UFO och Aliens, finns dom? :O
Bara synd att den här tråden blev helt förstörd av orelaterat tjafs.. Fast kanske inte ändå helt orealterat. Stigmat finns där lika mycket som förr. Tror att i många andra länder så har det ändå minskat men om man går efter FZ som en temperaturmätare för UFO-stigma i Sverige så är det värre än någonsin.. Synd.
Nu får du ärligt talat ge dig. Bara för att man ifrågasätter dig (på ett sakligt sätt, ska tilläggas) och ber om källor, betyder det inte att det råder någon mobbningskultur här inne.
Den som är orsaken till att det blivit tjafs och att det spårat ur är till största delen du själv – vilket också har påpekats tidigare. Inte bara i den här tråden, utan även vid flera tidigare tillfällen när vi pratat.
Du verkar inte tåla att andra har olika åsikter än du. I stället viftar du bort dem och anklagar oss för att ägna oss åt mobbning.
Ska du vara mer aktiv i tråden så måste det där upphöra nu. Dela med dig och skriv av dig, men sluta upp med det jag nyss skrev.
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Nu får du ärligt talat ge dig. Bara för att man ifrågasätter dig (på ett sakligt sätt, ska tilläggas) och ber om källor, betyder det inte att det råder någon mobbningskultur här inne.
Den som är orsaken till att det blivit tjafs och att det spårat ur är till största delen du själv – vilket också har påpekats tidigare. Inte bara i den här tråden, utan även vid flera tidigare tillfällen när vi pratat.
Du verkar inte tåla att andra har olika åsikter än du. I stället viftar du bort dem och anklagar oss för att ägna oss åt mobbning.
Ska du vara mer aktiv i tråden så måste det där upphöra nu. Dela med dig och skriv av dig, men sluta upp med det jag nyss skrev.
Ok säger du så. Jag har väl delat med mig mer än någon i den här tråden. Att det jag delar med mig av inte uppskattas och hånas i mångt och mycket måste väl jag få försvara mig mot? Varför slå ner på mig när jag försöker få tillbaks det till topic? Trodde det var klart med ot.
Ok säger du så. Jag har väl delat med mig mer än någon i den här tråden. Att det jag delar med mig av inte uppskattas och hånas i mångt och mycket måste väl jag få försvara mig mot?
Uppenbarligen läser du inte och förstår vad folk skriver till dig. För guds skull ingen mobbar dig, du är ingen martyr och offerkoftan har du tagit på dig själv.
Du är extremt utåtagerande och väldigt aggresiv så fort det inte passar i din världsbild och du kallar oss alla olika dumheter. Sen blir du förbannad när jag påstår att du inte är ödmjuk, vilket du inte är.
Uppenbarligen läser du inte och förstår vad folk skriver till dig. För guds skull ingen mobbar dig, du är ingen martyr och offerkoftan har du tagit på dig själv.
Du är extremt utåtagerande och väldigt aggresiv så fort det inte passar i din världsbild och du kallar oss alla olika dumheter men blir förbannad när jag påstår att du inte är ödmjuk, vilket du inte är.
ok, bra så. tack.
ok, bra så. tack.
Varsågod!
Jönsen ditt lilla sorry ass, Uber moderatorns lilla bitch. Uber är på en power trip, han har väl läst "härskarteknik" som alla göri tonåren. Ingen av er borde styra ett forum, jag har gjort det många gånger, större forum än det här mobbarforumet och aldrig tillåtit sammangaddningar. Att gå in som moderator och försöka visa sin "power" som uber här bara för att få en maktberusning. Så gör man bara inte.
Vet att jag blir bannad nu för att sagt sanningen, så sådana här i grunden sjuka forum med makthungriga mods och deras små bitches fungerar.
Hej då!
Jönsen en riktig Jöns. Hoppas jag träffar dig IRL.
