FZ High Score – gissa betygen på Gears of War och Metal Gear Solid Delta!

Robot
FZ High Score – gissa betygen på Gears of War och Metal Gear Solid Delta!
Medlem

Jag var in och sänkte Gears-betyget bara för att ni tjatar 😁 låg väl högt

Medlem

Nu ska vi inte ifrågasätta oss själva igen…

Medlem

en spelserie som rebootar ger lite samma känsla som när någon person kliver in i ett rum men får inget ljubel så han får harkla sig och kliva in igen

Medlem

Jag tippade spontant alla spel första kvällen som det gick för att inte glömma. Och jag tänker hålla mig till dem
(Det går inte så bra för mig)

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Hoppas MGS3 Delta får bra betyg! Snälla fucka inte upp detta mästerverk konami

Medlem

Gears: 4. Jättebra men "kan" inte få en femma för att det är en remaster.

Mgs Delta: 5. Jättebra och får en femma för att det har en koppling till Kojima och gamla Konami.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Hoppas MGS3 Delta får bra betyg! Snälla fucka inte upp detta mästerverk konami

Det är en exakt kopia av MGS3, hur kan man klanta till det?
Lite saker har dom lagt till men annars är det samma spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska bli riktigt skojj att köra Gears på playstation. Var väldigt länge sen jag körde originalet, så ska bli riktigt trevligt med en förhoppningsvis välgjord remaster.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Det är en exakt kopia av MGS3, hur kan man klanta till det?
Lite saker har dom lagt till men annars är det samma spel.

men vet aldrig med Konami. kan ju var skit dåligt optimerat eller jätte buggat

Medlem
Skrivet av Tusske:

Eller så kanske man har man tagit bort något som fanns med i originalet. Kanske med svepskälet att remaken skapats för en modern publik i en modern tid och att man skäms för originalet idag.

Själv hoppas jag på att det som finns med i originalet finns med i remaken och nya påskägg också.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Eller så kanske man har man tagit bort något som fanns med i originalet. Kanske med svepskälet att remaken skapats för en modern publik i en modern tid och att man skäms för originalet idag.

Själv hoppas jag på att det som finns med i originalet finns med i remaken och nya påskägg också.

kan inte tänka vad dom skulle ta bort för att göra det för en modern publik. kanske "titta på tuttarna" knappen när man först träffar Eva. vilket alltid kändes öndigt ändå så det skulle jag inte störa mig på om dom tog bort

Medlem

Gears en självklar 4a.

Medlem

Håller kvar vid mina säkert dåliga gissningar!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Tusske:

Fick notifiering att Digital Foundry nyss lagt upp en video för konsol-versionerna och beskrivningen var "A beautiful UE5 remake with frame-rate issues"

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Remasters/remakes är så svåra att gissa betyget på.

Bedöms det av folk som spelat och gillat originalet? Bedöms det som om det vore ett nytt spel av folk som aldrig spelat det förut? Bedöms det baserat på hur bra eventuella förbättringar är?

Blir betyget dåligt om en kanonbra klassikers remaster knappt har några märkbara förbättringar? Blir betyget högt för ett gammalt och inte speciellt bra spel om grafik och teknik nu är på samma nivå som ett modernt AAA-spel?

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Fick notifiering att Digital Foundry nyss lagt upp en video för konsol-versionerna och beskrivningen var "A beautiful UE5 remake with frame-rate issues"

Nice!! Får hoppas PC versionen håller samma standard

Medlem

MGS3 - 86
GOW - 83

Medlem

GOW: 82
MGS:Delta: 89

1
Skriv svar