Hollow Knight: Silksong-tråden
Som vanligt är jag sen på bollen. Började med Hollow Knight igår på GamePass. Ångrade nästan direkt att jag inte istället började spela bärbart på Switch 2 - men hade läst om att uppskalningen från 720p till 1080p inte är optimal..!?
Men tar emot att köpa ett spel som jag redan har tillgång till på annan plattform.
Silksong kommer bli till Switch 2 iaf!
Som vanligt är jag sen på bollen. Började med Hollow Knight igår på GamePass. Ångrade nästan direkt att jag inte istället började spela bärbart på Switch 2 - men hade läst om att uppskalningen från 720p till 1080p inte är optimal..!?
Men tar emot att köpa ett spel som jag redan har tillgång till på annan plattform.
Silksong kommer bli till Switch 2 iaf!
Jag kan ju säga att du kommer uppleva Hollow Knight segare på Switch. Xbox har mindre inputlag även om dom båda versionerna går i 60fps.
Se tidigare post
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Imorgon bär vi av!
Vet att denna tråd finns https://www.fz.se/forum/trad/460630-hksilksong?p=1, som säkert skulle funka som huvudtråd, men men, gjorde en ändå.
Tänkte att vi kanske skulle kunna hålla det rimligt när det kommer till spoilers. Första intryck, nåt coolt man såg och åsikter är såklart OK, men lite större händelser/hemligheter/bossar/områden kan vi väl hålla i spoilertaggar. Åtminstone ett tag framöver tills folk har hunnit lira ett tag.
Tack på förhand!

The more I practice, the luckier I get.
Imorgon bär vi av!
Vet att denna tråd finns https://www.fz.se/forum/trad/460630-hksilksong?p=1, som säkert skulle funka som huvudtråd, men men, gjorde en ändå.
Tänkte att vi kanske skulle kunna hålla det rimligt när det kommer till spoilers. Första intryck, nåt coolt man såg och åsikter är såklart OK, men lite större händelser/hemligheter/bossar/områden kan vi väl hålla i spoilertaggar. Åtminstone ett tag framöver tills folk har hunnit lira ett tag.
Tack på förhand!
Blir bra med en ny tråd tycker jag!
Segt att jag jobbar till 18 imorgon
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Blir bra med en ny tråd tycker jag!
Segt att jag jobbar till 18 imorgon
Tycker det räcker med den som vi redan har.
Men då är jag givetvis bias.
Hur långt är första spelet ungefär och vad tror ni om längden på Silksong?
https://howlongtobeat.com/game/26286
41½ timmar
De har tidigare sagt att Silksong skall bli längre så 50-60 timmar är väl inte orimligt beroende på hur länge man fastnar på bossar.
Hur långt är första spelet ungefär och vad tror ni om längden på Silksong?
Det beror väldigt mycket på om du fastnar på bossar och i utforskandet. För mig tog det runt 30 timmar att få "112%" i Hollow Knight, spelskaparnas egen syn på vad som räcker för att ha gjort "allt".
Det låter som att detta kommer vara större och längre. Kanske blir 35 timmar för mig då om man vill göra allt?
I vanlig ordning håller jag med. Men i grunden var din tråd mest tänkt för att dela ett klipp – inte som någon huvudtråd. Att nu göra ett ordentligt avstamp med en ny tråd i stil med de " den stora tråden" som har blivit för ett par spel tidigare känns bra.
Twitch
Sammanfogade de två trådarna vi hade. Bättre att vi kör med en istället för två trådar.
Twitch
I vanlig ordning håller jag med. Men i grunden var din tråd mest tänkt för att dela ett klipp – inte som någon huvudtråd. Att nu göra ett ordentligt avstamp med en ny tråd i stil med de " den stora tråden" som har blivit för ett par spel tidigare känns bra.
Ja alltså, ville ju inte trampa på tårna direkt hehe, men som Uber är inne på tyckte jag dom hade en ganska distinkt skillnad ändå. Vilket var anledningen jag gjorde den, helt enkelt.
Hur som haver, nu såg jag att dom blev mergade så allt gött.
The more I practice, the luckier I get.
God morgon - Nu är äntligen dagen här
Det beror väldigt mycket på om du fastnar på bossar och i utforskandet. För mig tog det runt 30 timmar att få "112%" i Hollow Knight, spelskaparnas egen syn på vad som räcker för att ha gjort "allt".
