Team Cherry: "Hollow Knight: Silksong var aldrig i 'utvecklingshelvetet'"

Robot
Team Cherry: "Hollow Knight: Silksong var aldrig i 'utvecklingshelvetet'"

Och räkna inte med recensioner innan spelet släppts.

#Hollow-knight-silksong, #Team-cherry

Medlem

Detta är väl ett av få exempel där recensioner är överflödigt för ett köpbeslut...

Releasehästryttare
Skrivet av Majinbuu:

Detta är väl ett av få exempel där recensioner är överflödigt för ett köpbeslut...

Verkligen, kommer inte vänta mer än en sekund när det väl släpps, hoppas steams servrar kommer palla trycket!

Medlem

När stora företag massproducerar halvfärdiga spel har många blivit vana och tror att spelutveckling ska gå fort.

Medlem

Vänta er DLC framöver eller något annat för dom verkar ju inte vilja sluta med Silksong.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Om jag kunde utveckla ett spel med stadig inkomst i bakgrunden skulle jag nog ta mig ett rejält tag jag med
Kul för dem!

Medlem

Den "vanliga anledningen" till att man inte skickar ut recensionsex i förväg är ju för att man tror att recensionerna kommer vara dåliga och/eller under förväntan.

Så man bör väl ändå kanske underhålla tanken att det här med att "dom vill att backarna ska spela först" är en bortförklaring.

Tror det blir bra.
Men det ser ju tveklöst väldigt mycket ut som ettan.
Är det som "samma fast mer av det" så är jag nog inte så speciellt peppad på att spela.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Den "vanliga anledningen" till att man inte skickar ut recensionsex i förväg är ju för att man tror att recensionerna kommer vara dåliga och/eller under förväntan.

Så man bör väl ändå kanske underhålla tanken att det här med att "dom vill att backarna ska spela först" är en bortförklaring.

Tror det blir bra.
Är det som "samma fast mer av det" så är jag nog inte så speciellt peppad på att spela.

Då ska man också ha ett färdigt spel att skicka ut innan release också. Med störst sannolik har det också att göra med att man inte håller på spelet så fort det är klart, utan att det släpps för att det är färdigt då.

Medlem

Kan någon förklara varför så många är hype på detta spel? Ser ut som vilket sidescroller spel som helst som är gratis på Xbox Game Pass. Eller ett mindre snyggt Ori.
Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Kan någon förklara varför så många är hype på detta spel? Ser ut som vilket sidescroller spel som helst som är gratis på Xbox Game Pass. Eller ett mindre snyggt Ori.
Vad har jag missat?

Börja med att spela hollow knight 🤓 det bygger väl på ungefär samma grafikstil och jag tyckte själv innan jag spelade spelet att det inte var så märkvärdigt men jag kan intyga efter flera genomspelningar att det är något utöver det vanliga.

Gillar man dark souls/metroidvania är detta ett klockrent spel. Stort plus för supertajta kontroller 👍

Medlem

Försökte spela första men fastnade aldrig. Men jag är lite avundsjuk på er som älskar Hollow Knight och längtat efter detta spel!

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Då ska man också ha ett färdigt spel att skicka ut innan release också. Med störst sannolik har det också att göra med att man inte håller på spelet så fort det är klart, utan att det släpps för att det är färdigt då.

Ville bara markera vad som ändå är gemene anledning till att man gör på det här sättet, och att man därför bör se på den typen av kommentarer kring varför dom inte skickar recensionsex med lite hälsosam skepsis.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad har jag missat?

Vissa saker behöver man helt enkelt uppleva.

Men Hollow knight lyckas i princip med varje aspekt av ett spel.

Ljudet är fenomentalt.
Grafiken supernsygg, handritad och unik
Atmosfären är kuslig och spännande
Det är ett väldigt genomtänkt metroidvania och det finns så mycket att hitta i världen som ger en riktigt känsla av progression.
Det är oerhört precist. Bra respons och det går liksom inte att skylla något på spelet. Varje hopp/slag/dash "känns" bra helt enkelt

10/10 och inte så dyrt

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tror det blir bra.

Jag skulle vilja argumentera för raka motsatsen, det vill säga att om det är samma fast mer blir jag väldigt glad. För även om jag gillar ex Metroid Dread så tyckte jag man addera för mycket nytt för en rak uppföljare.

Med tanke på att detta ska vara en förlängning av en existerande värd. Med det sagt så hoppas jag att set blir som med Ori 1 och 2 där tycker jag man har gjort en bra balansering hur mycket "nytt" man har adderat.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad har jag missat?

Delar din åsikt. Har försökt ta mig an det första vid tre tillfällen men har alltid slutat efter fem till tio timmar. Enligt mig är det som vilken sidescroller som helst, så jag har helt enkelt fått acceptera att jag inte tillhör målgruppen. Är lite avis på de som frälstes och nu har någonting att se fram emot men för mig är det första spelet bara ett fulare och tråkigare Ori

1
Skriv svar