Jönsen ditt lilla sorry ass, Uber moderatorns lilla bitch. Uber är på en power trip, han har väl läst "härskarteknik" som alla göri tonåren. Ingen av er borde styra ett forum, jag har gjort det många gånger, större forum än det här mobbarforumet och aldrig tillåtit sammangaddningar. Att gå in som moderator och försöka visa sin "power" som uber här bara för att få en maktberusning. Så gör man bara inte.
Vet att jag blir bannad nu för att sagt sanningen, så sådana här i grunden sjuka forum med makthungriga mods och deras små bitches fungerar.
Hej då!
Jönsen en riktig Jöns. Hoppas jag träffar dig IRL.
Du blir bannad, yes. Har inga problem att vara öppen med det. Snyggt jobbat att bli permanent bannad först en gång, be om att få komma tillbaka, och bli bannad på samma sätt och av samma anledning igen.
Jag var i princip den enda som tyckte du skulle få en andra chans. Jag fick tillslut min "vilja" igenom. Du fick komma tillbaka, men på villkoret att samma skit inte skulle hända igen – och precis som mina kollegor sa, så blev det tyvärr så ändå.
Hane!
Twitch
Det här var sista ämnet jag trodde skulle spåra ur.
Ja, UFOn går ju inte på räls? 🤔
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Man måste ändå respektera att killen "went out with a bang", så att säga.
Jag är mest konfunderad över hur man kan gå all in överhuvudtaget. Men beter sig illa och vet att man riskerar ban, då ger man sig fan på att bete sig illa mot så många som möjligt. Jag förstår inte.
"Nu är jag körd, då ska jag ta mig fan bete mig mot alla som kommer i min väg". Förstår verkligen inte det.
Aja denna tråden har väl varit off topic tillräckligt länge så nock från mig angående detta ämne.
Det kanske de borde. Blir enklare att fota då.
OK, det här fick mig faktiskt att skratta mycket mer än jag borde. Bästa kommentaren i en tråd fylld av guldkorn 😅😂😂
OK, det här fick mig faktiskt att skratta mycket mer än jag borde. Bästa kommentaren i en tråd fylld av guldkorn 😅😂😂
Första bilden av ett UFO på räls kommer det garanterat vara ett finger i vägen istället.
Man måste ändå respektera att killen "went out with a bang", så att säga.
Edit: men heeelsikkehhh uber, vad har du gjort?!!? Nu kommer vi ju aldrig få läsa hans Pong-recension.
Din Look outside recension kanske kommer ut före då?
Jag är mest konfunderad över hur man kan gå all in överhuvudtaget. Men beter sig illa och vet att man riskerar ban, då ger man sig fan på att bete sig illa mot så många som möjligt. Jag förstår inte.
"Nu är jag körd, då ska jag ta mig fan bete mig mot alla som kommer i min väg". Förstår verkligen inte det.
Aja denna tråden har väl varit off topic tillräckligt länge så nock från mig angående detta ämne.
Äh, uber bannade mig också en gång... He'll bounce back stronger than ever! Han behöver bara ett nytt alias...
Video verktyget VEO 3 är ju släppt globalt nu så någon som premium versionen av Gemini borde kunna be den skapa en video på ett ufo som går på räls!
Din Look outside recension kanske kommer ut före då?
Den kommer ungefär samtidigt som Pokémon-kavalkaden keffkebab hetsar mig om! Dvs; nevahhrrrr!
Nä, men, Look Outside verkar ju superhäftigt! Kanske blir en text när jag väl spelar det, har ingen aning om när det kan tänkas bli dock. Är dåligt med pc gaming för min del på sommaren!
Första bilden av ett UFO på räls kommer det garanterat vara ett finger i vägen istället.
Video verktyget VEO 3 är ju släppt globalt nu så någon som premium versionen av Gemini borde kunna be den skapa en video på ett ufo som går på räls!
Borde ju vara ett URO snarare än UFO då? 🤔
Fast Unidentified Railed Object skulle kunna betyda något helt annat också... hm.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Finns det inte en Kickstarter för sånt här???
Borde ju vara ett URO snarare än UFO då? 🤔
Fast Unidentified Railed Object skulle kunna betyda något helt annat också... hm.
