag är less på sådant beteende.

Och det där med "aggression" avseende mitt förra svar till dig var också i högsta grad projicerat, jag uttryckte ingen direkt aggression överhuvudtaget, men ändå ville du få in det - vad var det som gjorde att du tolkade in aggressionen? Min tydlighet/uppmaning att du skulle sluta projicera? Är det aggressivt att be dig inte argumentera såpass oärligt och tillskriva andra saker som inte stämmer?

Du rör dessutom ihop saker och/eller projicerar epitet på andra - att "förneka" (som du skrev här) är inte detsamma som att vara en skeptiker. Att vilja ha bevis är inte att "förneka".

Jag har inte gett dig något epitet någon gång, jag hade kunnat skriva "foliehatt" eller "konspirationsteoretiker" eller något, men det gör jag inte - jag känner inte dig och jag har gång på gång uttryckt att du får tro på vad du vill. Jag kan omöjligen motsäga dig (se återigen Russells tekanna eller valfri religion) i din tro/övertygelse, och jag har heller inte försökt att göra det. Så nej, jag avser inte polarisera så som du hävdar.

signatur

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Haha, det är du som snöat in på spåret "rätt" eller "fel", ingen annan. 😅 Vilket blir lite tragikomiskt i sig.

Däremot är du rätt bra på att trycka ner andra (eller åtminstone försöka), så som i inlägget här. Finns "viss" risk att fler än jag är less på sådant beteende.

Och det där med "aggression" avseende mitt förra svar till dig var också i högsta grad projicerat, jag uttryckte ingen direkt aggression överhuvudtaget, men ändå ville du få in det - vad var det som gjorde att du tolkade in aggressionen?

Vad?? LOL Var ser du aggressionen i det inlägget? Tvärtom så föröker jag kalla för mer ödmjukhet bland oss alla.
"ingen direkt aggression" nej nu är jag bara trött på dig, din aggression är ju hela ditt inlägg, att bara klanka ner på allt jag säger även när du skulle kunna kolla upp att det stämmer om du orkade. Försöka förminska mig och få alla mina slutsatser förlöjligade. Speciellt så vet du att du kommer undan med det då du har en hel del beundrare här.

Avstängd
Skrivet av Sebastian Lind:

https://media.tenor.com/JoXnMPiJnGMAAAAM/jackie-chan-meme.gif

Vad är egentligen sannolikheten att såna där sandmaskar som i Dune kan finnas på riktigt?!?

Vet inte Sebastian, kanske, undersök det

Medlem
Skrivet av alias:

Vad?? LOL Var ser du aggressionen i det inlägget? Tvärtom så föröker jag kalla för mer ödmjukhet bland oss alla.
"ingen direkt aggression" nej nu är jag bara trött på dig, din aggression är ju hela ditt inlägg, att bara klanka ner på allt jag säger även när du skulle kunna kolla upp att det stämmer om du orkade. Försöka förminska mig och få alla mina slutsatser förlöjligade. Speciellt så vet du att du kommer undan med det då du har en hel del beundrare här.

Men va, det var du som började nämna aggression? 😅

Om du försöker "kalla för mer ödmjukhet" kanske du bör föregå med gott exempel?
Formuleringen "Är det inte bara att inse..." tyder inte på någon ödmjukhet överhuvudtaget. Så upp till bevis då, jag tänker inte säga att du inte får försöka, men jag upplever att det går... sisådär.

Jag avser inte förlöjliga och förminska dig, jag är tämligen tydlig med vilka formuleringar och argumentationstekniker jag reagerar på och varför. Däremot är det du som snöar in på ad hominem med din sista mening. Vilket återigen blir extremt motsägelsefullt mot vad du uttrycker, där du säger dig förespråka en större ödmjukhet. Jag har inte upplevt att du försökt förstå min syn på saken en enda gång, utan du projicerar något våldsamt - se mitt föregående svar till dig. Du använder formuleringarna "förnekare" (inte så mycket utrymme för tolkning där) och "bekräftar mina fördomar" - återigen inte särskilt ödmjukt. Och som jag sagt flera gånger, det är okej att du tror, tycker, tänker och/eller tänker så. Men det blir lite irriterande när du själv gör raka motsatsen om vad du säger åt andra att göra.