30 timmar är väldigt snabbt för 112%
Tänker att 30 timmar och 112% inte är spelskaparnas syn på att ha gjort allt eftersom man då inte klarar till exempel Ascension ending (klarar pantheon (5) of Hallownest). Men spelskaparna kan ju så klart gjort den som mer av en bonus-ending
För att klara 112%+pantheon 5 ligger de flesta veteraner på runt 100 timmar eller mer. Med mycket guidning o sv kanske spannet 50-100h kan vara trovärdigt.
God morgon - Nu är äntligen dagen här
30 timmar är väldigt snabbt för 112%
Tänker att 30 timmar och 112% inte är spelskaparnas syn på att ha gjort allt eftersom man då inte klarar till exempel Ascension ending (klarar pantheon (5) of Hallownest). Men spelskaparna kan ju så klart gjort den som mer av en bonus-ending
För att klara 112%+pantheon 5 ligger de flesta veteraner på runt 100 timmar eller mer. Med mycket guidning o sv kanske spannet 50-100h kan vara trovärdigt.
Lite det här som är störande att man kan klara mer än 100%. Att nå 112% och besegra vanliga slutbossen ger en "Pure Completion", så även om man inte ordagrant gjort allt i spelet, så anser spelutvecklarna att man gjort det väsentliga, bevisligen.
Twitch
När kommer de fysiska utgåvorna ut, är det 16:00 på Elgiganten då också, eller kommer de dagar/veckor senare?
Inga fysiska utgåvor just nu. Läst att det är planer för Switch/Switch 2 början av nästa år.
Twitch
OST finns ute på Steam. Den går inte att köpa eller lyssna på, men mängden låtar, deras namn och längd finns där för er som är nyfiken.
Jag personligen känner inte att jag blev spoilad på något sett, men vissa andra har sagt att de blivit de. Var varsam.
Twitch
Inga fysiska utgåvor just nu. Läst att det är planer för Switch/Switch 2 början av nästa år.
VA !!, NÄSTA ÅR????
Läst att spelet tar 8GB utrymme på PC så inga problem att få plats på skiva/kassett iaf
Lite det här som är störande att man kan klara mer än 100%. Att nå 112% och besegra vanliga slutbossen ger en "Pure Completion", så även om man inte ordagrant gjort allt i spelet, så anser spelutvecklarna att man gjort det väsentliga, bevisligen.
Ok, intressant minst sagt för den nördige. Alla slut är equally canon har Team Cherry sagt när communityn frågat vilket slut som gäller inför silksong, finns beskrivet i många communitydiskussioner och artiklar. Så när man t ex. inte sett hela storyn och inte besegrat alla unika bossversioner så anser Team Cherry alltså att man ändå gjort allt det väsentliga ändå menar du? Vart står det "pure completion"? Vart är bevisen på att Team Cherry menar att det är allt det väsentliga menar du?
Ok, intressant minst sagt för den nördige. Alla slut är equally canon har Team Cherry sagt när communityn frågat vilket slut som gäller inför silksong, finns beskrivet i många communitydiskussioner och artiklar. Så när man t ex. inte sett hela storyn och inte besegrat alla unika bossversioner så anser Team Cherry alltså att man ändå gjort allt det väsentliga ändå menar du? Vart står det "pure completion"? Vart är bevisen på att Team Cherry menar att det är allt det väsentliga menar du?
Känns som att du tar det här lite mer seriöst än mig. Jag utgick bara från "Pure Completion" achivement som finns på Steam som lyder "Achieve 112% game completion and finish the game".

När jag inte visste vad jag saknade på slutet så använde jag mig av den här sajten som kunde peka mig i rätt riktning. Det som saknades var saker bakom gömda väggar jag totalt hade missat.
Twitch
VA !!, NÄSTA ÅR????
Läst att spelet tar 8GB utrymme på PC så inga problem att få plats på skiva/kassett iaf
Det ligger nog i att Team Cherry är ett litet företag och har lagt fokus på att få klart spelet och få ut det så fort de kan
Twitch
VA !!, NÄSTA ÅR????
Blir väldigt intressant att se om det blir game key card eller inte på Switch 2.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har bara ca 10 timmar i HK, men jag är ju en sucker för hypevåg och det finns risk att jag köper silksong idag 😅
Hahah samma här, dras med i alla vågar! Har ju game pass så ska lätt testas idag! HYYYYPE!