Unidentified de-railed object
Då jag var inblandad i att "de-raila" (höhö) tråden ger jag mig på att försöka få tillbaka den på räls.
Personligen är jag övertygad om att där finns liv i universum och jag tror att där finns mer intelligent liv än bara oss. Och det enda jag bygger det på är följande (med hjälp av Douglas Adams) "Space is big. You just won't believe how vastly, hugely, mind-bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the road to the chemist's, but that's just peanuts to space.".
Men sedan att ta steget från att tro att där finns intelligent liv till att tro att dom besöker oss, där förhåller jag mig väldigt tveksam. Och jag är övertygad om att där inte finns någon gigantisk mörkläggning från regeringar, helt enkelt för att dom hade aldrig kunnat hålla det hemligt.
Men jag förstår folk som tror på det, precis som jag förstår att folk tror på en religion. Det är en charm i det mystiska och okända. Det kittlar typ, det kan jag relatera till.
Då jag var inblandad i att "de-raila" (höhö) tråden ger jag mig på att försöka få tillbaka den på rätt räls.
Personligen är jag övertygad om att där finns liv i universum och jag tror att där finns mer intelligent liv än bara oss. Och det enda jag bygger det på är följande (med hjälp av Douglas Adams) "Space is big. You just won't believe how vastly, hugely, mind-bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the road to the chemist's, but that's just peanuts to space.".
Men sedan att ta steget från att tro att där finns mer intelligent liv till att tro att dom besöker oss där förhåller jag mig väldigt tveksam. Och jag är övertygad om att där inte finns någon gigantisk mörkläggning från regeringar, helt enkelt för att dom hade aldrig kunnat hålla det hemligt.
Men jag förstår folk som tror på det, precis som jag förstår att folk tror på en religion. Det är en charm i det mystiska och okända. Det kittlar typ, det kan jag relatera till.
Håller med här. Tror också att det finns liv därute. Enda argumentet jag har är det vore jävligt sorgligt om vi var ensamma och som du skriver, rymden är stor som satan. Så det kanske är mer en önskedröm än ett hållbart argument men det är det jag har.
Som jag skrev tidigare så tror jag att om vi har besökare så märker vi dem nog inte före de själva vill det. Där går jag på hur vi själva skulle agera om vi skulle undersöka en främmande livfull planet eftersom det är det enda jag har att jämföra med. Försiktigt, otroligt försiktigt skulle vi observera.
Besök av aliens? Kanske men UFO-rapporterna tror jag är en blandning av bluff och missförstånd.
Hamnar inte i rälsen i vägen för fotot eftersom man fotar nedifrån?
Osen blir det ju inte unidentified längre heller. Står ju i tidstabellen vilket tå... UFO det handlar om
Jag har själv varit med om många märkliga saker.
Det som sticker ut mest för mig hände en vinterkväll när jag och en vän (jag minns inte exakt hur gamla vi var, men kanske 10–11 år) var ute och lekte i snön. Det var väldigt mörkt ute, som det ofta är här uppe i ett snötäckt Norrland, med bara gatlampor och upplysta fönster som bröt igenom mörkret. Vi höll på att leka med några träsvärd och kastade snöbollar mot varandra.
Plötsligt bakom min vän uppe i himlen, ser jag en stor, rund, gul/orange sol-liknande sak. Den var enorm! Jag tänkte även vid den unga åldern hur gigantisk den här grejen egentligen är med tanke på hur stor plats den tar där uppe på himmelen. Såg ut ungefär såhär, men hade också utseendet av en "hägring" typ. Svårt att förklara.
Jag såg den först och bad min vän att vända sig om och han såg den också. Klotet blev efter en kort stund mindre och mindre samtidigt som det rörde sig nedåt över himlen, tills det försvann bakom mina föräldrars hus. Efter det såg vi det aldrig igen.
Det sjukaste med allt det här är som sagt storleken på objektet, hur snabbt den ändrade storlek och sedan försvann.