Du gör mig mest förvirrad. Vilket såklart är okej det med. Vem vet, det kanske är din avsikt - det kan jag omöjligt veta.

signatur

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Men va, det var du som började nämna aggression? 😅

Om du försöker "kalla för mer ödmjukhet" kanske du bör föregå med gott exempel?
Formuleringen "Är det inte bara att inse..." tyder inte på någon ödmjukhet överhuvudtaget. Så upp till bevis då, jag tänker inte säga att du inte får försöka, men jag upplever att det går... sisådär.

Du tycks vara något av en demagog, ledsen att behöva säga det och vet hur du kommer tackla det - genom attack. Ödmjukhet finns inte i din vokabulär. Har förstått det. Förstår vad du vill påstå. För alla som läser igenom det här och vill förstå, inte bara blint lita på dina högst vinklade inlägg. Jag har försökt få till en förståelse även fast vi tycker så olika, du forsätter att attackera min person. Outt'a here nu. Ett krig jag inte kan eller ens vill vinna. Ha en bra dag.

Medlem
Skrivet av alias:

Du tycks vara något av en demagog, ledsen att behöva säga det och vet hur du kommer tackla det - genom attack. Ödmjukhet finns inte i din vokabulär. Har förstått det. Förstår vad du vill påstå. För alla som läser igenom det här och vill förstå, inte bara blint lita på dina högst vinklade inlägg. Jag har försökt få till en förståelse även fast vi tycker så olika, du forsätter att attackera min person. Outt'a here nu. Ett krig jag inte kan eller ens vill vinna. Ha en bra dag.

Vet du vad konflikttrappan är? Jag föreslår att vi rör oss åt ett bättre håll än nedåt på den. För mängden ad hominem (även nu i ditt svar fokuserar du nästan uteslutande på min person) och projektioner på andra du använder mer och mer regelbundet ("ödmjukhet finns inte i din vokabulär" - är inte det en attack om något?) börjar bli frustrerande. Att du tolkar in det jag skriver som "attack på din person" är... beklagligt, för det är inte min avsikt i sig. Jag ifrågasätter din argumentation och argumentationsteknik i sakfrågan, och den substans i det du framställer. Är det inte möjligt att göra det blir en diskussion svår att ha - det måste gå att ifrågasätta formuleringar utan att det blir "en attack" eller "ett krig".

Och om din intention har varit att "försöka få till en förståelse" ser jag det också som lovvärt, och det är tråkigt att det inte gick som tänkt den här gången. Förhoppningsvis går framtida diskussioner och argumentationer bättre!

signatur

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

https://media.tenor.com/JoXnMPiJnGMAAAAM/jackie-chan-meme.gif

Nu får du allt uppdatera dig Sebastian, det är (EDIT: åtminstone var det juni nyligen) juni nu och inte mars. 😏

signatur

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Vet du vad konflikttrappan är? Jag föreslår att vi rör oss åt ett bättre håll än nedåt på den. För mängden ad hominem (även nu i ditt svar fokuserar du nästan uteslutande på min person) och projektioner på andra du använder mer och mer regelbundet börjar bli frustrerande. Att du tolkar in det jag skriver som "attack på din person" är... beklagligt, för det är inte min avsikt i sig. Jag ifrågasätter din argumentation och argumentationsteknik i sakfrågan, och den substans i det du framställer. Är det inte möjligt att göra det blir en diskussion svår att ha - det måste gå att ifrågasätta formuleringar utan att det blir "en attack" eller "ett krig".

Och om din intention har varit att "försöka få till en förståelse" ser jag det också som lovvärt, och det är tråkigt att det inte gick som tänkt den här gången. Förhoppningsvis går framtida diskussioner och argumentationer bättre!

Ja se där, vi säger så PeTTs0n, så långt vi kan komma just nu antar jag? Vi står långt ifrån varandra i frågan som ämnet handlar om, det här är oviktigt egentligen men uppskattar att du ser än lösning på motsättningar som egentligen inte skulle behöva finnas. Det är bra.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nu får du allt uppdatera dig Sebastian, det är juni nu och inte mars. 😏

Det är faktiskt juli nu..

Ursäkta, var tvungen!!

Alla vet ju att de gräver ner sig i april-juni. Sebastian är helt ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Ursäkta, var tvungen!!

Alla vet ju att de gräver ner sig i april-juni. Sebastian är helt ute och cyklar.

Har ju till och med varit det i tre dagar nu, fan. Men nåja, vi kom ju fram till att jag är utomjording för ett antal sidor sedan, jag har helt enkelt inte vant mig vid er bisarra kalender än. 😁

signatur

Releasehästryttare

Om man nu tror att USA håller på hemligheter angående detta, tror man då att den orange presidenten skulle hålla tyst om detta?

Medlem
Skrivet av Devan:

Om man nu tror att USA håller på hemligheter angående detta, tror man då att den orange presidenten skulle hålla tyst om detta?

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/sfGT4fg7zehh7rFFQFqW3w--/YX...

Det är inte helt enkelt så att han är en utomjording?

signatur

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Ursäkta, var tvungen!!

Redan tredje juli, bara två dagar kvar då:
https://www.google.com/search?q=july+5+japan&rlz=1C1CHBF_svSE...

Avstängd
Skrivet av Devan:

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/sfGT4fg7zehh7rFFQFqW3w--/YX...

Vad får dig att tro att han eller någon president är "briefad"? Obama är väl den som gått längst i att erkänna att vi inte vet vad det är men att det finns oförklarliga saker hos oss. En del säger att Trump blivit informerad om "the tall whites" och han skämtat bort det med att Adam Schiff måste vara en hybrid.. Kanske inte rätt president att lita på med någonting..
Rykten säger annars att Dick Cheney sitter på alla svaren och George H. W. Bush också vet sanningen. Busch var inom CIA innan han blev president. Är det en hemlighet som är för hemsk för att komma ut så är nog Trump den sista som får veta. Bara spekulationer. Presidenter sitter i fyra år och ses inte som några som behöver få veta säger vissa läckor.
"OM" allt det här stämmer så finns det ju en stat i staten som har den verkliga makten, allt är spekulationer dock med vittnen som har valt att komma ut, vissa som det gått illa för.
Ingen aning om det stämmer men för mig så är det en spännande och fascinerande tanke.

Moderator

Annars då? Går bilen bra? Grannen klipper sitt?

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Annars då? Går bilen bra? Grannen klipper sitt?

Sålt bilen, bor i lägenhet. Inga gräsmattor. Så inget av dem tyvärr. Eller snarare tack och lov. Vad det nu har med saken att göra?
Att visa ointresse görs bättre med att ignorera tråden än att håna den.
Tror inte heller på "doomsdays" men kan väl få säga vad det spekuleras i?

Avstängd

Inte förvånad om ingen vill informera Trump. Han fick en fråga då han besökte ett koncentrationsläger i Florida härmodagen angående hur länge de stackars människorna skulle sitta inspärrade där, han förstod inte frågan och de fick repetera den, svaret blev att han älskade Florida och skulle spendera mycket tid där.. speciellt när han hade semester.. Den mannen är den äldsta presidenten någonsin och förstår inte en enkel fråga från en medlöpande fox journalist. Ett stort skämt.
Han fortsatte att berätta att ormar är snabbare än krokodiler och att 1% kan springa ifrån dem. Sen följde en uppdiktad historia om en utvisad man som börjat äta av sin egen arm... Helt klart dement, visst Biden var dement men han hade ändå sin intelligens i grunden, här har vi en totalt dum peron utan någon slags intelligens (som säljer parfymer och gitarrer i presidentskapets namn) resten av riktiga ledare tar upp skämskudden.. som dessutom är dement.
99.9% av vad han säger är rena lögner och han ska föreställa världens mäktigaste man. Snälla aliens kom hit och skapa lite ordning, helt tydligt så fixar vi inte detta själva...

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är begränsat? Att kräva bevis för ett sensationellt påstående är väl rätt normalt? Synvillor, optiska illusioner och hallucinationer behöver inga bevis, vi vet att det existerar och jag vägrar tro att en stridspilot är immun. Jag tror inte att en stridspilot är oförmögen att ljuga. Lögner och felaktigheter är troligare förklaringar till UFO än att någon skulle besöka oss.

Om nu någon skulle vilja studera oss så lär vi inte ens märka av det. Drönarna skulle vara alldeles för små för att upptäckas av någon kamera eller radar.

Jag menar att det är ett begränsat sett att tänka. Om man är intresserad av vad som föregår i världen, galaxen eller till och med universum så måste man ställa frågor. Man måste våga se på olika alternativ, överväga olika utfall och så vidare.

Jag menar nu att så långt som bevis kommer, så har vi väl ändå dom. Det är väl minst lika jäkla långsökt att tro på en konspiration som innefattar tusentals av militärt folk, i olika rang som det är att tro på aliens/UFO's?

Det sista är ju ditt påstående och jag skulle vilja se den datan du annars hämtat påståendet från

Avstängd
Skriv svar