Vad fan var det där egentligen? Oavsett vad det var är jag otroligt glad över att min kompis såg det också. Det kanske inte gör berättelsen mer trovärdig för andra, men vi vet vad vi såg - det är det viktiga!
Twitch
Det som sticker ut mest för mig hände en vinterkväll när jag och en vän (jag minns inte exakt hur gamla vi var, men kanske 10–11 år) var ute och lekte i snön. Det var väldigt mörkt ute, som det ofta är här uppe i ett snötäckt Norrland, med bara gatlampor och upplysta fönster som bröt igenom mörkret. Vi höll på att leka med några träsvärd och kastade snöbollar mot varandra.
Plötsligt bakom min vän uppe i himlen, ser jag en stor, rund, gul/orange sol-liknande sak. Den var enorm! Jag tänkte även vid den unga åldern hur gigantisk den här grejen egentligen är med tanke på hur stor plats den tar där uppe på himmelen. Såg ut ungefär såhär, men hade också utseendet av en "hägring" typ. Svårt att förklara.
Jag såg den först och bad min vän att vända sig om och han såg den också. Klotet blev efter en kort stund mindre och mindre samtidigt som det rörde sig nedåt över himlen, tills det försvann bakom mina föräldrars hus. Efter det såg vi det aldrig igen.
Det sjukaste med allt det här är som sagt storleken på objektet, hur snabbt den ändrade storlek och sedan försvann.
Vad fan var det där egentligen? Oavsett vad det var är jag otroligt glad över att min kompis såg det också. Det kanske inte gör berättelsen mer trovärdig för andra, men vi vet vad vi såg - det är det viktiga!
Cool upplevelse!
Det låter som en meteorit? De blir väldigt ljusstarka runda som ramlar ned och sen "slocknar"
Eller en raket, som på nyårsafton, som liksom tänds och dalar ned istället för att explodera
Just i snön och kallt och mörkt skulle det kunna vara nån typ av ljuspelare också,alltså att ett starkt ljus reflekteras i iskristallerna i luften. Men det ser inte riktigt ut som en brinnande boll
Cool upplevelse!
Det låter som en meteorit? De blir väldigt ljusstarka runda som ramlar ned och sen "slocknar"
Eller en raket, som på nyårsafton, som liksom tänds och dalar ned istället för att explodera
Just i snön och kallt och mörkt skulle det kunna vara nån typ av ljuspelare också,alltså att ett starkt ljus reflrkteras i iskristallerna i luften. Men det ser inte riktigt ut som en brinnande boll
Låter ballt. Jag gissar på meteorit eller en bolid.
Har själv sett en meteorit på dagtid på väg till jobbet och det kändes märkligt. Den lät ingenting utan var som bara en lysande raket och då var det ju typ vår. Men hade det varit natt så skulle man ju uppleva det mycket mer.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Cool upplevelse!
Just i snön och kallt och mörkt skulle det kunna vara nån typ av ljuspelare också,alltså att ett starkt ljus reflekteras i iskristallerna i luften. Men det ser inte riktigt ut som en brinnande boll
Låter ballt. Jag gissar på meteorit eller en bolid.
Har själv sett en meteorit på dagtid på väg till jobbet och det kändes märkligt. Den lät ingenting utan var som bara en lysande raket och då var det ju typ vår. Men hade det varit natt så skulle man ju uppleva det mycket mer.
Man kan tro det först, men det jag glömde specifiera var att den inte rörde på sig innan den senare snabbt försvann. Objektet var stilla, precis som när du på kvällen tittar upp på månen typ, innan den tillslut blev mindre och mindre stack iväg.
Dessutom var den stor. Jag kastade ihop en liten bild här som ska försöka representera hur jag och min vän minns det. Tänk er att mitt i natten kommer detta fram, är stilla där en typ 15-20 sekunder, sedan blir mindre och rör sig nedåt och försvinner. Leker vi att det skulle vara ett objekt i rymden skulle den ju kunnat ha åkt iväg och rundat planeten, typ. Säger inte att det var det som hände, men lättare att förklara hur det såg ut på det viset
Twitch